ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان داشت:

ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با شهردار کرمان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها برای نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.

کد خبر: 970909003 تاریخ انتشار: جمعه ۹ آذر ۹۷ - ۱۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با شهردار کرمان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها برای نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.

ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها

ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها

برگزاری دوره آموزشی برداشت  نقشه های تفکیکی آپارتمانها ضروری است

رضا طالبی زاده :

در نشستی که با حضور شهردار کرمان و شهرداران مناطق ۴ گانه و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین ثبتی برای نقشه برداران سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آمادگی کامل جهت برگزاری این دوره را دارند.

طالبی زاده با اشاره به راه اندازی سیزده ایستگاه ثابت سامانه شمیم در محل ادارات ثبت استان و برداشت مختصات جغرافیایی با خطای کم تر از سه سانتی متر توسط این سامانه ادامه داد: نقشه برداران شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان میتوانند با استفاده از این سامانه نسبت به تهیه نقشه های دقیق معابر و پارکها اقدام کنند و اداره کل ثبت استان آمادگی هرگونه همکاری در این مورد را دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد:

با توجه این که قوانین ثبتی و شهرداری الزامات خاص خود را در صدور اسناد مالکیت و پایان کار آپارتمانها دارند باید با همکاری هم رویه واحدی اتخاذ گردد تا نقشه های تفکیکی تهیه شده توسط نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان با پایان کار تنظیم شده در شهرداریها مطابقت کامل داشته باشد تا از مراجعات مکرر مردم به ادارات مزبور جلوگیری گردد.

ضرورت برگزاری دوره آموزشی برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها

طالبی زاده ضمن عنوان این که با اجرایی شدن تفاهم نامه ی ضرورت تطبیق پایان کار شهرداری با نقشه های ارائه شده از طرف نقشه برداران عضو نظام مهندسی ساختمان، سرعت خدمت‎رسانی به مردم افزایش پیدا میکند، ادامه داد: می بایست در تفاهم نامه ۳ جانبه واژه های تخصصی، فنی و حقوقی با شفافیت و روشنی تعریف گردند تا ضمن ایجاد وحدت رویه نقشه های ترسیمی توسط نقشه برداران نظام مهندسی با پایان کار شهرداری منطبق باشند.

درادامه این نشست، شهردار کرمان بر ضرورت تطبیق نقشه های تفکیکی آپارتمانها با گواهی های پایان کار صادره از شهرداری تاکید کرد و افزود: نقشه برداران عضو سازمان نظام مهندسی با رعایت قوانین ثبتی و ضوابط شهرداری می ‎توانند جلوی هرگونه دوباره کاری و موازی کاری را بگیرند.

وی تصریح کرد:

آشنایی مالکین و پیمانکاران آپارتمانها با قوانین و مقررات مربوطه خصوصاً نحوه صدور پایانکار، تفکیک آپارتمانها و صدور سند مالکیت میتواند از بروز اختلاف در مجتمعهای مسکونی در نحوه مالکیت مشاعات و فضاهای اختصاصی آپارتمانها جلوگیری کند.

در ادامه ریاست سازمان نظام مهندسی استان خاطر نشان کرد:

با آموزش نقشه برداران و تسلط آنها به ضوابط شهرداری و قوانین ثبتی، پیچیدگیهای اداری و کاغذ بازی بیش از پیش کم خواهد شد و بعد از تهیه یک نقشه واحد، و مطابقت آن با پایان کار شهرداری سند مالکیت صادر می شود.
منبع : قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۹۷
1381 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0