یک سوم معادن سنگ تزیینی فعال نیستند ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه

یک سوم معادن سنگ تزیینی فعال نیستند

ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه، بیان کرد: یک سوم معادن سنگ تزیینی استان غیر فعال است.

کد خبر: 970612008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷ - ۱:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه، بیان کرد: یک سوم معادن سنگ تزیینی استان غیر فعال است.

یک سوم معادن سنگ تزیینی فعال نیستند

یک سوم معادن سنگ تزیینی فعال نیستند

یک سوم معادن سنگ تزیینی  فعال نیستند

محمد عابد خالدی _ ریاست سازمان نظام مهندسی معادن استان کرمانشاه، عنوان داشت: بیست یک سوم معادن سنگ تزیینی فعال نیستند و نه معدن سنگ تزیینی در استان وجود دارد که دوم سوم معادل بیست مورد آن فعال هستند و نه مرد هم غیر فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ واحد سنگبری در استان وجود دارد، گفت: معادن و واحد‌های سنگبری استان در مجموع ۲۸۰ نفر اشتغالزایی دارند.
خالدی ادامه داد: سنگ ‌های خام تزیینی استخراج شده از معادن استان به علت نبود تکنولوژی مورد نیاز برای فراوری و دسترسی به بازار اصلی در کرمانشاه به استان‌ های دیگر صادر می گردد.
وی با اشاره به این که باید متناسب با معادن موجود در استان چند واحد سنگبری به سیستم‌ های پیشرفته مجهز گردند، یاد آورشد: از آن جا که استان کرمانشاه به دلیل مرزی بودن به بازار‌های خارجی دسترسی دارد باید برای گسترش این صنعت در استان تلاش کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه، خاطر نشان ساخت: در این صورت می ‌توان با استان ‌های دیگر در این زمینه رقابت کرد و با تکنولوژی مورد استفاده سنگ را به جنس مورد نیاز بازار تبدیل کرد.

یک سوم معادن سنگ تزیینی فعال نیستند

خالدی با بیان اینکه واحد‌های فراوری سنگ در استان پیش از شروع کار تسهیلاتی دریافت کرده‌اند، اما در حال حاضر تجهیزات به ‌روزی ندارند، یاد آور شد: برای نوسازی و تجهیز واحد‌ها باید تسهیلاتی پرداخت گردد که ممکن است باز پرداخت آن برای معدن داران خیلی سخت باشد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ شهریور ۹۷
1367 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0