گردهمایی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

گردهمایی “پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری”

هدف پدافند کالبدی، کاهش آسیب پذیری در زیرساخت ‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است.

کد خبر: 971025017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ دی ۹۷ - ۶:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرحع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،هدف پدافند کالبدی، کاهش آسیب پذیری در زیرساخت ‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است.

گردهمایی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری

گردهمایی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری

گردهمایی “پدافند غیرعامل در مدیریت  و برنامه ریزی شهری”

گردهمایی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری با همکاری بسیج مهندسی در تاریخ بیست و چهارم دی ماه نود و هفت در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.
در آغاز این گردهمایی، وثیق نیا، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ضمن خوش‌آمدگویی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری به اهمیت پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: پدافند غیرعامل موضوعی است که در این چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از محافل قرار گرفته است و سازمان نظام مهندسی ساختمان هم طبق آن وظیفه و مسئولیتی بعهده داشته که برآیند مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان است.
وی، پدافند غیرعامل را یک موضوع ملی دانست و ادامه داد: با توجه به مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان که الزام آور است لازم است به موضوع پدافند غیرعامل بصورت جدی تر پرداخته گردد و با فرهنگسازی این موضوع بیشتر در جامعه شناخته و توسط خود مردم رعایت گردد.
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به تفاهم نامه منعقده سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور تفاهم نامه ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و اداره کل پدافند غیرعامل استان و سازمان پدافند غیرعامل در راستای اجرای پدافند غیر عامل در استان منعقد گردید که طبق ان برای تمام ساختمان های چهار سقف به بالا در شهرهای درجه یک و دو، گزارش شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل تهیه می شد که متاسفانه همکاریهای لازم در استان صورت نگرفت که امیدوار هستیم این موضوع مورد توجه دستگاه های امر قرار گیرد.
“هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب پذیری در زیرساخت‌ های حوزه شهری و فنی مهندسی است.”
در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل، پدافند کالبدی را یکی از مهم ترین رویکرد‌های پیشگیرانه پدافند غیرعامل دانست و اظهار داشت: هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب پذیری در زیرساخت ‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است و مقاوم سازی، مصونیت بخشی و تاب آوری در حوزه شهری در حیطه عملکرد پدافند کالبدی شکل می گیرد که در همین راستا سازمان نظام مهندسی کشور و استان در تمامی حوزه‌های عملکردی نقش حائز اهمیتی را به عهده دارند.

گردهمایی پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری

افشار در ادامه گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین در گستره عملکرد استان، توسط اداره کل پدافند غیرعامل و هم چنین طرح جامع شهری شهر قزوین توسط شهرداری قزوین و تحت نظارت اداره کل پدافند غیرعامل در دست تهیه است که در همین زمینه مطالعات مکان یابی اماکن اسکان اضطراری چند منظوره شهر قزوین، شناسایی زیرساخت‌ ها و مصون سازی آن ها در دست بررسی است.
افشار ادامه داد: موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه‌های آکادمیک و دانشگاهی استان تاکنون نقش قابل توجهی نداشته و می ‌بایست به این امر مهم در حوزه‌های آکادمیک فنی مهندسی و اقتصادی، زیستی و تمامی رشته‌ها توجه بیش تری گردد.
وی یاد آور شد: نقش مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمامی حوزه‌های دفاعی از مکانیابی تا طراحی معماری و محاسبات سازه حایز اهمیت است و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان می‌ بایست پیگیر عملیاتی کردن اجرای مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان در تمامی رشته ‌ها باشد.
در ادامه گردهمایی، اساتید حوزه پدافند غیرعامل به ارائه مطالب آموزشی پرداختند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۷
735 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0