نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

سال نودوشش، سال توجه به امور زیربنایی نظام مهندسی

کد خبر: 10660 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶ - ۹:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، جلسه مشترک مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید.سال نودوشش، سال توجه به امور زیربنایی نظام مهندسی

سال نودوشش، سال توجه به امور زیربنایی نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان

سال نودوشش، سال توجه به امور زیربنایی نظام مهندسی

در این جلسه بهنام برومندزاده ضمن بیان فعالیتها و اقدامهای صورت گرفته در سال نودوپنج در راستای آسیبشناسی وضع موجود و همچنین تشریح برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در سال نودوشش، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل بسترسازی فعالیتها، مطابق قانون و شرایط جامعه مهندسی ساختمان استان، نتایج مطلوبی در سال نودوهفت به دست آید.

برومند زاده گفت: در مورد تغییرات در سیستمها و روشهای کاری، واکنشهای متفاوتی را از سوی اعضای سازمان شاهد بودیم و امیدواریم که با شرکت آگاهانه اعضا در این زمینه، چالشها و موانع موجود، مرتفع شود.

وی افزود: اقداماتی از جمله تغییر فرآیند کنترل نقشه، به صورت غیرحضوری در آینده ای نزدیک، افزایش امنیت شبکه، تغییر روش ارجاع نظارت مطابق شیوه نامه ی ابلاغی شورای مرکزی سازمان، گرداوری ی نظامنامه های داخلی متعدد، جهت ایجاد وحدت رویه در سطح استان، فعال نمودن واحد ماده بیست و هفت و… را در راستای افزایش سطح عمل کرد سازمان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط سازمان، دانست.

این مقام مسئول در ادامه بر ضرورت فرهنگسازی به منظور اجرای صحیح و اصولی مقررات ملی ساختمان و تبیین جایگاه  و رسالت سازمان نظام مهندسی در جامعه تاکید کرد.

ایشان ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه ی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در راستای اجرای صحیح و اصولی قوانین و مقررات، بیان کرد: با توجه بوضعیت ساخت و ساز استان، امیدواریم ضمن بهره گیری از ایده های جدید مهندسین شهرساز با سامان دهی شرایط موجود و تامین ساز و کارهای لازم، با مشارکت تمامی نهادهای مربوطه و با هدف دست یابی بسطوح استاندارد ساخت و ساز، اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه این میزگرد، منوچهر رحمانی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در دوره ششم تغییرهای بسیاری داشته که امیدواریم نتایج این تغییرها، در جهت منافع استان و جامعه مهندسی رقم بخورد.

رحمانی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری نهادهای قانونی اجرای مقررات ملی ساختمان میباشند و اکنون ارتباطات موثر و مفیدی دربین سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده و امیدواریم با هم کاری موثر شهرداری، در راستای بالارفتن کیفیت ساخت و ساز شهری و رعایت حقوق شهروندی و تامین منافع بهره برداران بنحو مطلوب و شایسته، اقدام گردد.

وی، فقدان هویت شهری و تغییر کاربریهای بوجود آمده  مغایر با طرح جامع شهر اهواز را یکی از اساسیترین مشکلهای شهر اهواز نام برد.

رحمانی اظهار داشت: از جمله پیامدهای منفی این تغییر کاربریها، عدم توزیع عادلانه امکانات شهری در سطح شهر اهواز میباشد.

این مقام مسئول در این مورد عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست در برنامه ریزیهای شهری، نقش موثری را ایفا کرده و در زمینه شهرسازی با بهره گیری از پتانسیل اعضای سازمان ایده های جدید و شاخص ارائه کند.

درپایان، رحمانی ضمن قدردانی از فعالیتهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، بر آمادگی اداره کل راه و شهرسازی جهت هم کاری با سازمان نظام مهندسی، تاکید کرد.

منبع: سازه نیوز

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق نظارت اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ فروردین ۹۶
1363 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0