افزایش ۳۰ درصدی ساخت و ساز در قم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد:

افزایش ۳۰ درصدی ساخت و ساز در قم

امین مقومی با اشاره به رونق مجدد ساخت و ساز در استان اظهار داشت: در شش ماه اول امسال، ساخت و سازهای قم نسبت بمدت مشابه سال قبل بین بیست تا سی درصد رشد پیدا کرده است.

کد خبر: 191015017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ مهر ۹۸ - ۵:۳۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،امین مقومی با اشاره به رونق مجدد ساخت و ساز در استان اظهار داشت: در شش ماه اول امسال، ساخت و سازهای قم نسبت بمدت مشابه سال قبل بین بیست تا سی درصد رشد پیدا کرده است.

افزایش ۳۰ درصدی ساخت و ساز در قم

افزایش ۳۰ درصدی ساخت و ساز در قم

ساخت و ساز در قم سی  درصد رشد یافت

وی روز ۳ شنبه در نشست تنظیم بازار قم در سالن جلسات استانداری، تصریح کرد: این رشد در ساخت و ساز در بخش متراژ طرحهای عمرانی قابل توجه تر بوده است.

مقومی با اشاره به ورود ستاد تنظیم بازار به تعرفه خدمات نظام مهندسی، تصریح کرد: ورود این ستاد به نرخ گذاری تعرفه نظام مهندسی با ابهاماتی از طرف وزارت راه و شهرسازی همراه شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان گفت: تعرفه بهای خدمات نظام مهندسی سال نود و هفت نسبت به سال نود و شش، هجده درصد افزایش یافته در حالی‌که از نظر قانون نظام مهندسی قم می‌توانست تعرفه های خود را تا بیست و پنج درصد افزایش دهد.

مقومی ادامه داد: براساس آخرین دستور العمل وزارت راه و شهرسازی تا هفتاد و یک درصد اختیار افزایش تعرفه های نظام مهندسی به دفاتر استانی در سال نود و هشت داده شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قم نیز اظهار داشت: در شهریور ماه امسال، ۱ میلیون و صد و سی و پنج هزار جوجه ریزی در سطح استان انجام گرفته که وضعیت مطلوبی را از روند جوجه ریزی نشان می‌دهد.

هادی مومنی نسب گفت: حجم جوجه ریزیهای استان در شهریوماه امسال نسبت به ماه قبل بیست و سه درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی ساخت و ساز در قم

مومنی ادامه داد: هم‌چنین حجم و تعداد جوجه ریزی در استان قم نسبت بمدت مشابه سال قبل بیست و هفت درصد رشد کرده است.

مومنی ادامه داد: قیمت جوجه یک روزه در ده روز گذشته به علت آزاد شدن صادرات جوجه افزایش پیدا کرد ولی از سه روز گذشته شرایط قیمت جوجه روند کاهشی پیدا کرده و وضعیت نرمالی به خود گرفته است.

مومنی گفت: قیمت گوشت مرغ در استان قم نیز وضعیت باثباتی داشته و روند کاهشی و نزولی آن براساس نرخ تنظیم بازار ادامه دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۸
556 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0