امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن

امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن

امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، صورت گرفته است. شصت هزار نفر از این متقاضیان در مدت ده روز احراز سکونت شده‌اند

کد خبر: 010601005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ شهریور ۰۱ - ۸:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، صورت گرفته است. شصت هزار نفر از این متقاضیان در مدت ده روز احراز سکونت شده‌اند

امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن

امیرکلهر: ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن
ثبت نام صد هزار از مردم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین از ثبت نام صد هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: شصت هزار نفر از این متقاضیان در مدت ده روز احراز سکونت شده‌اند و ثبت نام در این طرح همچنان ادامه داشته و هفده هزار نفر مبالغ رو پرداخت کرده‌اند.
امیر کلهر در نشست خبری که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید، ضمن تبیین نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم در امور مختلف از جمله مقررات ملی ساختمان افزود: در بین همه استان‌ های کشور، تنها قزوین بود که موضوع احراز سکونت متقاضیان را در نهضت ملی مسکن عهده‌دار شد؛ در حالی‌که وظیفه ذاتی و اصلی این سازمان مباحث مربوط به طراحی، نظارت و کنترل در امور ساخت و ساز است.
کلهر گفت: ما ایراداتی در بخش نظارت و طراحی مسکن مهر داشتیم که تلاش کردیم موارد یاد شده را در نهضت ملی مسکن رفع کنیم که بهمین جهت در تفاهم‌نامه‌ای که برای اولین مرتبه در سطح کشور بین این سازمان و اداره‌کل راه و شهرسازی استان منعقد گردید، سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین مباحث مربوط به نظارت را در این بخش بر عهده گرفت و با حمایت اعضای نظام مهندسی استان بعنوان ناظران حقیقی در این پروژه شرکت داریم.
کلهر، در مورد وضعیت سازه ای ساختمان های برج خلیج فارس در قزوین و هنزا در شهر محمدیه نیز بیان کرد: در مورد ساختمان های ناایمن، دادستانی ورود کرده اما درباره برج خلیج فارس، سازه ایراد ندارد اما مسائل فنی زیادی دارد که باید اصلاح گردد.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی وقتی نظارت می کند موارد اعلام می گردد، اما در اجرا تغییرات زیادی داریم که سازنده باید پاسخگو باشد و درباره این برج متأسفانه سازنده به تعهدات عمل نکرده و باید حتما نواقص موجود در راه پله ها، الحاقات سازه ای و آسانسور برطرف گردد.
کلهر گفت: نکته اساسی این است که اصناف گاهی هنوز پایان کار ندارند برایشان مجوز فعالیت صادر می‌شود که بعداً همین موضوع چالش ایجاد می‌ کند که باید برای ساماندهی این موضوع چاره‌اندیشی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیش از یازده هزار عضو دارد که شش هزار نفر آنها پروانه فعالیت دارند.
منبع: ایران آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۰۱
307 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0