۷۰ درصد معادن استان مازندران فاقد مسئول فنی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران

۷۰ درصد معادن استان مازندران فاقد مسئول فنی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران با اشاره به این که حضور مسئول فنی و نیز مسئول ایمنی در معادن جز الزامات در تأمین امنیت حین کار بشمار میرود، بیان کرد: از صد و ده معدن فعال استان تنها در ده معدن مسئول ایمنی حضور دارد.

کد خبر: 190716014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ تیر ۹۸ - ۶:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران با اشاره به این که حضور مسئول فنی و نیز مسئول ایمنی در معادن جز الزامات در تأمین امنیت حین کار بشمار میرود، بیان کرد: از صد و ده معدن فعال استان تنها در ده معدن مسئول ایمنی حضور دارد.

۷۰ درصد معادن استان مازندران فاقد مسئول فنی

۷۰ درصد معادن استان مازندران فاقد مسئول فنی

۷۰ درصد معادن استان مازندران  فاقد مسئول فنی

 

هادی حمیدیان روز ۳ شنبه با اشاره به وجود حدود دویست و پنجاه واحد معدنی در مازندران و فعال بودن صد و ده معدن از این تعداد، گفت: هم‌چنین در حال حاضر نود مسئول فنی در این معادن فعالیت دارند.

حمیدیان، نبود مسئول و فنی و ایمنی در معادن را نقص بزرگ و نقض آشکار مقررات دانست و تصریح کرد: بیشتر معادن زغال‌سنگ کشور در مازندران فعال است و نبود مسئول ایمنی و فنی در این معادن پرخطر قابل قبول نیست.

بنا به اعلام سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران از ۳ هزار و پانصد کارگر معدنی استان ۱ هزار و پانصد نفر در پنجاه معدن زغال‌سنگ فعالیت می ‌کنند.

به گفته وی، در ۴ سال اخیر چهار کارگر معدن استان حین کار دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران، حضور مسئول فنی در معادن را جز الزامات در حین دریافت پروانه بهره برداری اعلام کرد و گفت: در آئین نامه اجرایی قانون معادن حضور مسئول ایمنی را در معادن بالای بیست و ‌پنج کارگر اعلام کرده است، ولی با توجه به شرایط کار در معادن از نظر ما و آن هایی که در معادن فعالیت می ‌کنند حضور مسئول ایمنی در کلیه معادن ضرورت دارد چرا که این افراد متخصص با بررسی ‌های تیمی و کارشناسی می ‌توانند جنبه‌های مختلف ایمنی معدن را ارزیابی بکنند بطوریکه می‌ توان گفت محیط کار امنی را برای کارگران فراهم می ‌کنند.

حدود ۱ هزار و پانصد فارغ التحصیل رشته‌های معدنی مازندران عضو سازمان نظام مهندسی معدن هستند که از این تعداد چهارصد و پنجاه نفر پروانه فعالیت دارند.

۷۰ درصد معادن استان مازندران فاقد مسئول فنی

آئین نامه اجرایی قانون معادن که در ماده شصت و پنج آن عنوان شد انجام عملیات معدنی باید تحت نظر مسئول فنی و مسؤول ایمنی و حفاظت در معادن انجام گیرد.

هم‌چنین در ماده شصت و شش این آئین نامه در تعریف مسئول فنی بیان شد که مسئول فنی عملیات کسی است که اداره تمامی امور فنی معدن بعهده اوست و توسط دارنده پروانه عملیات ازمیان افراد واجد شرایط انتخاب و به وزارت معادن و فلزات معرفی می‌شود.
هم‌چنین ماده شصت و هشت این آئین نامه به استناد بند (سه) آئین نامه‌های حفاظت و بهداشت کار همه معادنی که بیش از (بیست و پنج) نفر کارگر داشته باشند، عملیات باید تحت نظر یک نفر مسؤول‌حفاظت وایمنی صلاحیت دار انجام گیرد و در معادنی که کم‌تر از (بیست و پنج) نفر کارگر دارند این مسئولیت بعهده سرپرست معدن مسؤول فنی معدن است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ تیر ۹۸
844 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0