تاخیر 4 ماهه پرداخت دستمزد بازرسان گاز سلیمان کریمی

تاخیر ۴ ماهه پرداخت دستمزد بازرسان گاز

یک کارشناس بازرسی انرژی در ساختمان با عنوان این که از مهرماه نود و هفت تا به حال، 4 ماه است که سازمان نظام مهندسی دستمزد بازرسان گاز را پرداخت نکرده است، بیان کرد: به‌ رغم مکاتباتی که تا به حال انجام شده، تصمیم در مورد افزایش مبلغ حق الزحمه به بازرسان گاز اعلام نمی ‌گردد.

کد خبر: 971117016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ - ۵:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان،یک کارشناس بازرسی انرژی در ساختمان با عنوان این که از مهرماه نود و هفت تا به حال، ۴ ماه است که سازمان نظام مهندسی دستمزد بازرسان گاز را پرداخت نکرده است، بیان کرد: به‌ رغم مکاتباتی که تا به حال انجام شده، تصمیم در مورد افزایش مبلغ حق الزحمه به بازرسان گاز اعلام نمی ‌گردد.

تاخیر 4 ماهه پرداخت دستمزد بازرسان گاز

تاخیر ۴ ماهه پرداخت دستمزد بازرسان گاز

تاخیر ۴ ماهه  پرداخت دستمزد بازرسان گاز

سلیمان کریمی، با اشاره به این که ۲ سال است حق الزحمه بازرسی گاز اصفهان افزایش نیافته است، بیان داشت: متاسفانه هر کدام از مسئولان، تقصیرها را به گردن دیگری می اندازد ولی خواسته ما پاسخی صریح و کتبی است. اداره کل راه و شهرسازی در پاسخ به پیگیریهای ما گفته است برای این خصوص، شورای مرکزی نظام مهندسی کشور باید تصمیمگیری کند و آن را به این اداره ابلاغ کند ولی تا به حال تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.
وی با اشاره به این که طبق اعلام شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای افزایش حق الزحمه بازرسان گاز هیئت ۴ نفره استان متشکل از استاندار، شهردار، رییس سازمان نظام مهندسی و رییس اداره کل راه ‌و شهرسازی باید تصمیمگیری کند، گفت: به‌رغم مکاتباتی که تا به حال انجام شده است، تصمیم در این مورد به بازرسان گاز اعلام نمی‌گردد.
این کارشناس بازرسی گاز در ساختمان تصریح کرد: از مهرماه نود و هفت تا به حال، ۴ ماه است که سازمان نظام مهندسی حق الزحمه بازرسان گاز را پرداخت نکرده است، کمبود بودجه تنها بهانه‌ای است که این سازمان دارد و این در صورتی است که این مبلغ مستقیما از طرف پیمانکاران به حساب نظام مهندسی واریز گردیده ‌است.
کریمی، با اشاره به افزایش قیمت مسکن از متری ۲ میلیون تومان به متری ۶ میلیون تومان، بیان داشت: آیا پیمانکاری که ساختمان یک میلیاردی می ‌سازد، نباید حداقل فقط صد هزار تومان هزینه بازرسی گاز پرداخت کند؟ این حق الزحمه بار مالی برای دولت نیز ندارد و ما علت مخالفت مسئولان با افزایش حق الزحمه را متوجه نمی‌ شویم.
وی ادامه داد: گاهی برای یک بازرسی گاز، مهندس باید چندین بار به آن ساختمان رجوع کند و زمانیکه هزینه‌های رفت و آمد برای او به صرفه نباشد، ناخودآگاه برای دفعات بعدی به محل ساختمان مراجعه نمی‌ کند و این به یک فرهنگ نادرست بین مهندسان تبدیل خواهد شد که نتیجه آن چیزی بغیر از حوادث ناشی از ساخت غیراصولی نیست.
این کارشناس بازرسی گاز در ساختمان گفت: نوع کار بازرسی گاز از نظر فنی و مهندسی در سراسر کشور یکسان است و طبق قانون نیز باید تعرفه آن در کل کشور یکسان باشد، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز بر اجرای این قانون تاکید دارد ولی متاسفانه اقدام عملی صورت نمی ‌گیرد.
چرا تعرفه مهندسی بازرسی در کشور یکسان نیست؟
این کارشناس بازرسی گاز در ساختمان بیان داشت: چرا باید هزینه بازرسی گاز در تهران چهارصد هزار تومان و در اصفهان هشتاد هزار تومان باشد؟ در صورتیکه کاری که انجام می ‌شود در همه شهرها یکسان است! چرا تعرفه پزشکی در کل کشور یکسان است ولی در جامعه مهندسان بازرس این قانون رعایت نمی‌ گردد.
کریمی با عنوان این که یکی از اشکالات اساسی در صنعت ساختمان کشور، این است که بیش تر افرادی که در حوزه ساختمان مسئولیتهای سازمانی دارند، پیمانکار هستند، تصریح کرد: این افراد به علت تضاد منافع‌شان با بازرسیها، نمی‌ توانند حامیان خوبی برای جامعه مهندسی باشند.

تاخیر ۴ ماهه پرداخت دستمزد بازرسان گاز

وی با عنوان این که زمانی پیگیر تشکیل یک تشکل صنفی برای بازرسان گاز بوده ولی با آن مخالفت شد، ادامه داد: می‌ خواستیم صنفی باشد که بوسیله آن ساخت و ساز بهبود یابد و بر عملکردها نیز نظارت باشد دلالی ‌ها حذف و حق واقعی مهندسان بازرس پرداخته شود.
این کارشناس بازرسی گاز در ساختمان، هم‌چنین با اشاره به این که متاسفانه مشکلاتی در بحث نظارت سختمان ‌ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: برای انتخاب بازرسان سیستم ارجاع نظارت راه اندازی گردید، طبق این سیستم ناظرها بصورت رندوم از طریق سایت انتخاب می‌ شدند که البته این سیستم نیز در استان اصفهان بصورت ناقص اجرا گردید.
مرینی یاد آور شد: در استان اصفهان افراد طبق امتیازی که در سازمان نظام مهندسی داشتند در اولویت قرار می ‌گرفتند و می ‌توانستند کارها را انتخاب کنند، ولی در حال حاضر پیمانکاران باید شخصا ناظر ساختمان را انتخاب کنند که این کار زمینه دلالی‌ ها افزایش داده است.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۷
904 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0