کسب رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال نود و شش ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد:

تولید شصت و پنج درصد طلای کشور در کردستان / کسب رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال نود و شش

ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: طلای ساری گونی در سال نود و شش با تولید 3 هزار و چهارصد کیلوگرم طلای خالص، حدود شصت و پنج درصد طلای تولیدی کشور را به این معدن اختصاص داد.

کد خبر: 970202003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: طلای ساری گونی در سال نود و شش با تولید ۳ هزار و چهارصد کیلوگرم طلای خالص، حدود شصت و پنج درصد طلای تولیدی کشور را به این معدن اختصاص داد.

کسب رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال نود و شش

کسب رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال نود و شش

تولید شصت و پنج درصد طلای کشور در کردستان / کسب  رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال نود و شش

محمد دره وزمی در مراسم افتتاح ساختمان نظام مهندسی معدن که با حضور ریاست نظام مهندسی معدن کشور، مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی دیگر از مدیران اجرایی استان برگزار گردید، عنوان کرد: استان کردستان با دارا بودن هجده گونه ماده معدنی، یک استان معدنی به شمار می آید.
دره وزمی با اشاره به تعداد پروانه‌های بهره برداری معادن در استان، گفت: کردستان با دارا بودن سیصد و هشتاد پروانه بهره‌برداری که بیست پروانه بهره برداری از آن سنگ آهن، دو طلا، سه منگنز، شصت و شش تزئینی، چهارده سیلیس و فلدسپات و باریت ، بیست و دو پوکه معدنی و دویست و هفتاد پروانه در زمینه سنگ لاشه را شامل میشوند.
وی با اشاره به فعالیت گونه های مختلف معدنی درکردستان تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق معادن با ارزش در استان فعال هستند و معادن سنگ لاشه به علت رکود بخش مسکن راکد یا با کندی فعالیت می ‌کنند که ان شاالله با رونق بخش مسکن معادنی که در زمینه بخش مسکن فعالیت میکنند فعال و دچار رونق گردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در بخش صنعت هشتصد و سی پروانه بهره برداری وجود دارد که تمامی واحدهایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند در چرخه تولید و فعالیت قرار دارند.
وی افزود: برندهای مطرح و تاثیرگذاری هم چون پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و واحد تولید و استحصال طلای ساری گونی که در مدت هجده ماه، و در سال نود و چهار فعالیت خود را شروع کرد و در سال گذشته با تولید ۳ هزار و چهارصد کیلوگرم طلای خالص، حدود شصت و پنج درصد طلای تولیدی کشور در این معدن تولید شده است.

کسب رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال نود و شش

وی اظهار داشت: در زمینه مطالعات نوین و پرواز ژئوفیزیک هوایی، تلاشهای خیلی خوبی از جمله پهنه قروه، پهنه بیجار، پهنه سقز (که مطالعات اولیه آن شروع شده) و در نهایت پهنه دیواندره (که به زودی مطالعات آن اجرایی خواهد شد) با مساحتی بالغ بر دوازده هزار و پانصد کیلومتر صورت گرفته است.
دره وزمی با ابراز خوشنودی از کشف مناطق امید بخش در پهنه های مورد مطالعه اشاره کرد و گفت: ما راه و مسیر خود را در زمینه سنگ آهن پیدا کرده ایم و با راه اندازی زنجیره فولاد دیگر در کردستان خام فروشیِ سنگ آهن نخواهیم داشت.
وی یاد آور شد: با برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی گونه های معدنی که دارای ارزش افزوده بوده و ارزش فرآوری را داشته باشند در استان فرآوری می گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در زمینه احقاق حقوق دولتی بخش معادن در کردستان بیان کرد: در یازده ماهه سال نود و شش وصول و پرداخت حقوق دولتی معادن در کردستان ۱/۲۷۸ درصد رشد داشته که بر همین مبنا رتبه اول کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده ایم.
دره وزمی ادامه داد: رشد شاخص‌ های مختلف در کردستان و حجم اقدامات انجام شده، نشان از تلاش و کارهای قابل توجه در استان است.
وی خاطر نشان کرد: اگر بدون عِرق ملی، بدون ایجاد ارزش افزوده بیش تر و بهره برداری درست در راستای توسعه اقتصادی استان قدم برنداریم ، تنها اقدام به از بین بردن منابع طبیعی و ذخایر معدنی کردستان نموده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نظارت عالیه خود را هرچه دقیق تر و بیش تر بر معادن و فعالیت اعضای نظام مهندسی معدن به انجام خواهد رساند. و از کسانیکه منافع ملی و منطقه ایی را پاس بدارند تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۹۷
1712 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0