برگزاری نخستین نشست هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان خوزستان نشست هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان

برگزاری نخستین نشست هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان خوزستان و ریاست انجمن صنفی کارگران و استادکاران دزفول

این نشست، با حضور محسن فلاح، محمدعلی عبدالله پور، رضا عصاره و سلامی از سازمان نظام‌مهندسی خوزستان و علی علی نژاد، ریاست انجمن صنفی شهرستان دزفول در سالن جلسات نظام‌ مهندسی استان برگزار گردید.

کد خبر: 971225002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ - ۵:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،این نشست، با حضور محسن فلاح، محمدعلی عبدالله پور، رضا عصاره و سلامی از سازمان نظام‌مهندسی خوزستان و علی علی نژاد، ریاست انجمن صنفی شهرستان دزفول در سالن جلسات نظام‌ مهندسی استان برگزار گردید.

برگزاری نخستین نشست هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان خوزستان

برگزاری نخستین نشست هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان خوزستان

نخستین جلسه هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان خوزستان و رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران دزفول برگزار شد

حاضرین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست در مورد صلاحیت و دوره‌های آموزشی کارگران و استادکاران ساختمانی در حرفه تأسیسات مکانیک و برق ساختمان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در آغاز نشست، فلاح، عضو هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی (در رشته تأسیسات)، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد ساماندهی مجریان و کارگران لوله‌کش گاز خانگی و تجاری توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه، گفت: شیوه‌نامه‌ای توسط کمیته آمورش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی استان خوزستان در مورد آموزش مجریان آب و فاضلاب و برق‌کاران ساختمان تهیه و تنظیم شده که براساس این شیوه‌نامه و برنامه‌ریزی صورت گرفته، ثبت‌نام استادکاران و کارگران مذکور (برق و آب و فاضلاب) از طریق سامانه نظام‌مهندسی استان با همکاری انجمن‌ های صنفی در ابتدای سال نود و هشت و گذراندن دوره‌های آموزشی مدنظر مطابق این شیوه‌نامه و در پایان، تخصیص کد اجرایی برای استادکاران برق‌کار و آب و فاضلاب ساختمان در نظر گرفته خواهد شد.
فلاح در ادامه، این نوید را داد که از سال آینده در تمام استان خوزستان مجریان صاحب صلاحیت و مجاز و دارای کد اجرایی و کد صنفی فقط می‌ توانند جهت اجرا در ساختمان‌ ها مشغول به کار گردند که در واقع با این اتفاق مهم کیفیت اجرایی سیستم‌های تأسیسات برق و مکانیک ساختمان‌ ها که در واقع قلب یک ساختمان هستند بهبود خواهد یافت و نیز جهت ایجاد اشتغال استادکاران و کارگران بومی همان شهرستان، بستری مناسب فراهم خواهد شد که همانند مجریان لوله‌ کش گاز خانگی و تجاری با اخذ کد اجرایی فقط در همان شهرستان فعالیت کنند تا هیچ غیربومی یا اتباع بیگانه حق ورود به کارهای اجرایی را پیدا نکنند.
در ادامه نشست، عصاره، عبدالله پور و سلامی ضمن ارائه نظرات مفید و کارگشا در مورد دوره‌های آموزشی که در مبحث دوازدهن مقررات ملی ساختمان تأکید شده و رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشت‌کار در کارگاه ‌های ساختمانی را موجب بروز حوادث ناگواری برای مجریان کار برشمردند که تمامی استادکاران و کارگران ساختمانی می‌ توانند با گذراندن دوره‌های ایمنی از لحاظ سلامت و بهداشت به سطح بالایی برسند چرا که دوره ‌های مذکور تسهیلات رفاهی بهداشتی، وسایل حفاظت فردی، وسایل و سازه‌ های حفاظتی و وسایل تجهیزات و ماشین ‌آلات ساختمانی و سایر مقررات مربوط به تأسیسات حرارتی، برودتی، سیم‌کشی و نصب تأسیسات و تجهیزات برقی را آموزش خواهد داد.
در ادامه‌ی این نشست، علی نژاد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد انجمن صنفی صنعت ساختمان شهرستان دزفول در چند سالی که از راه‌اندازی این انجمن گذشته، اظهار داشت: صدور کارت‌ های هوشمند صنفی گامی مفید جهت شناسایی کارگران و استادکاران بومی خواهد بود. چرا که این نوع کارت‌ ها تحت هیچ شرایطی قابل کپی‌برداری نیستند و کلیه اطلاعات کارگران در این کارت‌ها ثبت شده است.

برگزاری نخستین نشست هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان خوزستان

علی نژاد افزود: بعد از جلسه ای که با استاندار محترم استان خوزستان داشته‌ایم، وی تأکید بر همکاری چندجانبه بین انجمن ‌های صنفی، نظام‌مهندسی، مسکن و شهرسازی، فنی حرفه‌ای، شهرداری‌ ها و ادارت کار شهرستان‌ ها را داشته‌اند.
وی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست، در ادامه گفت: انجمن‌ های صنفی از نظام‌مهندسی استان انتظار دارند که مکانیسمی با همکاری نظام‌مهندسی، ادارات کار، شهرداری ‌ها و انجمن ‌های صنفی طراحی گردد که مهندسان ناظر در ساختمان ‌ها در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی از طریق کارفرما یا مجریان کار بعد از تذکرات اولیه و تهیه گزارش تخلف بهمراه بازرسان ادارات کار ورود کرده و با متخلفین طبق قانون برخورد کنند.
رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران دزفول گفت: در نشست های بعدی با نظام ‌مهندسی استان بدنبال اجرایی شدن طرحی هستیم که بیش ‌از پیش نظام‌مهندسی، انجمن ‌های صنفی، سازمان فنی و حرفه‌ای و شهرداری ‌ها را به هم نزدیک ‌تر می ‌کند. چرا که با این کار می ‌توان به‌ راحتی امنیت شغلی و جانی را برای کلیه کارگران و استادکاران ساختمان فراهم کرد و هم‌چنین از ورود اتباع بیگانه و غیر بومی در استان خوزستان جلوگیری بعمل آورد.
در خاتمه این جلسه، علی نژاد ضمن تشکر از زحمات عبدالله پور جهت برگزاری نخستین نشست، از تمامی حاضرین در جلسه تقدیر و تشکر بعمل آورد و برای تمامی کارگران و استادکاران ساختمانی سالی پر از خیر و برکت را از خداوند متعال مسئلت نمود.
منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اسفند ۹۷
695 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0