رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام

توجه بمعادن و صنایع معدنی با شعار اقتصاد مقاومتی هم نوایی و انطباق دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، معدن کاری و توسعه صنایع معدنی را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی نام برد

کد خبر: 10832 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اردیبهشت ۹۶ - ۷:۰۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، معدن کاری و توسعه صنایع معدنی را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی نام برد .توجه بمعادن و صنایع معدنی با شعار اقتصاد مقاومتی

توجه بمعادن و صنایع معدنی با شعار اقتصاد مقاومتی

توجه بمعادن و صنایع معدنی با شعار اقتصاد مقاومتی

توجه بمعادن و صنایع معدنی با شعار اقتصاد مقاومتی

مهندس «یاراله نصیری» در همایش هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی معدن و معاونان معدنی استانهای غرب کشور در ایلام، با تاکید بر این که معدن کاری مصادق کامل اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است، گفت: فعالیت در این زمینه بدلیل درون زا بودن، ایجاد ارزش افزوده و قابلیت اشتغال زایی مناسب، شاخصهای مد نظر برای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را داراست.

وی با اشاره به تنوع مواد معدنی در کشور، ظرفیتها و پتانسیلهای مناسب مواد معدنی در گستره جغرافیای ایران بیان کرد: مهندسان معدنی شانس زیادی برای نقش آفرینی در این زمینه دارند زیرا کشور ما بهشت معدن کاری است .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ایلام لازمه دست یابی به این مهم را در دانش افزایی و کسب تجربه بوسیله فارغ‌التحصیلین رشته‌های مهندسی معدن دانست و افزود: دانش آموختگان رشته‌های معدنی بایستی چنان مهارت و دانش کسب نمایند که معدن کار پیش از هر اقدامی بر روی زمین، برای جذب آنها پیش قدم شود .

وی با اشاره به این که تنها اکتفا کردن به اخذ مدرک تحصیلی و غافل شدن از مهارت آموزی در حرفه مهندسی معدن، نتیجه‌ای جز بدبینی معدن کاران به مسوولین فنی معادن را ندارد، تصریح کرد: مهندسان معدن باید چنان علمی، تخصصی و با دانش ظاهر شوند و هم راه و هم یار معدن کاران باشند که آنها احساس نکنند دستمزد مدیر فنی را در قبال کار انجام نشده پرداخت میکنند .

نصیری رسالت مهندسان معدنی کشور را بسیار دشوار و قابل توجه دانست و عنوان کرد: کارشناسان فنی معادن لازم است در کنار کسب تجربه و استفاده از تجارب افراد خبره این زمینه، با شرکت در دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی حین کار، میزان مهارت و توانمندیهای خود را تقویت نمایند .

ایشان به نقش و جایگاه نظام مهندسی معدنی پرداخت و گفت: سازمان نظام مهندسی معدن ایلام و سایر استانها  نبایستی در سایه سازمانهای صنعت، معدن و تجارت محو شود، بلکه لازم است علاوه بر بازیابی هویت آن از راه اصلاح قوانین و مقررات، بنحوی برنامه‌ریزی گردد که همه امور معادن و اکتشافات معدنی از صفر تا صد بنظام مهندسی واگذار گردیده و مسوولیتهای قانونی این حوزه نیز به این تشکل محول شود و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها تنها بنقش حاکمیتی و نظارتی بپردازند .

وی در ادامه این همایش با اشاره به وضعیت معدن کاری در استان ایلام ادامه داد: بدلیل وضعیت جغرافیای استان که بیش از هفتاد درصد مساحت آن جنگل، کوه و… تشکیل داده و همین محدودیتها سبب شده که شرایط برای معدن کاری در حوزه استان ایلام مناسب نباشد.

نصیری خاطرنشان کرد: عموما معادن استان کانیهای غیر فلزی هستند که در سالهای اخیر تا ده میلیون تن از آنها استخراج شده است .

منبع:ایسنا

 

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۹۶
1384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0