فعالیت هزار و ۵۰۰ نفر در شبکه نظارت روستایی مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری

فعالیت هزار و ۵۰۰ نفر در شبکه نظارت روستایی

علی‌رضا نخعی اظهار داشت: هم اینک 1 هزار و پانصد نفر در شبکه ملی نظارت روستایی مشغول فعالیت هستند که بیشتر این افراد در نظام مهندسی هستند.

کد خبر: 191102007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آبان ۹۸ - ۶:۲۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی‌رضا نخعی اظهار داشت: هم اینک ۱ هزار و پانصد نفر در شبکه ملی نظارت روستایی مشغول فعالیت هستند که بیشتر این افراد در نظام مهندسی هستند.

فعالیت هزار و ۵۰۰ نفر در شبکه نظارت روستایی

فعالیت هزار و ۵۰۰ نفر در شبکه نظارت روستایی

هزار و پانصد نفر در شبکه نظارت  روستایی فعال هستند

وی امروز (شنبه یازدهم آبان) در نشست توجیهی شبکه نظارت عالیه استان‌ ها بر طرح‌ های روستایی این استان که در معاونت عمرانی استانداری برگزار گردید، ادامه داد: سابقه نظارت بر طرح ‌های روستایی در معاونت توسعه روستایی به سال نود و دو بازمیگردد ولی از اواخر سال نود و پنج با فعال شدن شبکه نظارت روستایی این نظارت ‌ها پررنگ تر گردید.

نخعی گفت: با تشکیل شبکه نظارت ملی سالانه ۱ هزار طرح از مجموع هفتاد هزار طرح روستایی در حال اجرا مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد و با فعال شدن شبکه ‌های نظارت استانی این تعداد طرح به ۵ هزار طرح افزایش یافته است.

مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری با عنوان این که نظارت بر پیشرفت کمی و کیفی این طرح ‌ها نیازمند تشکیل شبکه نظارت است، تصریح کرد: این شبکه در همه استان‌ ها تشکیل شده است و بزودی نیز برش شهرستانی آن نیز به مرحله اجرا گذاشته میشود.

وی، نظارت سالانه بر بیست هزار طرح روستایی را از اهداف شبکه نظارت روستایی برشمرد و افزود: از آن جا که نیمی از طرح‌ های در حال اجرای روستایی کشور بدون اعتبار هستند می ‌توان با نیروی انسانی فعال در این شبکه بر بخش زیادی از طرح‌ ها نظارت کرد.

مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری، با عنوان این که طرح ‌های روستایی طبق یازده شاخص ارزیابی و در سامانه مربوطه بارگذاری می‌گردد، تصریح: ماهیت نظارت شبکه، ارشادی است و این شبکه حق دخالت و یا توقف طرح ‌ها را ندارد بلکه تنها مسئولیت گردآوری اطلاعات و ارزیابی وضعیت طرح‌ ها را به عهده دارد.

نخعی با تاکید بر نظارت کیفی بر اجرای طرح ‌های روستایی، گفت: از آنجا که اعتبارات عمرانی محدود است و امکان اجرای دوباره طرح ‌های روستایی وجود ندارد از همین رو انتظار می‌ رود نظارت بر روند کیفی طرح‌ها در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری، تحقق توازن منطقه ای را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شبکه نظارت روستایی دانست و افزود: اعتقاد ما بر این است که طرح ‌هایی که در مناطق محروم اجرا می گردد با طرح ‌هایی که در مناطق برخوردار به اجرا گذاشته میشود، متفاوت است که یکی از این تفاوتها، تخصیص اعتبار و مدت زمان اجرای طرح است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آبان ۹۸
577 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0