لزوم نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم علوی راد

لزوم نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم

یک صاحب نظر در حوزه اقتصاد با تحلیل از وضعیت صنعت ساخت و ساز در کشور بیان داشت: توجه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم میتواند کشور را در شرایط خاص نجات دهد.

کد خبر: 980123013 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ فروردین ۹۸ - ۶:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،یک صاحب نظر در حوزه اقتصاد با تحلیل از وضعیت صنعت ساخت و ساز در کشور بیان داشت: توجه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم میتواند کشور را در شرایط خاص نجات دهد.

لزوم نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم

لزوم نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم

نگاه ویژه به صنعت ساختمان در  شرایط تحریم ضروری است

علوی راد در جلسه هم اندیشی تشکل‌های غیر دولتی صنعت ساختمان با حضور استاندار، افزود: شرایط اخیر تحریمها نیازمند نگاه جدی و رونق بخشیدن در بخش مسکن و صنعت ساختمان است.
علوی راد ادامه داد: براساس پژوهشهایی که در این زمینه انجام شده است صنعت ساختمان پس از صنایع غذایی و کشاورزی در رتبه سوم قرار گرفته است که اگر به آن توجه گردد هم از بعد ارزش افزوده وهم از بعد اشتغال موثر است.
پی با اشاره به پژوهش دیگری با عنوان بررسی وابستگی بخش‌های اقتصادی به واردات افزود: در این پژوهش که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام شد صنعت ساختمان در ردیف پنجم صنایع مختلف در بهره وری و تولید قرار گرفت و در این تحقیق به اثبات رسید سرمایه گذاری معادل یک واحد پولی در صنعت ساختمان ارزش افزوده ای برابر ۲/۵۶ برابر ایجاد خواهد کرد.
این فعال اقتصادی با توجه به ارزش و اهمیت بالای تولید و ایجاد اشتغال صنعت ساختمان در شرایط فعلی کشور، خواستار پیگیری مسئولین از سهم استان یزد در ساخت چهار هزار ساخت و ساز واحد مسکونی شد و گفت: تایید طرح چهار هزار ساخت و ساز خروجی پژوهش انجام شده در زمینه ارزش گذاری در صنعت ساختمان است.

لزوم نگاه ویژه به صنعت ساختمان در شرایط تحریم

علوی راد تصریح کرد: در پژوهشی پنجاه درصد جوانان دلیل عدم ازدواج را مشکل تهیه مسکن ذکر کرد و نتایج این نوع پژوهشها نشان دهنده حجم بالای متقاضی مسکن در استان یزد و نیاز به رونق در صنعت ساخت و ساز این استان است.
وی، کاهش پروانه های ساختمانی را یکی از معضلات ساخت و ساز ذکر کرد و گفت: خیلی از ساخت و سازها از مسیر قانونی طی نمی گردد که این موضوع سبب ترویج فرهنگ تخلف در صنعت ساختمان شده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۸
674 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0