حدود بیست استان در هیات مدیره نماینده شهرسازی ندارند ریاست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی

حدود بیست استان در هیات مدیره نماینده شهرسازی ندارند

ریاست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی، با انتقاد از آیین نامه هایی که سبب کاهش تعداد کاندیداها در انتخابات هیات مدیره استانها شده، از نبود نماینده ای از رشته ترافیک در هیات مدیره حدود بیست و چهار استان خبر داد.

کد خبر: 970718011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۹۷ - ۱۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی، با انتقاد از آیین نامه هایی که سبب کاهش تعداد کاندیداها در انتخابات هیات مدیره استانها شده، از نبود نماینده ای از رشته ترافیک در هیات مدیره حدود بیست و چهار استان خبر داد.

حدود بیست استان در هیات مدیره نماینده شهرسازی ندارند

حدود بیست استان در هیات مدیره نماینده شهرسازی ندارند

حدود بیست استان در هیات مدیره نماینده  شهرسازی ندارند

عباس وثیق نیا بیان داشت: طبق آئین نامه اصلاحی سال نود و چهار افرادی میتوانند کاندید هیات مدیره شوند که گواهی پایه یک اشتغال بکار داشته باشند.
وی با عنوان اینکه این آیین نامه سبب ایجاد محدودیت برای کاندیداتوری شده وتعداد اعضایی که ثبت نام کرده بودند نسبت به دوره قبل کاهش یافته است، ادامه داد: هنگامی که تعداد کاندیداها کم باشد، مشارکت هم محدود خواهد شد که این موضوع جای نگرانی دارد و ممکن است روی دلبستگی اعضا به سازمان نیز تاثیر بگذارد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: این محدودیتها سبب شده تا بسیاری از استانها در رشته های ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری نماینده نداشته باشند. هم چنان که در حال حاضر نیز پنج استان در  رشته شهرسازی، چهارده استان در رشته ترافیک و حدود پنج استان در رشته نقشه برداری نماینده ای در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خود ندارند.
وی افزود: با این آئین نامه جدید حدود بیست استان در رشته شهرسازی، حدود بیست و چهار استان در رشته ترافیک و چندین استان نیز نماینده تخصصی نقشه برداری در هیات مدیره نخواهند داشت که باید نگاهی دیگرگونه نسبت به این سه رشته ایجاد گردد.

حدود بیست استان در هیات مدیره نماینده شهرسازی ندارند

وثیق نیا از مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی و هیات دولت با این محور  که نگاهی ساده تر مسائل داشته باشند خبر داد و افزود: این مکاتبات هنوز به نتیجه نرسیده است.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه رشته هایی مانند شهرسازی، ترافیک و نقشه برداریهای اجتماعی عرصه های گسترده ای دارند، بیان داشت: حضور نمایندگان این رشته ها در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان، سبب میشود مسئولیتهای اجتماعی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۹۷
955 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0