گردهمایی اکتشاف معدن و فرصتهای سرمایه گذاری

وجود بیش از نه هزار معدن در کشور

گردهمایی اکتشاف معدن و فرصتهای سرمایه گذاری با حضور رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور و مدیرکل دفتر بهره برداری معادن ایران امروز در اردبیل برگزار گردید.

کد خبر: 10732 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ - ۱۱:۲۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،گردهمایی اکتشاف معدن و فرصتهای سرمایه گذاری با حضور رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور و مدیرکل دفتر بهره برداری معادن ایران امروز در اردبیل برگزار گردید.وجود بیش از نه هزار معدن در کشور

وجود بیش از نه هزار معدن در کشور

وجود بیش از نه هزار معدن در کشور

وجود بیش از نه هزار معدن در کشور

در این گردهمایی رییس سازمان نظام مهندسی کشور ازمطالعه نه پهنه معدنی در کشور خبر داد و بیان کرد: چهل و چهار پهنه نیز در استان اردبیل در حال مطالعه است وبر اساس یافته های اولیه حتما یکی از پهنه های معدنی که بنتیجه خواهد رسید در استان اردبیل می باشد.

اسماعیلی ادامه داد: استان اردبیل یکی از بکرترین منطقه ها از لحاط معدنی در کشور است و حضور شرکتهای با تجربه و آمادگی آنها برای سرمایه گذاری در بخش مطالعات و اکتشاف دلیل بر مثبت بودن یافته ای اولیه در مطالعات بخش معدن در استان اردبیل است.

قاسمی مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت هم از وجود بیش از نه هزار معدن در کشور خبر داد و اظهار کرد: بیش از پنج هزارو هفتصد معدن فعال در کشور وجود دارد اما بدلیل رکود بازار با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

قاسمی افزود: بهره برداری از معادن فلزی در اردبیل بدلیل فرآوری در محل معدن میتواند سرمایه گذاران را بسمت اردبیل جذب کند و درآمد مناسب و اشتغال پایدار را در استان فراهم نماید.

دراین گردهمایی استاندار اردبیل هم با اشاره به قابلیتهای استان در زمینه معادن بیان کرد: متاسفانه در گذشته فعالیتهای اکتشافی و سرمایه گذاری چشمگیری در بخش معدن در استان انجام نشده و علی رغم وجود قابلیت بخش معدن سهم خیلی ناچیزی در اقتصاد و اشتغال استان دارد.

خدابخش افزود: پس از سفر رییس جمهور به اردبیل در سال نود وسه اقدامات اکتشافی در پهنه های مختلف در استان شروع گردید و در مطالعات انجام شده وجود معادن با ارزش در مرکز و جنوب استان مشخص گردیده و امید میرود با نهایی شدن مطالعات در این زمینه شاهد سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در بخش معدن و اشتغال جوانان در این زمینه باشیم.

او عنوان کرد: کار مطالعات در بخش معدن هزینه و زمان بر است اما شرکتهای معتبر کشور با تلاش در چهار پهنه در حال مطالعه هستند و امید میرود با کشف معادن فلزات در استان و سرمایه گذاری در بخش استخراج و فرآوری این مواد سهم معدن در اقتصاد استان بالاتر رفته و زمینه برای شکوفایی اقتصاد استان   فراهم گردد.

عاملی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از هم کاری سازمان ها و ادارات مرتبط در مورد وا گذاری پهنه ها جهت مطالعه و انجام امور اکتشافی تصریح کرد: بیشتر معادن فعال در استان در بخش معادن کم ارزش و عمدتا مصالح ساختمانی است و در صورت جواب دادن مطالعات در۴ پهنه معدنی در استان شاهد جهش مناسب در زمینه معدن در استان خواهیم بود.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که مجری طرح اکتشاف پهنه قزل اوزن هست در این گردهمایی عنوان کرد: فرآیند مطالعه در بخش معدن و امور اکتشاف بطور متوسط در دنیا ۵ تا ۸  سال زمان لازم داردو ما در سه سال گذشته دستاوردهای خوب و خروجی مثبتی از مطالعات در این پهنه داشتیم و امیدواریم مطالعات تا دو سال آینده نهایی گردیده و شاهد استخراج از این پهنه باشیم .

اصغر زاده ادامه داد: با توجه بوجود ارزش افزوده بالا در معادن فلزات شرکتهای سرمایه گذار با رغبت فراوان در این حوزه حضور پیدا میکنند و با تکمیل زنجیره تولید این بخش میتواند به موتور محرک اقتصاد منطقه تبدیل گردد.

در خاتمه این مراسم از تعدادی از فعالین حوزه معدن در استان اردبیل تجلیل گردید.

منبع: خبرگذاری صدا و سیما

 

دانلود نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۹۶
1390 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0