5 برابر شدن بودجه آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد 

۵ برابر شدن بودجه آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

جلسه هم اندیشی مهندسین عضو دفتر نمایندگی تفت با حضور مهدی سالاری؛ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، محسن صحرا کاری؛ خزانه دار سازمان، سید مجیب طباطبایی؛ مدیر دفتر نمایندگی شهرستان تفت و جمعی از اعضای نظام مهندسی شهرستان تفت برگزار گردید.

کد خبر: 190928003 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۹۸ - ۷:۱۶ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،جلسه هم اندیشی مهندسین عضو دفتر نمایندگی تفت با حضور مهدی سالاری؛ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، محسن صحرا کاری؛ خزانه دار سازمان، سید مجیب طباطبایی؛ مدیر دفتر نمایندگی شهرستان تفت و جمعی از اعضای نظام مهندسی شهرستان تفت برگزار گردید.

5 برابر شدن بودجه آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

5 برابر شدن بودجه آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

۵ برابر شدن بودجه آموزشی  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

چشم اندازهای دفتر نمایندگی شهرستان تفت

در آغاز این جلسه، ریاست دفتر نمایندگی شهرستان تفت با اشاره به این که این دفتر نمایندگی در سال هشتاد و دو تأسیس شده است، تصریح کرد: طی سال ‌های گذشته تعامل خوبی با شهرداری داشته ایم و این موضوع سبب موفقیت مجموعه ما شده است.

«سید مجیب طباطبایی» در ادامه گزارشی از عملکرد شش ماهه و هم‌چنین برنامه شش ماهه آینده سال نود و هشت دفتر را ارائه کرد.

طباطبایی با اشاره به این که در حال حاضر در شهرستان تفت نود و چهار عضو نظام مهندسی داریم، گفت: از این تعداد چهل و دو نفر دارای پروانه اشتغال هستند. هم‌چنین از بین گروههای هفت‌گانه بجز رشته ترافیک دیگر گروهها را در مجموعه خود داریم.

طباطبایی در مورد عملکرد ۶ ماهه اول ادامه داد: برنامه ریزی تشکیل دفاتر طراحی و بالا بردن کیفیت طراحی، ایجاد محوریت مهندسین معمار در زمینه طراحی، تجمیع حسابهای مالی، افزایش فعالیت مهندسین برق و مکانیک، برگزاری نشست با شهردار و شورای شهر و هم‌چنین کمیسیون ماده صد، راه اندازی نرم افزار خدمات مهندسی، خرید زمین برای ساخت ساختمان جدید نظام مهندسی تفت و بالا بردن کیفیت نظارت ازجمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی در مورد برنامه های دفتر نمایندگی تفت در ۶ ماهه دوم سال گفت:  پی‌گیری تشکیل دفاتر، شفاف‌ سازی در مورد مسائل مالی، نشست و همکاری با کمیسیون ماده صد و آغاز ساخت ساختمان دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان تفت را در دستور کار خود قرار داده ایم.

ضرورت احیاء اعتماد مردم به نظام مهندسی ساختمان

در ادامه، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که مشابه این جلسه با برخی دیگر از شهرستانهای استان نیز داشته ایم، تصریح کرد: در برنامه ‌های خود داشتیم که هر چه سریع‌تر این نشست با مهندسان شهرستان تفت نیز برگزار گردد.

«مهدی سالاری» با  انتقاد از عملکرد سالهای گذشته دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستانها، گفت: متأسفانه طی سال‌ های اخیر وحدت رویه بین شیوه کارکرد دفاتر وجود نداشته و همین موضوع سبب بی اعتمادی مردم نسبت به سازمان شده است.

سالاری با عنوان این که در زمینه این بی اعتمادی به مردم حق می‌ دهد، گفت: رفتار و تعرفه های متفاوت دفاتر نمایندگی در شهرستانهای مختلف زمینه ساز این بی اعتمادی بوده است.

وی با اشاره به این که شرایط به سمتی رفته که کم‌ترین مراجعه برای دریافت خدمات مهندسی به سازمان نظام مهندسی ساختمان میشود، گفت: مردم فکر میکنند حضور یا عدم حضور نظام مهندسی تأثیری در کیفیت ساخت و ساز ندارد و در نتیجه هفتاد تا نود درصد ساخت و سازها در چرخه نظام مهندسی نمی آید.

سالاری با تأکید مجدد بر بی اعتمادی مردم به سازمان بیان کرد: چاره ای جز این نداریم که برای جلب رضایت مردم بیش از چیزی که آن ها انتظار دارند خدمات مهندسی ارائه کنیم.

وی با اشاره به این که اصلاح این رفتارها در دستور کار ما قرار گرفته است، گفت: این اصلاح همراه با مقاومت و سوء تفاهم از سوی برخی بوده است ولی باید دفاتر این را بدانند که این اصلاحات هیچ مغایرتی با آزادی عمل و استقلال دفاتر ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که در ابتدای شروع به کار هیئت مدیره دور جدید، اخطارهای شدیدی از برخی مراجع در مورد عملکرد بعضی از دفاتر شهرستانها وجود داشت، گفت: این اخطارها ما را بر آن داشت که بدنبال ایجاد وحدت رویه بین تمامی دفاتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستانها باشیم تا جلوی تخلفات گرفته شود.

سالاری با اشاره به شایعاتی در مورد انتقال سرمایه‌های دفاتر شهرستانها به مرکز استان تصریح کرد: این موضوع از اساس کذب است بلکه برعکس، روندی ایجاد کرده ایم که دفاتر شهرستان‌ها حق استفاده از پول مهندسان رانداشته باشند.

وی گفت: بهمین منظور حسابی با امضای رئیس سازمان، خزانه دار و رئیس دفتر نمایندگی شهرستان ایجاد شده و کلیه هزینه ها با نظارت این ۳ شخص انجام خواهد شد و بهیچ عنوان از پول مهندسین برای هزینه های جاری دفاتر استفاده نخواهد شد.

وی با عنوان این که چالش بعدی نظام مهندسی عدم اعتماد اعضای خود نظام به مجموعه مدیریتی است، گفت: بسیاری از اعضاء بصورت غیر رسمی و جدای از سازمان عمل میکنند. این در حالی است که فردی که پروانه اشتغال بکار در نظام مهندسی دارد بر اساس قانون اجازه کار غیر رسمی ندارد.

رییس سازمان استان افزود: برای بازگشت اعتماد به اعضای سازمان، شفافیت را در دستور کار خود قرار داده ایم. بهمین منظور هر چه در سازمان اتفاق افتاده است را واضح و شفاف از طریق سایت و دیگر شبکه های اجتماعی منعکس میکنیم.

وی با عنوان این که دفاتر شهرستانها نیز باید به این شفاف‌سازی بپیوندند، ادامه داد: شفافیت سبب میشود که خودمان بر خودمان نظارت کنیم و عملکردها بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به این که بدنبال قابلیت سازی در بین اعضای سازمان هستیم، افزود: بهمین منظور آموزشهای مختلف را در دستور کار قرار داده ایم. در همین راستا منابع خود برای تورهای بازدید علمی و هم‌چنین دوره های آموزشی را پنج برابر کرده ایم.

رئیس سازمان در ادامه با اشاره به این که آموزشها سبب میشود افرادی که به کارها آشنا نیستند در زمینه فعالیت مربوطه تبحر پیدا کنند، گفت: در صورتیکه افراد توانایی لازم را نداشته باشند و علاقه ای به آموختن نیز نداشته باشند، باید کم‌کم سازمان را ترک کنند و جایی برای آن ها در سازمان نیست.

۵ برابر شدن بودجه آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

وی با اشاره به این که سیاست نظام مهندسی بر بهبود کیفیت و کاهش هزینه مردم است، افزود: وقتی مهندس عضو نظام مهندسی در پروژه می آید باید هزینه و زمان کم و کیفیت ساخت و ساز بالا رود.

سالاری با عنوان این که بدنبال تقویت ساختار و فرایندهای اداری سازمان هستیم، از طراحی نرم افزار جدید خدمات مهندسی خبر داد و گفت: با این کار اطلاعات همه فعالیتهای مهندسان در تمام نقاط استان در یک سیستم جمع آوری میشود.

وی در پایان به رشد درآمد سازمان طی ۶ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: به آینده نزدیک سازمان بسیار خوشبین هستم و با تعاملی که با شهرداریها، معاونت عمرانی و دادگستری ایجاد کرده ایم، اتفاقات خوبی را برای مجموعه رقم خواهیم زد.

ضرورت گسترش شفافیت در سازمان

خزانه دار سازمان با اشاره به ضرورت حفظ وجه مهندسین بیان کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر خود مهندسان وجهه خود را ضعیف کردند. بهمین منظور باید دفاتر نظام مهندسی تشکیل شده و کارها با روند رسمی انجام گردد.

« محسن صحرا کاری» با اشاره به ضرورت گسترش شفافیت مالی در سازمان بیان کرد: ما در بررسیهای خود در سال گذشته به برخی تناقضات مالی برخوردیم و در صورتیکه شفافیت از ابتدا در سرلوحه کار سازمان میبود، این مشکلات پدید نمی آمد. بهمین منظور باید در راستا شفافیت عملکرد دفاتر نمایندگی و هم‌چنین دفتر مرکزی تمام تلاش خود را بکار ببنیدیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مهر ۹۸
462 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0