رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران گفت:

روستاهای استان مازندران رنگ شهر به خود گرفته است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران عنوان کرد: بدلیل ساخت ساختمانهای جدید به سبک شهری در روستاهای استان مازندران، بیشتر روستاها از فضای سنتی خارج شده و چهره شهر بخود گرفته اند.

کد خبر: 10072 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ فروردین ۹۶ - ۹:۲۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران عنوان کرد: بدلیل ساخت ساختمانهای جدید به سبک شهری در روستاهای استان مازندران، بیشتر روستاها از فضای سنتی خارج شده و چهره شهر بخود گرفته اند.روستاهای استان مازندران رنگ شهر به خود گرفته است.

روستاهای استان مازندران رنگ شهر به خود گرفته است.

روستاهای استان مازندران رنگ شهر به خود گرفته است.

روستاهای استان مازندران رنگ شهر به خود گرفته است.

مهران فرصت درمورد اصلاح ساختار ساختمانهای روستایی مازندران در جذب توریسم گفت: اصلاح ساختاری و ظاهری ساختمانهای روستایی در جذب گردشگر در صنعت بوم گردی تاثیر بسیاری دارد.

 

وی ادامه داد: طی جلسه ای با سازمان بنیاد مسکن که نهاد مرتبط به ساخت و ساز روستایی است تصمیم گرفتیم  تا دسته بندی ساختمانهای روستایی و ساختارهای مناسب لحاظ گردد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران افزود: ساختمانهای روستایی به لحاظ حجمی و فرمی باید متناسب با فضای روستایی ساخته گردد تا ماهیت فضای روستایی حفظ شود و در صنعت بوم گردی تاثیرگذار باشد.

ایشان عنوان کردند: مازندران به لحاظ آب و هوایی در نوع ساختمانهای ساخته شده در مرتع، دشت و کوه پایه متنوع است و این مهم در جذابیت فضا تاثیر فراوانی دارد.

وی ادامه داد: به لحاظ شرایط ایجاد شده، ساخت ساختمانهای جدید بدون نهادینه شدن ساختار روستایی نوعی آفت محسوب میشود و ساختمانهای هر مکانی معرف فرهنگ معیشت مردم است. در این راستا باید استحکام خانه های روستایی در نوسازی لحاظ گردد و نمای کهن که معرف فرهنگ آن منطقه است گنجانده گردد.

وی گفت: اکنون برای بوم گردی مناسب گردشگران، فضاهای خالی از سکنه در روستاها ترمیم و بازسازی شد تا به اسکان مسافران در این مکان ها اقدام گردد.

فرصت تاکید کرد: در بحث برخورد مردم با توریستها باید آموزش های لازم داده شود چرا که مهندسی رفتار در جذب گردشگر تاثیر بسزایی دارد.

منبع:ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ فروردین ۹۶
1122 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0