رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران

گردهمایی ملی روز معمار به میزبانی مازندران برگزار می گردد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران از برگزاری گردهمایی ملی روز معمار در 4 اردیبهشت ماه سال جاری بمیزبانی مازندران خبر داد.

کد خبر: 10131 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ - ۶:۴۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران از برگزاری گردهمایی ملی روز معمار در ۴ اردیبهشت ماه سال جاری بمیزبانی مازندران خبر داد.گردهمایی ملی روز معمار به میزبانی مازندران

گردهمایی ملی روز معمار به میزبانی مازندران

گردهمایی ملی روز معمار به میزبانی مازندران

گردهمایی ملی روز معمار به میزبانی مازندران

مهران فرصت گفت: همه ساله بمناسبت سالروز ولادت شیخ بهایی، عالم روحانی و حکیم و مهندس معمار بزرگ عهد صفوی که به نام روز معمار نام گذاری شده است، نظام مهندسی ساختمان استان مازندران گردهمایی مهندسان معمار را برگزار مینماید که امسال برای اولین بار این گردهمایی بصورت ملی در چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در مازندران و در شهرستان بابلسر برگزار میگردد.

فرصت با بیان این که این گردهمایی با عنوان معماری ، نظام مهندسی و هویت منطقه ای برگزار خواهد شد ادامه داد : موضوع هویت در معماری کاملا بومی و منطقه ای است و در صددیم با برگزاری جلسه های هم اندیشی و تخصصی و کارگاههای آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری در مورد بازشناسی ارزشهای معماری گذشته در جهت هویت بخشی بمعماری امروز اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی افزود : در راستای دستیابی به اهداف این گردهمایی برگزاری۲ جلسه تخصصی با حضور مسئولان و صاحب نظران این حوزه در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه برگزار خواهد گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: جهت دستیابی به ساخت و ساز پایدار در مراحل طراحی و تهیه طرحهای انطباق با شرایط اقلیمی، انتخاب نوع مصالح مصرفی، انتخاب سیستمهای ساخت و تکنولوژی اجرا و هم چنین کنترل مصالح بازیافتی حاصل از تخریب باید مورد توجه قرارگیرد.

فرصت عنوان کرد: مهم ترین دغدغه امروز، موضوع محیط زیست و انرژی است که معماران نیز در جهت برون رفت از این بحران ها ، بحثهای معماری پایدار و صرفه جویی انرژی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی تشریح کرد: معماری پایدار موضوع کلانی بوده که موضوعهایی مانند معماری بومی، هویت و فرهنگ را نیز با خود بهمراه دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با بیان این که موضوع حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی انرژی باید از راه آموزش در همه سطح ها از طریق فرهنگ سازی به صورت گسترده در جامعه سرلوحه برنامه ها قرارگیرد، افزود:برگزاری این نوع گردهمایی ها و نشستهای تخصصی جهت ایجاد حساسیت درخصوص محیط زیست و انرژی در بین مدیرها، مسئولها و متخصصان و دست اندکاران بخش صنعت ساختمان و هم چنین عموم مردم جامعه می تواند بسیار مفید باشد و امیدوارم برگزاری این گردهمایی ها شروع اقدامات عملی باشد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خزر

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ فروردین ۹۶
1291 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0