ضرورت همکاری دستگاه‌ های اجرایی ‌استان درحل مشکل‌ حاشیه ‌نشینی شهردار زاهدان

ضرورت همکاری دستگاه‌ های اجرایی ‌استان درحل مشکل‌ حاشیه ‌نشینی زاهدان/ انتقاد از عدم نظارت دستگاه‌ ها

شهردار زاهدان بیان کرد: حل مشکل حاشیه نشینی در زاهدان همکاری همه دستگاههای اجرایی استان را میطلبد.

کد خبر: 961210018 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ - ۴:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، شهردار زاهدان بیان کرد: حل مشکل حاشیه نشینی در زاهدان همکاری همه دستگاههای اجرایی استان را میطلبد.

ضرورت همکاری دستگاه‌ های اجرایی ‌استان درحل مشکل‌ حاشیه ‌نشینی

ضرورت همکاری دستگاه‌ های اجرایی ‌استان درحل مشکل‌ حاشیه ‌نشینی

ضرورت همکاری دستگاه‌ های  اجرایی ‌استان درحل مشکل‌ حاشیه ‌نشینی زاهدان/ انتقاد از عدم نظارت دستگاه‌ ها

عبدالقادر پربار در جلسه هم اندیشی که با حضور جمعی از معاونان و اعضای هیات ‌مدیره سازمان ‌نظام مهندسی سیستان ‌و بلوچستان برگزار گردید، عنوان کرد: زاهدان به لحاظ حاشیه ‌نشینی رتبه بالایی را در کشور به خود اختصاص داده که این امر مشکلات و آسیب ‌های بسیاری را به دنبال داشته است که مقابله با آن ها همکاری و تعامل همه دستگاه ‌ها را می‌ طلبد.
وی خاطر نشان کرد: ارتباطات مردمی و اجتماعی دستگاه‌ های خدماتی خیلی کم است که در این راستا شهرداری زاهدان بعنوان متولی امور شهر ناچار است که از راه‌ های مختلف این ارتباط را با مردم افزایش دهد.
پربار ادامه داد: بهمین منظور سازمانی به نام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرداری زاهدان ایجاد شده تا ارتباط با جامعه را بیش تر کنیم چرا که توجه به سرمایه‌ های اجتماعی و پرداختن به آن ها بسیاری از امور را حل و فصل می‌ کند.
پربار با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات و توجه به مباحثی از قبیل؛ شهرسازی، مبلمان شهری و حمل و نقل و ترافیک، اظهار کرد: در بین دستگاه‌ های مختلف می ‌توان گفت سازمان نظام مهندسی تنها سازمانی است که بیش ترین ارتباط را با شهرداری دارد و در این راستا خوشبختانه تا به حال تعامل خوبی بین دو دستگاه وجود داشته و امیدوار هستیم این تعامل و همکاری به نحو بهتری با هدف کاهش مشکلات موجود ادامه یابد.
پربار، عدم نظارت از طرف دستگاه‌ های ذی ربط در برخی از امور را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد: وجود دو هزار و دویست هکتار بافت ناکارآمد در سطح شهر به خودی خود مشکلات عدیده ‌ای را ایجاد کرده لذا اگر بحث نظارت بر ساخت و سازها و سایر امور مرتبط با شهر مورد بی ‌توجهی قرار گیرد قطعاً با چالش‌ های خیلی زیادی روبر خواهیم بود.


پربار در خاتمه با اشاره به رشد هفتاد و چهار درصدی ساخت و سازها در دی ‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اظهار داشت: این امر نشان از رونق اقتصادی منطقه دارد و این خبر خوبی برای شهرداری است و ما بعنوان متولی امور شهر موضوع قانونمند کردن ساخت و سازها را در اولویت قرار داده ‌ایم و با توجه به اهمیت موضوع نظارت، چنان چه این مهم از طرف دستگاه‌ های ذی ربط بخوبی انجام نشود به ناچار از طریق شورای انتظامی این موضوع پی گیری خواهد شد.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۹۶
1332 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0