حفاظت از اراضی کشاورزی در خلخال تشدید شد

کد خبر: 487 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آبان ۹۵ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

اردبیل – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با تشدید حفاظت از اراضی زراعی و باغی حریم شهرهای خلخال ، کلور و هشجین ، اقدامات پیشگیرانه و مشارکت دستگاههای اجرایی اهداف دولت در این زمینه محقق می شود.

به گزارش ایرنا ، هادی ذبیحی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی خلخال افزود: حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی ، باغ و جنگل ها و نظارت و کنترل شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.
او اظهار کرد: ساماندهی و نظم بخشی به ساخت و سازها به شهرداری ها محول شده و مشارکت و همراهی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و سایر مسوولان اداره ها و دستگاههای خدمات رسان (آب ، برق و گاز) در پیشگیری از تفکیک غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه در اراضی حریم و حاشیه شهرهای خلخال ، کلور و هشجین ضروری است.
وی با بیان اینکه بر اساس قوانین جدید واگذاری هر گونه انشعاب آب ،برق ، گاز و تلفن به ساخت و سازهای بنا شده در اراضی با کاربری زراعی و باغی ممنوع است گفت: یکی از مهم ترین راههای پیشگیری از جرایم ، افزایش اطلاعات و آگاهی مردم و اطلاع رسانی مناسب دستگاههای اجرایی به شهروندان در پرهیز از خرید اراضی با کاربری های زراعی و باغی برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان است.
ذبیحی بیان کرد: گشت های تلفیقی شهرداری ها و جهاد کشاورزی در اراضی حریم شهرها و اخذ دستور از مقام قضایی برای برخورد و اقدام به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر راههای کارساز در این زمینه است.
او اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه همکاری و اقدامات لازم را معمول می کند.
وی نصب تابلوهای هشدار دهنده ، ممنوعیت ساخت و ساز و تفکیک غیرمجاز در اراضی حریم شهرهای خلخال ، کلور و هشجین توسط شهرداری ها و برگزاری جلسه مشترک شهرداری و جهاد کشاورزی با مشاوران املاک و نظام مهندسی ساختمان در عدم انجام معاملات و نقشه برداری و تفکیک غیر مجاز را از جمله سایر راهکارهای پیشنهادی شورای حفاظت اراضی کشاورزی حریم شهرها برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهارامیدواری کرد با اجرای مصوبات جلسه از سوی اعضای این شورا ، آینده بهتری در حفاظت اراضی و باغی حریم شهر به عنوان کمربند سبز و مکان های گردشگری و محل تولید محصولات کشاورزی رقم بخورد.
خلخال در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
منبع: ایرنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آبان ۹۵
1319 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0