معاون عمرانی استاندار یزد: شهرداری یزد جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بگیرد

کد خبر: 980 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۹۵ - ۱۱:۵۱ ق.ظ

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه تمام ساخت و سازهای ادارات یزد با پروانه ساخت انجام شود، گفت: شهرداری یزد جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بگیرد.

 محمدرضا سیدحسینی در سیصد و بیست و سومین نشست علنی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز را بگیرد، اظهار داشت: ساختمانی که ساخته شد، به پایان رسیده و نمی‌توان اقدام خاصی در ارتباط با آن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه مردم برای ساخت‌و‌ساز خود سرمایه‌های زیادی هزینه می‌کنند، گفت: ما هم به مشکلاتی که نظام مهندسی دارد واقف هستیم و باید اعضای شورای شهر نظام مهندسی را بخواهد و در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانداری به این مشکلات رسیدگی شود.

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان این مطلب که شهردار منتخب اعضای شورای شهر است، گفت: اگر شورای شهر به صورت رسمی اعلام کند که شهردار را در جلسات قبول ندارد، ما از شهردار می‌خواهیم که به همراه رئیس شورا در جلسات حضور داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار یزد فعالیت‌های انجام شده در دوره چهارم شورای شهر و این دوره شهرداری یزد را خوب و زیاد دانست و گفت: عملکرد شورای شهر و شهرداری در این دوره بسیار زیاد بوده و رفاه زیادی برای مردم به ارمغان آورده شده ولی رضایت جمع مردم را نتوانستیم حاصل کنیم.

سیدحسینی علت عدم رضایت مردم را مربوط به بروکراسی اداری دانست و گفت:  ارائه خدمات در زمان باقی مانده شورای شهر، شهرداری و دولت باید با سرعت بسیار بیشتری انجام شود.

وی به کتابخانه مرکزی یزد اشاره کرد و گفت: این کتابخانه سالهای زیادی است که در حال ساخت است و یک سال در اختیار شهرداری قرار گرفته، و تنها محوطه سازی آن باقی مانده است.

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه تکمیل کتابخانه مرکزی یزد اعتبار زیادی نمی‌خواهد، گفت: شهرداری و شورای شهر پروژه‌های شاخص خود را در این زمان باقی مانده تکمیل کند و به مردم هدیه کند.

سیدحسینی به ایجاد مرکز جمع‌آوری معتادان متجاهر یزد اشاره کرد و گفت: هزینه نگهداری معتادان در این مرکز که بالغ بر ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر هم هستند، ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی  افزود: تاکنون چند مرتبه نامه‌نگاری صورت گرفته که تمام ادارات باید ساخت و سازها را به صورت قانونی و با دریافت پروانه انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که هر یک از ادارات بی‌پروانه اقدام به ساخت‌و‌ساز کردند، از شهرداری می‌خواهیم که جلوی این ساخت و ساز را بگیرد و پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال کند.

سیدحسینی افزود: پس از اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز را صادر کرد، شخصا برای تخریب به محل مراجعه می‌کنم.

منبع: تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۵
1515 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0