محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم

محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم

محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم ، بین ۲ تا ۳ سال آینده معادن بزرگی چون سنگ آهن چغارت و چادرملو به پایان عملیات می‌رسند

کد خبر: 020404003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ تیر ۰۲ - ۵:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم ، بین ۲ تا ۳ سال آینده معادن بزرگی چون سنگ آهن چغارت و چادرملو به پایان عملیات می‌رسند

محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم

محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم
رئیس نظام مهندسی معدن استان یزد بیان کرد:
محدوده‌های اکتشافی معادن استان رو به پایان است
رئیس نظام مهندسی معدن استان یزد اظهار داشت: محدوده‌های اکتشافی معادن استان یزد رو به پایان است و باید به سمت توسعه محدوده‌ها برویم.
امیرحسین کوهساری در اولین همایش استانی نکوداشت روز ملی معدن با تاکید بر اینکه بخش اکتشاف معادن استان یزد باید به سمت محدوده‌های بیشتری برود، از مسئولان کشوری و استانی خواست: مسیر اکتشاف معادن را تسهیل کنند تا بتوان در محدوده‌های بیشتر اکتشاف صورت بگیرد.
وی هم‌چنین با اشاره به اینکه باید پذیرفت که به زودی معادن بزرگ استان غیر فعال می‌شوند، گفت: بین ۲ تا ۳ سال آینده معادن بزرگی چون سنگ آهن چغارت و چادرملو به پایان عملیات می‌رسند و اگر محدوده‌های اکتشافی بیشتری مورد بهره‌برداری قرار نگیرند، افراد زیادی بیکار می‌شوند و این اتفاق تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه باید بخش اکتشاف معادن استان را فعال کرد تا استان بتواند پاسخ‌گوی نیاز کشور باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور در زمینه افزایش درآمد بر معادن متمرکز شده است، مساعدت مسئولان در وزارتخانه صنعت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائلی باشد که در حال حاضر در کشور با بن‌بست مواجه شده‌ است.
وی هم‌چنین با اشاره به بحث خام‌فروشی در استان یزد، از فعالان حوزه معدن خواست تا از خام فروشی دست بردارند و این عناصر را تبدیل به فرآورده‌های معدنی با ارزش افزوده بالا کنند.
کوهساری، وضعیت صنایع پایین دستی در استان را مناسب ندانست و ابراز امیدواری کرد: پایتخت معدن کشور بتواند با حمایت مسئولان کشوری در بخش صنایع پایین‌دستی، فضا را برای فعالیت‌ های شرکت‌های نوبنیاد و دانش‌بنیاد فراهم کند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۰۲
355 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0