برگزاری نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها صورت جلسه کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها

برگزاری نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها

نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها راس ساعت 9.30 صبح روز یک شنبه مورخ دهم تیر ماه نود و هفت درسالن جلسات هیات مدیره محترم سازمان با حضور ربانی فرد - رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان وجمعی از اعضای هیات مدیره ومسئولان دفاتر نمایندگی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

کد خبر: 970502006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ مرداد ۹۷ - ۷:۱۰ ق.ظ

باسمه تعالی
صورت جلسه کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان
مورخ دهم تیر ماه نود و هفت
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشوربه نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان اصفهان، نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها راس ساعت ۹٫۳۰ صبح روز یک شنبه مورخ دهم تیر ماه نود و هفت درسالن جلسات هیات مدیره محترم سازمان با حضور ربانی فرد – رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان وجمعی از اعضای هیات مدیره ومسئولان دفاتر نمایندگی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

برگزاری نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها

برگزاری نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها

برگزاری نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی  شهرستان ها

 

درابتدا فیضیان گزارشی در مورد مباحث جاری دفاتر نمایندگی از جمله راه اندازی دفتر نمایندگی خور و بیابانک و معرفی اقای صفائی پور مسئول دفتر، نامه در مورد تعداد کار طراحان و ناظرین- نامه به رئیس در مورد کاهش ظرفیت اشتغال مهندسان – نصب تابلو رسیدگی به شکایات در محل دید ارباب رجوع و مهندسان ارائه کرد. سپس ربانی فرد ضمن خوش امد گوئی به مسئولان دفاتر و تشکر از این که نشست ها در وقت مقرر تشکیل می شود، در مورد شناسنامه فنی _ملکی توضیح دادند که اجرائی نمودن آن سبب میشود کیفیت ساختمان بالا رفته و حقوق بهره بردار رعایت شود و از طرفی هم برای سازمان و دفاتر نمایندگی درآمدزا شود و اراده سازمان هم برای انجام آن است در ضمن مذاکراتی نیز با شهرداری اصفهان صورت گرفته است.
هم چنین در مورد سامانه نظارت هم اعلام کرد مشکل در وزارت خانه های کشور و راه و شهرسازی وجود دارد و معاونت اول ریاست جمهور _ریاست مجلس_کمیسیون عمران و… در جریان موضوع هستند و ان شاالله در ۲ هفته اینده حل وفصل خواهد شد.
وی به نشست هیات چهار نفره نیز اشاره کرد و مقرر گردید سازمان ۱۰ نفر را به مالک معرفی کرده و مالک نیز از بین آن ها ۱ نفر را انتخاب و به سازمان معرفی کند که این طریق مشکل سیستمی خواهد داشت. بعد از جمع بندی به این نتیجه رسیدیم فرمی تهیه گردد که براساس شیوه نامه باشد و مالک از سازمان بخواهد تا ناظر را معرفی کند و پنج درصد هم تحت عنوان ماده سی و هفت دریافت شود.
ربانی فرد در خاتمه به ابلاغ نامه استانداری اشاره کرد و این که شیوه نامه را باطل اعلام نمودند و روز بعد هم بازرس فرستادند که بررسی کنند ایا سیستم راه اندازی شده است یا نه؟
فاطمی، در مورد شناسنامه فنی_ملکی گفت: مسئولان دفاتر بایستی مردم را توجیه کنند که اجرائی نمودن آن به نفع خودشان است و فرهنگ سازی گردد تا با مانع روبرو نگردند.
هم چنین وی به مصوبه هیات مدیره در مورد راه اندازی سامانه نظارت به روش قبل تا رفع ایرادات قانونی شیوه نامه اشاره کرد.
خانم شاه منصوری، در مورد صدور شناسنامه فنی_ملکی بیان داشت: تهیه و تنظیم آن باید طبق واقعیت اجرای ساختمان باشد چون سازمان و دفاتر نمایندگی در این زمینه مسئولیت دارند و باید تایید نمایند و سهل انگاری در تنظیم آن سبب شکایت در شورای انتظامی خواهد شد و مثل نقشه ها و نظارت نیست که کاری به مسئول دفتر نداشته باشد بنابراین باید دقت زیادی در تنظیم آن به عمل اید و در مورد اخذ حق الزحمه توسط سازمان نیز مصوبه مجمع مورد نیاز میباشد.
وی هم چنین با اشاره به انتخابات دفاتر نمایندگیها و تعیین مسئول دفتر، تصریح کرد: نباید مانند یک کارمند با مسئولین دفاتر برخورد کنیم
بحث ازاد
اسماعیلی، مسئول دفتر دهاقان گفت: حدود شش ماه است دفاتر در مورد معرفی ناظردر بلاتکلیفی به سر میبرند همان گونه که خود شما فرمودید مسئولیت باید با اختیار همراه باشد، بحث گاز و بازرسینی که به وظیفه خود عمل نمیکنند، بحث جا به جایی کارمندان که مسئولین دفاتر هیچ اختیاری ندارند، عدم پرداخت حقوق نیز هم چنان به قوت خود باقی است، عدم تعین تکلیف تعارض منافع که اگر مسئولین دفاتر نباید کار کنند باید حقوقشان ترمیم گردد هم چنین حدود ۱ ماه است که استعفاء داده ام که تعیین تکلیف نشده است.
سینایی، مسئول دفتر نجف آباد در مورد کسر مالیات بر درامد – تعارض منافع – کنترل نقشه توسط مسئولان دفاتر و مسئولان امر – حذف تعداد کار طراحی – عدم واریز وجه به سازمان توسط دفاتر نمایندگی صحبت کرد.
میرمحمدی، مسئول دفتر خوانسار حقوق مسئول دفتر حدود سه ماه است که پرداخت نشده است- افزایش تعرفه از ۶۵% به ۸۵% که در هیات چهار نفره عنوان نگردیده است – هم چنین نامه عملکرد ایشان به هیات مدیره قرائت شد.
در ادامه نشست، ناجی – ریاست سازمان کاردانی در نشست حضور یافت و در مورد شورای رابط و نشست های برگزار گردیده برای مواردی که در قانون مسکوت مانده صحبت کرد، هم چنین اشاره کرد که سازمان کاردانی همچون سازمان نظام مهندسی دارای کمیته اموزش و شورای انتظامی میباشد.
وی با اشاره به معرفی نمایندگان سازمان کاردانی به دفاتر نمایندگی، از همکاری خوب دفاتر با آنان تقدیر و تشکر کرد.
ناجی هم چنین در مورد صلاحیت کاردان ها و آموزش معماران تجربی نیز صحبت کرد.
در ادامه نشست، مجلسی – ریاست گروه تخصصی معماری در مورد استاندارد سازی نقشه های معماری صحبت کرد.
وی به نشست هایی که با هیات رئیسه و سایر گروه های تخصصی گذاشته شده اشاره و اعلام کرد که براساس مباحث قانونی در نقشه های معماری بایستی مقررات ملی رعایت و سازمان ملزم به کنترل آن میباشد که مقرر گردیده است نسبت به آموزش معماران توسط اساتید مجرب اقدام و سپس در سازمان استان کنترل نقشه ها اجرائی شود.

برگزاری نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستان ها

در خاتمه، میرقادری – ریاست خدمات مهندسی در مورد شناسنامه فنی – ملکی و مراتب اداری آن صحبت کرد.
وی با اشاره به بندهای قانونی مبحث دوم (ماده نوزده) اعلام کرد که ابتدا بایستی دفترچه اطلاعات ساختمان توسط طراح و مجری ساختمان تکمیل شود. سپس دفترچه را بمنظور صدور شناسنامه فنی – ملکی ساختمان به سازمان استان تحویل مینماید سازمان استان نیز طبق اطلاعات و تاییدیه های موجود در دفترچه اطلاعات ساختمان، شناسنامه فنی – ملکی ساختمان را ظرف مدت پانزده روز صادر کرده و جهت ارائه به مراجع صدور پروانه در اختیار مجری قرار میدهد. در خاتمه مجری مکلف است جهت اخذ گواهی پایان کار شناسنامه فنی – ملکی صادر شده توسط سازمان را در اختیار مرجع صدور پروانه قرار داده و مراجع مکلف هستند گواهی پایانکار را طبق شناسنامه فنی – ملکی ساختمان صادر کنند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۷
1406 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0