عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

تجهیز پلاسکو به سیستم اطفای حریق دو صدم ساخت مجدد آن هزینه داشت

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران معتقد است که هزینه تجهیز ساختمان پلاسکو به سیستم خودکار اعلام واطفای حریق دو صدم ساخت مجدد آن برای مالکان آن هزینه داشت.

کد خبر: 7365 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ بهمن ۹۵ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران معتقد است که هزینه تجهیز ساختمان پلاسکو به سیستم خودکار اعلام واطفای حریق دو صدم ساخت مجدد آن برای مالکان آن هزینه داشت.هزینه تجهیز پلاسکو به سیستم اطفای حریق دو صدم ساخت مجدد

هزینه تجهیز پلاسکو به سیستم اطفای حریق دو صدم ساخت مجدد

هزینه تجهیز پلاسکو به سیستم اطفای حریق دو صدم ساخت مجدد

هزینه تجهیز پلاسکو به سیستم اطفای حریق دو صدم ساخت مجدد

«مهدی روانشادنیا» روز جمعه افزود: هزینه تجهیز این ساختمان به سیستم های ایمنی حدود ۲۰ میلیارد ریال (۲میلیارد تومان) برآورد می شود درحالی اگر مالکان بخواهند امروز همان بنا را در ۱۷ طبقه و ۳۰ هزارمترمربع زیربنا مجدد بسازند، باید حداقل ۸۰۰ میلیارد ریال (۸۰ میلیارد تومان) هزینه ساخت بپردازند.
وی یادآورشد: البته باید به این رقم اولیه، هزینه های جانبی ساخت و ساز نظیر صدور پروانهساخت را نیز افزود.
روانشادنیا در عین حال افزود: البته این ارقام به معنی ارزش تجاری املاک واقع در آن نیست بلکه این حادثه دستکم ۶ هزار میلیارد ریال (۶۰۰ میلیارد تومان) خسارت ملکی به بار آورد که قابل جبران نیست.


** بیمه تضمین کیفیت در ساختمان سازی مغفول مانده است
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید براینکه ایمنی ساختمان ها باید مقدم بر بیمه آنها باشد، اظهارداشت: درقانون نظام مهندسی بیمه تضمین کیفیت ساخت پیش بینی شده است که بر مبنای آن باید اجزای سازه ها برای ۱۰ سال، معماری و نما برای پنج سال و تاسیسات مکانیکی ساختمان برای سه سال از زمان بهره برداری بیمه شوند.
روانشادنیا تاکیدکرد: طبق این قانون سازندگان ملزم هستند برای بهره برداران شناسنامه فنی و ملکی صادر کنند که این شناسنامه برای شرکت های بیمه در زمینه اطلاع از کیفیت ساختمان و تعیین میزان حق بیمه و ریسک آن راهگشاست.

منبع: اقتصاد آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۹۵
1807 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0