شرح و شرایط شغل مسئول فنی معدن – ویرایش دوم

کد خبر: 2385 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۹۵ - ۱۱:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)موادی از آیین نامه اجرایی قانون معادن که در ارتباط با مسئول فنی معدن است به قرار زیر است.

ماده ۲۴ – متقاضی مکلف است قبل از صدور پروانه بهره برداری نسبت به ارائه تضمین حقوقی دولتی و ۳ درصد منابع طبیعی موضوع ماده ۷۵ قانون معادن (معادل ۶ ماه حقوق دولتی) اقدام و مسئول فنی عملیات در معدن را معرفی کند.

untitled-1

ماده ۶۵- عملیات معدنی باید تحت نظر مسئول فنی و مسئول ایمنی و حفاظت در معادن انجام گیرد تشخیص موارد استثنا به عهده وزارت صنایع و معادن (وزارت معادن و فلزات) می باشد.

تبصره: ضوابط و حدود صلاحیت مسئولین فنی معادن تا تصویب و ابلاغ قانون نظام مهندسی معدن و آیین نامه مربوط توسط وزارت صنایع و معادن تعیین و مسئولین ایمنی و حفاظت از طریق وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی با وزارت صنایع و معادن انتتخاب می شوند.

ماده ۶۶: مسئول فنی عملیات کسی است که اداره امور فنی معدن به عهده اوست و توسط دارنده پروانه عملیات از میان افراد واجد شرایط انتخاب و به وزارت صنایع و معادن معرفی می شود.

تبصره: در مواردی که دارنده پروانه عملیات شخصاً صلاحیت لازم برای قبول مسئولیت فنی معدن را داشته باشد می تواند مسئولیت فنی معدن را به عهده گیرد.

ماده ۶۷ : دارنده پروانه عملیات یا نماینده او و مسئول فنی عملیات مکلف است در صورت بروز حادثه بلافاصله مراتب را به مراجع قانونی گزارش و در اسرع وقت وزارت صنایع و معادن را در جریان حادثه قرار دهد.

در ماده ۶۸: نیز شرایط پذیرش مسئولیت ایمنی توسط مسئول فنی شرح داده تشده است.

تعیین مسئول فنی در شرایط زیر نیز ضروری است:

در مورد اجازه برداشت های صادره طبق ماده ۱۳ قانون معادن و تبصره ۴ ماده ۱۶ آین نامه اجرایی آن چنانچه عملیات استخراج با استفاده از مواد منفجره صورت گیرد و یا میزان استخراج مورد درخواست بیش از ۵۰۰۰۰ تن در سال باشد متقاضی مکلف است مطابق شرایط این شرح شغل مسئول فنی تعیین و معرفی کند.

۲- صلاحیت فنی مسئول فنی باید دارای پروانه اشتغال در رسته استخراج معدن ودر یکی از زمینه های طراحی نظارت یا اجرا و با بزرگترین پایه پرانه اشتغال حداقل ارشد ۱،۲ و ۳ به ترتیب برای معادن درجه ۳،۲،۱، و ۴ باشد. موارد استثنا توسط وزارت صنایع و معادن تعیین می شود.

برای دیدن متن کامل کلیک کنید

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۹۵
12122 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 1