نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌ بندی‌های سیاسی را می‌ گيرند نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت؛

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌ بندی‌های سیاسی را می‌ گيرند

کوروش کرم پور حقیقی _ دبیر کمیسیون انرژی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این که در حوزه نظام‌ مهندسی‌ساختمان باید با افراد متخلف و مجرم در چهارچوب قانون، برخورد قاطعانه‌ای صورت بگیرد، بیان داشت: نمایندگان مردم در مجلس هم چون موارد پیشین در انتقاد منصف باشند و با ارزیابی صحیح از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، جلوی جناح‌ بندی‌های و تصمیمات سیاسی و نه تخصصی را بگیرند.

کد خبر: 970715027 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۶:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  کوروش کرم پور حقیقی _ دبیر کمیسیون انرژی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این که در حوزه نظام‌ مهندسی‌ساختمان باید با افراد متخلف و مجرم در چهارچوب قانون، برخورد قاطعانه‌ای صورت بگیرد، بیان داشت: نمایندگان مردم در مجلس هم چون موارد پیشین در انتقاد منصف باشند و با ارزیابی صحیح از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، جلوی جناح‌ بندی‌های و تصمیمات سیاسی و نه تخصصی را بگیرند.

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌ بندی‌های سیاسی را می‌ گيرند

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌ بندی‌های سیاسی را می‌ گيرند

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی  جناح‌ بندی‌های سیاسی را می‌ گيرند/ فساد از طرف افرادی که سنگ انقلاب را به سینه می ‌کوبند مایه تاسف است

وی، در مورد اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم بویژه در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد در حوزه نظام  مهندسی ساختمان و تخصصی ‌شدن امور به ارایه نکاتی پرداخت و افزود: قرار گرفتن مسئولانی که برخی با مدارک جعلی در مسندهای مهم قرار می ‌گیرند از یک طرف برای کل نظام جمهوری اسلامی ایران محل سوال خواهد بود و از طرف دیگر قرار گرفتن افرادی که مدارک جعلی دارند در راس اموری که نیاز به تخصص دارد، مشکلات و چالش‌ های عمده ‌ای را ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: شفافیت در تمامی امور سبب می‌ شود تا مردم بین خادم و خائن بتوانند تفاوت قائل گردند. هم چنین در پیشگیری از اقدامات آتی، مفید و موثر است.
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کازرین گفت: کاری که آقای وزیر راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان در بحث شفافیت انجام داده در راستای وظایف قانونی وی بوده است. اگر این کار را نمی ‌کرد به حکم قرآن، علاوه بر آن که باید در پیشگاه حق تعالی جوابگو می ‌بود، حق الناس نیز بر گردن وی بود.
این نماینده مجلس، ادامه داد: امیدوار هستم مسئولان مربوطه این موضوع را با دقت و بدون آن که بخواهند به آن بصورت جناحی نگاهی داشته باشند پیگیری کنند و با افراد متخلف و مجرم در چهارچوب قوانین و مقررات برخورد قاطع کنند و این موضوع را به اطلاع عموم مردم نیز برسانند.
وی تصریح کرد: بنده وقتی که این موضوع را بررسی کردم بعنوان یک خدمتگزار به نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار متاسف شدم که این اتفاق از طرف کسیکه خود را وابسته به این نظام می ‌داند، صورت گرفته است. واقعا متاسفم که این مساله رخ داده است.
کر‌م پور حقیقی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر یکی از چالش ‌های مهم شهری کیفیت پایین ساخت و ساز است و در این رابطه، حضور نیروهای متخصص و نه افرادی که بواسطه سیاست وارد حوزه‌های تخصصی شده‌اند تا چه اندازه موثر و مفید خواهد بود؟، افزود: وقتی فردی بعنوان مسئول پایه اول یک سازمان بسیار مهم و تاثیرگذار (سازمان نظام مهندسی ساختمان) با تقلب به مسئولیت برسد دیگر نمی ‌توان نه در زیر مجموعه نظارت داشت و نه از زیر مجموعه خواستار تعهد و مسئولیت و عمل به اجرای وظایف محوله گردید.
فساد از طرف افرادی که سنگ انقلاب را به سینه می‌ کوبند مایه تاسف است
کر‌م پور حقیقی گفت: این قبیل از اقدامات آن هم از طرف فرد یا افرادی که سنگ انقلاب اسلامی را به خلاف به سینه میکوبند! مایه تاسف و شرم است؛ عده ای متقلب که  به زبان، دایه دلسوزتر از مادر می ‌شوند و با مدارک جعلی می‌ خواهند یک جمعیت متخصص را مدیریت کنند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از وزیر راه و شهرسازی که با شجاعت در زمینه شفافیت قدم برداشت و در این راستا به وظایف قانونی محوله اش عمل کرد، ادامه داد: مسئولانی که رسیدگی به این امور را بر عهده دارند با جدیت موضوع فوق را دنبال کرده و نتیجه را به مردم منعکس کنند. در این زمینه انتظار داریم تا برخورد قانونی با افراد متخلف و مجرم صورت بگیرد.
کرم‌پورحقیق هم چنین در ادامه در رابطه با ارزیابی خود از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، مطرح کرد: درخواست دارم کسانیکه می ‌خواهند عملکرد وزارت راه و شهرسازی را در این دولت مورد ارزیابی قرار دهند به اقصا نقاط کشور سفر کنند و یا اگر این امکان را ندارند در رابطه با وظایف وزارت راه و شهرسازی به افرادی که به آن ها اطمینان دارند و در استان ‌های مختلف حضور دارند، مراجعه کنند.
مجلس هوشیار است و تحت‌ تاثیر جوسازی‌ ها قرار نمی ‌گیرد
این نماینده مجلس اظهار داشت: در انتقاد و تصمیماتی که در آینده اخذ میشود باید به احداث راه ‌های روستایی، ساخت راههای اصلی، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ ها و ریل و سایر وظایف وزارت راه و شهرسازی و اقداماتی که انجام گرفته است توجه گردد.

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌ بندی‌های سیاسی را می‌ گيرند

وی هم چنین گفت: بنده بعنوان نماینده مردم در استان فارس شاهدم که کارهایی که در دولت یازدهم و دوازدهم در دوره مسئولیت آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده، اقداماتی به جا و موثر بوده که با دولتهای قبل قابل مقایسه و ارزیابی نیست.
دبیر کمیسیون انرژی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان مرد: در حوزه انتخابی جهرم، لارستان، لامرد، کازرون، نیریز که هستم شاهدم که همه جا تبدیل به کارگاه ساخت و ساز و عمران و آبادانی شده است.
کرم پور با یادآوری آن که تعداد آرایی که در استیضاح ‌های پیشین به آقای آخوندی داده شد، نشان‌ دهنده قدرت وی و زیرمجموعه‌اش در عمل به وظایف بوده است، افزود: بیش تر نمایندگان مجلس شاید در برخی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی اگرچه منتقد بودند ولی منتقد منصف بودند و علمکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی را نیز بیان کردند و در تصمیمات خود نیز دخالت دادند و طبق آن تصمیم گرفتند.
کرم پور گفت: مجلس شورای اسلامی هوشیار است و نمایندگان مجلس تحت‌تاثیر شایعه‌سازی‌ها و جوسازی‌ ها قرار نمی‌ گیرند و تا به حال نیز قرار نگرفته اند. امیدوار هستم این رویه در ادامه نیز در مجلس حاکم باشد.
این نماینده مجلس در ارزیابی خود از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، یاد آور شد: بنده عملکرد وزارت راه و شهرسازی و در راس آن آقای آخوندی را بسیار مثبت ارزیابی می‌ کنم. هرچند که در حوزه انتخابیه خودم حرفهایی نیز برای دفاع از مردمی که نمایندگی آن ها را بر عهده دارم، برای گفتن دارم. ولی معتقد هستم این تنها وزارت راه و شهرسازی نیست که باید پاسخگو باشد بلکه در این رابطه باید وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادها و سازمانهای ذی ربط پاسخگو باشند.
کرم پور افزود: اراده وزارت راه و شهرسازی به رغم اعتباراتی که در اختیار دارد عمل به وظایف و حل مشکلات مردم است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
945 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0