نرم افزارهای پول‌ساز مهندسی برق و مکانیک، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی

نرم افزارهای پول‌ساز مهندسی برق و مکانیک، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی

نرم افزارهای پول‌ساز مهندسی برق و مکانیک، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی ، است. این‌جا نرم‌افزارهای پولساز برقی معرفی خواهند شد. اپلیکیشن آموزشی مهندسی برق آکادمی مهندس کریمی یکی از بهترین و جامع ترین اپلیکیشن‌های مهندسی در کشور است

کد خبر: 030205001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - ۷:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نرم افزارهای پول‌ساز مهندسی برق و مکانیک، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی ، است. این‌جا نرم‌افزارهای پولساز برقی معرفی خواهند شد. اپلیکیشن آموزشی مهندسی برق آکادمی مهندس کریمی یکی از بهترین و جامع ترین اپلیکیشن‌های مهندسی در کشور است

نرم افزارهای پول‌ساز مهندسی برق و مکانیک، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی

نرم افزارهای پول‌ساز مهندسی برق و مکانیک

امروزه تسلط به نرم‌افزارهای تخصصی، یکی از الزامات و نیازهای اولیه هر مهندسی برای ورود به بازار کار و درآمدزایی از رشته‌های تخصصی است. در این مقاله، به معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای مورد نیاز مهندسین برق و مکانیک می‌پردازیم. مطالعه این مقاله به کلیه‌ی مهندسین برق و مکانیک، به‌ویژه مهندسینی که مایل به فعالیت در حوزه‌ی تاسیسات ساختمان هستند، اکیداً توصیه می‌گردد.

پرکاربردترین نرم افزار آموزشی مهندسین برق و مکانیک

اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی یک سوپر اپلیکیشن آموزشی ویژه مهندسین برق و مکانیک بوده که هر مهندس باید این اپلیکیشن را به‌خاطر داشتن صدها محصول آموزشی رایگان در گوشی موبایل و لپتاپ خود داشته باشد، از این اپلیکیشن مهندسی می‌توان جهت آمادگی برای آزمون‌های تخصصی از جمله آزمون نظام مهندسی و آزمون کارشناسی رسمی بهره برد و یا این‌که هر مهندس خود را برای درآمدزایی از تخصص‌های برق و مکانیک آماده کند. در میان این آموزش‌ها علاوه بر آموزش تخصصی نرم افزارها به‌صورت حرفه‌ای نحوه درآمدزایی و گرفتن پروژه نیز آموزش داده شده، این نرم‌افزار امکان ایجاد ارتباط مهندسین با یک‌دیگر را فراهم می‌کند و لذا هر مهندس می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود یک شبکه گسترده با مهندسین دیگر ایجاد نماید. در ادامه نرم‌افزارهای کاربردی و رایج بازار کار مهندسی معرفی می‌گردد که آموزش رایگان همه‌ی این نرم افزارها در اپلیکیشن آکادمی کریمی قابل دسترسی است.

 

نرم‌افزار رویت  (REVIT)

نرم‌افزار Revit MEP، که به‌عنوان یکی از محصولات برجسته این شرکت در زمینه طراحی تاسیسات مختلف در ساختمان شناخته می‌شود، نخستین بار در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت Autodesk معرفی گردید، این نرم‌افزار شامل سیستم‌های الکتریکی، تاسیسات لوله‌کشی، بخش‌های مرتبط با مکانیک ساختمان، و سایر اجزا مرتبط است.

Revit MEP  به‌عنوان یکی از ابزارهای مدل‌سازی سه بعدی، به‌طور خاص برای اهداف طراحی و برنامه‌ریزی تاسیسات ساختمانی طراحی و توسعه یافته است. می‌توانید اطلاعات جامعی را با مطالعه مقاله همه چیز درباره نرم افزار رویت(REVIT) کسب نمایید.

این نرم‌افزار، مهندسان برق و مکانیک را با امکانات و ابزارهای فراوانی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، توانمند می‌سازد تا پروژه‌های خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند. با امکانات گسترده و کاربردی خود در زمینه Building Information Modeling (BIM)، Revit MEP به مهندسان این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و با موفقیت بیشتر، تاسیسات الکتریکال پروژه‌های خود را مدل‌سازی نمایند. خوشبختانه آموزش رایگان این نرم افزار در دسترس بوده که با کلیک روی  آموزش رایگان نرم‌افزار  Revit، می‌توانید  بهترین استفاده را از Revit MEP در طراحی تاسیسات ساختمان، ببرید. این آموزش به شما امکان می‌دهد تا به‌سرعت و به‌صورت کاربردی، مباحث مرتبط با BIM را فرا بگیرید.

 

  نرم افزار اتوکد (Autocad)

یکی از مهم‌ترین زمینه های فعالیت در بازار کار نظام مهندسی برق و مکانیک، تسلط به طراحی تاسیسات ساختمان است. طراح تاسیسات برق یا مکانیک ساختمان، پس از دریافت پلان معماری و پلان سازه در مرحله آخر به ترسیم تجهیزات برقی و مکانیکی می پردازد از پلان معماری برای جانمایی انواع تجهیزات این تاسیسات استفاده می‌گردد. با توجه به این‌که در سازمان نظام مهندسی ساختمان همه‌ی نقشه‌های مصوب و اجرایی، تحت نرم افزار اتوکد است پس یادگیری آن بازارکار فوق العاده‌ای برای مهندسین فراهم می‌کند. برای آموزش رایگان این نرم‌افزار روی آموزش رایگان طراحی تاسیسات برقی با اتوکد کلیک نمایید.

 

نرم‌افزار دیالوکس (DIALux)

نرم‌افزار DIALux، یک نرم‌افزار قدرت‌مند جهت طراحی روشنایی است که قادر به طراحی و محاسبه روشنایی محیط‌های گوناگون ازجمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و … است، هم‌چنین توانایی محاسبه روشنایی فضاهای بیرون از ساختمان مانند جاده و خیابان را داراست. مهندسی نورپردازی با DIALux ، امکان ایجاد محیط‌هایی هم‌چون اتاق، ساختمان، محوطه بیرون ساختمان، جاده و خیابان را میسر می‌سازد، علاوه برآن با انجام سریع و دقیق محاسبات روشنایی در این فضاها، می‌توان میزان روشنایی مورد نیاز را تعیین کرد و در راستای تامین این میزان روشنایی، اقدام به تهیه تجهیرات نورپردازی کرد. هم‌چنین با نصب پلاگین در این نرم‌افزار، امکان افزودن چراغ‌های سازندگان داخلی و خارجی، به پروژه میسر است. از معروف‌ترین سازندگان تجهیزات روشنایی داخل کشور می‌توان به شرکت گلنور، جهان‌نور و مازی‌نور اشاره نمود که پلاگین محصولات خود را برای شرکت DIAL منتشر می‌نمایید و هر سال اقدام به، به‌روزآوری و خرید مجوز از این شرکت می‌نمایند.

نرم‌افزار (Carrier)

نرم‌افزار کریر Carrier HAP نرم افزاری جهت طراحی و شبیه‌سازی سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایش و تهویه مکانیکی (HVAC)  است که توسط شرکت Carrier ارائه گردیده است. این نرم‌افزار به مهندسان تأسیسات مکانیکی تا سیستم‌های HVAC را به‌صورت موثر و کارآمد طراحی نمایند.

شمار گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در این نرم افزار گنجانده شده است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان:

بارهای حرارتی و برودتی ساختمان را محاسبه نمود. (تجزیه و تحلیل انرژی در ساختمان)

سیستم‌های HVAC را طبق استانداردهای معتبر طراحی نمود.

سیستم‌های HVAC را شبیه‌سازی و عمل‌کرد آن را بررسی نمود.

هم‌چنین می‌توان با این نرم افزار هزینه‌ی سیستم HVAC را محاسبه نمود.

این نرم‌افزار به مهندسین مشاور، پیمان‌کاران طراحی و ساخت، مهندسان تاسیسات و سایر متخصصان در طراحی و تحلیل سیستم‌هایHVAC   ساختمان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی کمک می‌نماید. علاوه بر این، قابلیت تحلیل انرژی این نرم‌افزار برای طراحی ساختمان‌های سبز خیلی مفید است.

 

 

 

 

 

 

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اردیبهشت ۰۳
197 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0