نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند به گفته بهادری:

سازمان استاندارد بر تولید مصالح با کیفیت نظارت نماید/استفاده از مصالح بی کیفیت تعداد ساختمانهای فرسوده را افزایش داده است.

کد خبر: 10684 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ - ۷:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، ضمن نقد از نبود نظارت در تولید و عرضه مصالح ساختمانی بی کیفیت، بیان کرد: در ساختمانسازی نقش سازمان نظام مهندسی در نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد و سازمان استاندارد در تولید مصالح با کیفیت غیرقابل انکار است.سازمان استاندارد بر تولید مصالح با کیفیت نظارت نماید

سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان استاندارد بر تولید مصالح با کیفیت نظارت نماید

سیدهادی بهادری در ضمن نقد از نبود نظارت در تولید و عرضه مصالح ساختمانی بی کیفیت، ادامه داد: مصالح ساختمانی کالای صنعتی بوده و با توجه به این که با جان انسانها در ارتباط است باید نظارتهای کافی در مورد استانداردهای آنها صورت بگرید.

وی با بیان این که متاسفانه حجم مصالح ساختمانی بی کیفیت در کشور بسیار است، تاکید کرد: مصالح غیراستاندارد در نتیجه ضعف نظارت دستگاههای مسئول در بازار بسیار بوده و در ساخت ساختمانها نیز بکار گرفته میشود که نتیجه آن وجود حجم وسیعی از ساختمانهای فرسوده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سازمان استاندارد باید در مبادی تولید، فروش یا عرضه مصالح ساختمانی نظارتهای خود را تشدید نماید، افزود: در محل ساختمانسازی باید سازمان نظام مهندسی به استفاده از کالای استاندارد نظارت داشته باشد از اینرو نقش این سازمان و هم چنین سازمان استاندارد در تولید مصالح غیرقابل انکار است.

بهادری با بیان این که باید سازوکار مشخصی در مورد ساختمان سازی از حیث رعایت استانداردها مدنظر باشد، خاطر نشان کرد: شورای فنی استانها و کشور باید در صنعت ساختمان نظارتهای خود را بیش تر کرده تا ساختمانهای بی کیفیت ساخته نشوند.

وی با بیان این که بیتوجهی بساختمان سازی بر اساس استاندارد ها نهادینه شده است، عنوان کرد: باید سازوکار مشخصی برای تولید مسکن با کیفیت در دستور کار باشد تا به این ترتیب استفاده از مصالح بیکیفیت صرفه اقتصادی برای کسی نداشته باشد.

بهادری با تاکید بر این که استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت در پروژه های عمرانی نیز دیده میشود، اظهار کرد: متاسفانه ضعف نظارت بر صنعت ساخت و ساز و هم چنین تولید مصالح بی کیفیت سرمایه های کشور را هدر میدهد.

این مقام بیان داشت: دستگاههای مسئول در زمینه صنعت ساختمان باید نظارتهای خود را تشدید کرده و با واحدهای متخلف در زمینه بیتوجهی به استانداردها برخورد نمایند.

منبع: خانه ملت

 

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۹۶
1023 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0