تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 واحدهای مسکن مهر پردیس

نابسامانی‌ در فاز سه مسکن مهر پردیس

در واحدهای مسکن مهر پردیس بخصوص فاز سه که بیش تر آن به طور ناقص تحویل شده مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.

کد خبر: 10551 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶ - ۱۰:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در واحدهای مسکن مهر پردیس بخصوص فاز سه که بیش تر آن به طور ناقص تحویل شده مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.نابسامانی‌ در فاز سه مسکن مهر پردیس

نابسامانی‌ در فاز سه مسکن مهر پردیس

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

نابسامانی‌ در فاز سه مسکن مهر پردیس

مسکن مهر از جمله مهم ترین میراثهای دولت پیشین است که اخبار مربوط بحواشی آن هر روز نقل محافل خبری و رسانه ای است. یکی از مسکنهای مهر که از ابتدا نارضایتی ساکنانش را بدنبال داشته مسکن مهر شهر پردیس است که با وجود گذشت سه سال از واگذاری، برخی واحدهای مسکونی با کمال تاسف بدلیل نداشتن انشعاب آب و برق هنوز قادر به اسکان نمی باشند.

برابر با اظهارات اخیر آخوندی وزیر راه و شهرسازی بالغ بر سیصد و نوزده ساختمان بلندمرتبه بدلیل رعایت نکردن اصول فنی وضعیتی مشابه ساختمان پلاسکو دارند. وقتی ساختمان پلاسکو آتش گرفت باتوجه به امکانات شهرداری تهران و آتش نشانی آن گونه دچار مشکل شدیم آیا در وضعیت مشابه امکانات شهرداری پردیس و آتش نشانی جواب گو خواهدبود؟؟؟

بنابراین گزارش، در بیش تر ساختمانهای مسکن مهر پردیس بخصوص فازسه که بیش تر آن به طور ناقص تحویل داده شده مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است. با کمال تاسف تجهیزات اطفا و اعلام آتش سوزی راه اندازی نشده و کپسولهای آتش نشانی نیز تحویل نشده است. درب های ضد حریق نصب نشده، شیببندی محوطه ها رعایت نشده و باتوجه به آب و هوای پردیس که بارندگی باران و برف در آن بسیار است رعایت نشدن بحث عایقبندی در زیرساخت اصلی ساختمان چه در نما و چه در فونداسیون، مردم را درگیر کرده است.

آرش احمدی کارشناس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که از جمله ساکنین این منطقه است در مورد مشکلات این فاز گفت: مسکن مهر پردیس از جمله پروژه های پرسر و صدای مسکن مهر در کشور بوده زیرا دارای نواقص زیادی است و با وجود تزریق صدوپنجاه میلیارد تومان یارانه ازطرف دولت تدبیر و امید به مسکن مهر پردیس جهت رفع نواقص و تحویل واحدهای باقی مانده متاسفانه تابه حال حتی یک ریال هم به فاز سه پرداخته نشده است.وی درمورد دلیل این مسئله توضیح دادشرکت عمران پردیس این فاز را «خودمالکی» میداند که باید با خودیاری و توان مندی مردم تکمیل گردد در حالیکه طبق قرارداد، این فاز مسکن مهر دولت است.

*تعدادی ازمتقاضیها با این که هنوز واحد خود را تحویل نگرفته‌اند بالغ بر سی قسط را پرداخت نموده‌اند.

وی با تاکید بر این که تاریخ تحویل این واحدها سال نود تا نود ودو بوده است، بیان داشت: این در حالی است که هنوز شرکت سازنده هفتصد واحد را تحویل نداده است و از این تعداد، شرکت عمران بمنظور تامین بودجه برای تکمیل واحدها وام پانصد و چهل واحد را از سی میلیون به چهل میلیون تومان افزایش داده است و تعدادی ازمتقاضیها با این که هنوز واحد خود را تحویل نگرفته اندبالغ بر سی قسط راپرداخت نموده اند.

*جریمه دیرکرد به وامهای مسکن مهر

احمدی افزود: متاسفانه بدلیل نظارت غیراصولی شرکت عمران و تحویل تاخیر دار همه واحدها تمام پروژه های مسکن مهر و بارها اعمال افزایش قیمت (افزایش سقف وام ازبیست و پنج میلیون به سی میلیون ودرحال حاضرازسی به چهل میلیون) که پرداخت سود مشارکت را هم باید اضافه کرد، بانک داستان تازه‌ای را آغاز نموده است، به این معنا که اعتقاد دارد براساس قرارداد سازنده و بانک، وام واحدهای مسکن مهر سرموقع پرداخت گردیده و باید متقاضی پس از هجده ماه که واحد را تحویل گرفته و وام را پرداخت میکرده است، ولیکن چون باتاخیر اقدام بدریافت کارت قسط وپرداخت شده پس مشمول جریمه دیرکرد هم میشود.

وی تصریح کرد: بانک هم چنین بادستاویز قراردادن دستورالعمل شماره سه و تفسیر به رای خود مبادرت بمطالبه مبالغ مابه التفاوت بین سه تا پنج میلیون ازساکنین فاز سه کرده که از سال نود و دو واحدهای خود را تحویل گرفته اند و هنگام تحویل تمامی آورده خود به اضافه مبلغ لیست کارهای مازاد که قریب به چهار میلیون بوده و سیصد هزارتومان هزینه نگهبانی که دریافت آن غیرقانونی است را پرداخت نموده اند.

احمدی ادامه داد: از طرف دیگر متاسفانه، شرکت عمران که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است بعنوان کارفرما و طرف امضا کننده قرارداد ساخت با سازنده یعنی شرکت سرمایه گذاری مسکن است هیچ گونه تلاش عملی و اجرایی را درمورد رفع مشکلات اصلی واحدهای مسکن مهر فازسه ازجمله تحویل هفتصد واحد به گروگرفته شده توسط این شرکت و یا انجام تعهدات انجام نشده مانند :نصب نرده های امنیتی روی دیواره پلت فرم ها ؛ تامین روشنایی معابر، تکمیل شدن محوطه بلوکهای مسکونی، مکلف نمودن شرکت سرمایه گذاری مسکن به اجرای تعهدهای خود در قبال ساخت مدرسه و کلانتری وپارک ، عدم نصب آنتن مرکزی و سیستم صاعقه گیر و هم چنین عدم نصب پمپهای آب و نصب و رفع نقص آسانسور بلوکهای تحویل داده شده ؛رفع مشکلات لوله های فاضلاب، ایزوگام ساختمانها و هم چنین تعامل با شهرداری پردیس برای به سازی فضای سبز و تعیین تکلیف زمینهای خالی که اکثرا کاربری آن ها فرهنگی و ورزشی و فضای سبز وپارک می باشد و … نمیکند.

منبع: پارس

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۶
1135 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0