مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی

مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی

مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی ، برگزار گردید. از فروردین امسال طی ۱۸ دوره آموزشی، بالغ بر ۲۵۰ نفر از اعضای سازمان در این دوره شرکت کردند

کد خبر: 021010004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ دی ۰۲ - ۷:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی ، برگزار گردید. از فروردین امسال طی ۱۸ دوره آموزشی، بالغ بر ۲۵۰ نفر از اعضای سازمان در این دوره شرکت کردند

مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی

مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی
مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی برگزار گردید
از فروردین امسال طی ۱۸ دوره آموزشی، بالغ بر ۲۵۰ نفر از اعضای سازمان در این دوره شرکت کردند
مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی روز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور مهدی اسماعیلی رییس سازمان، فریده قدیری عضو هیات مدیره و مهندسان شرکت کننده در دوره های مذکور در محل سالن همایش های ساختمان شماره ۲ سازمان برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم، اسماعیلی رییس سازمان ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در مراسم، با اشاره به بند ۱۳-۳-۵ مبحث سیزدهم تحت عنوان “آزمون های اولیه و کنترل” و هم‌چنین طبق فصل ۷ مبحث بیست و دوم (مراقبت و نگهداری تاسیسات برقی) آزمونهای بند ۱-۸-۷-۲۲ الی۸-۸-۷-۲۲ که آزمون‌های تست و تحویل تاسیسات برقی ساختمان را برای مهندسان ناظر برق الزامی دانسته است، بیان کرد: وجود تنوع در منابع مقررات و شفاف نبودن الزامات و همغچنین عدم وجود دستورالعمل های اجرایی باعث ورود سلیقه های مختلف در بحث نظارت شده که نه تنها بر اجرای صحیح تاسیسات برقی تاثیر منفی خواهد گذاشت بلکه در صورت بروز حوادث مسوولیت جبران خسارت را بر مهندسان ناظر تحمیل می کند.
وی ادامه داد: با احساس این نیاز، من به عنوان عضو گروه تخصصی برق شورای مرکزی به همراه خانم مهندس قدیری تمام تلاش خود را بر محور به روزرسانی اطلاعات کاربردی همکاران عزیز در رشته و نیز افزایش سبد درآمدی آنان استوار داشته و با همکاری دیگر اعضای گروه تخصصی برق شورای مرکزی تدوین دستورالعمل الزام استفاده از خدمات تست و تحویل تاسیسات برقی را به انجام رساندیم.
اسماعیلی ادامه داد: ابلاغ و اجرایی شدن این شیوه نامه، ارتقا جایگاه مهندسی در رشته و افزایش چشمگیر کیفیت اجرای تاسیسات برق را در پی داشته و ضمن حفظ منافع دراز مدت بهره برداران، افزایش سطح درآمد مهندسان فعال در این رشته را موجب خواهد شد و به همین جهت ضمن عقد توافق نامه ای با مرکز تربیت مربی کرج که امکانات به روزی در زمینه آموزش های فنی در اختیار دارد، تلاش کردیم تا قبل از ابلاغ دستورالعمل اجرایی تست و تحویل تاسیسات الکتریکی، مهندسان برق البرز را به سمت کسب صلاحیت از این مرکز و اخذ گواهینامه معتبر هدایت کنیم.
وی تصریح کرد: در این راستا از فروردین امسال تا کنون طی ۱۸ دوره آموزشی، بالغ بر ۲۵۰ نفر از اعضای محترم سازمان در این دوره شرکت کردند که در این مراسم گواهینامه آنان اعطا می گردد. جا دارد در همین جا از مجموعه واحد آموزش سازمان و جمعی از اعضای محترم سازمان برای تلاش و پی گیری هایشان تقدیر و تشکر کنم. هم‌چنین از تلاش و همکاری بسیار دلسوزانه و مداوم عضو محترم هیات مدیره خانم قدیری که چه در مسوولیت نایب اول و چه در جایگاه عضو هیات مدیره نقش جدی در فراهم کردن ساماندهی امور رشته برق و فرصت های شغلی جدید برای مهندسان داشته اند بسیار سپاسگزارم.
رئیس سازمان ادامه داد: هم‌چنین ضمن اشاره به تداوم دوره مذکور تفاهم نامه کشوری اتصال شبکه فیبر نوری به عنوان فرصت اشتغال و درآمدی جدید برای مهندسان برق خبر داد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
اسماعیلی گفت: در آموزش های این دوره تلاش گردید، تمام نکات کلیدی و اجرایی مهم در بخش های مختلف برق ساختمان به کاربردی ترین شکل ممکن آموزش داده شده و در هر بخش کاملترین چک لیست نظارتی که میتواند تضمین کننده حسن اجرای تاسیسات برقی باشد، ارایه گردد.
وی، هم‌چنین از مهندسان برق دعوت کرد تا با عضویت در انجمن مهندسان برق که در محل ساختمان آموزش مستقر است، در ارتقای این رشته در استان و ایجاد فرصت های هم اندیشی همکاری نمایند.
در ادامه خانم قدیری نماینده دیگر رشته برق در هیات مدیره سازمان نیز در سخنانی با اشاره به روند انعقاد تفاهم نامه با مرکز تربیت مربی کرج، آموزش های تست و تحویل تاسیسات برقی را بسیار با ارزش خواند که پس از ابلاغ شیوه نامه و اجرایی شدن خدمات موجب ارتقای جدی جایگاه مهندسی برق، افزایش کیفیت خدمات و رفاه حال بهره برداران خواهد شد.
قدیری با اشاره به نگاه فرارشته ای هیات مدیره سازمان، حضور اسماعیلی در گروه تخصصی برق شورای مرکزی و هم اکنون در جایگاه ریاست سازمان را فرصتی مغتنم برای ساماندهی امور رشته برق برشمرد.
در ادامه با حضور اسماعیلی رییس سازمان، خانم قدیری عضو هیات مدیره، نجاری مدرس دروه های تست و تحویل و محمدی از پیشکسوتان این رشته، به صورت نمادین گواهینامه تعدادی از مهندسان در پایه های مختلف به ایشان اعطا گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ دی ۰۲
227 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0