برگزاری جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان کمال دویده

برگزاری جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اعضای کمیته نما

جلسه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اعضای کمیته نما در محل سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 191013015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ - ۷:۰۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،جلسه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اعضای کمیته نما در محل سازمان برگزار گردید.

برگزاری جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

برگزاری جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

جلسه رییس سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان خوزستان با اعضای کمیته نما در محل سازمان برگزار گردید.

کمال دویده در این نشست با اشاره به استقرار گروه بررسی نما در این سازمان بیان داشت: بحث نما در سیما و منظر شهری خیلی مهم است و در واقع  هویت حقیقی و حقوقی شهروندان است، به علت عدم هماهنگی در کنترل نقشه های نما در مناطق مختلف شهرداریها، تلاش کردیم که این کار در نظام مهندسی متمرکز گردد.

دویده به آشفتگی و عدم یکپارچگی در سیما و منظر شهری اشاره کرد و ادامه داد: در کمیته نما مواردی مانند ضوابط نظارت در طراحی و ساخت نما، نقش‌نما در بهینه‌سازی مصرف انرژی، الزامات اجرایی نما به ‌منظور رعایت ایمنی و… باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اعضای کمیته نما، بهره‌گیری از توان علمي و ظرفیت‌ های موجود را ضروری دانست و گفت: در نشست های مختلفی که با شهرداری برگزار گردید، بر این نکته تاکید کردیم که اگر بحث نما در نظام مهندسی ساختمان متمرکز گردد شرایط بهتر میشود و ما باید این تفاوت را به صورت چشم‌گیر در شهر به نمایش بگذاریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: برای سامان‌دهی این مهم ابتدا باید به آسیب شناسی بپردازیم، علل علمی و تخصصی را مطرح و گزارش مدونی را آماده نماییم، نظم کار را بالا ببریم و نظام مند عمل کنیم.

وی اظهار داشت: باید میان اعضای کمیته نما وحدت رویه وجود داشته باشد، اگر در برقراری نظم و وحدت رویه بخوبی عمل کنید، اقتدار و صلابت خود را در بحث نمای شهری بخوبی نشان دهید هیچ انتقادی به شما نمیشود.

برگزاری جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

دویده با عنوان این که بحث خلاقیت و نوآوری را در اولویت کار خود قرار دهید، خاطر نشان ساخت: در نشست های آینده گرداوری یک سند چشم انداز را در دستور کار قرار دهید و مشخص کنید که این کمیته چه برنامه و راهبردی دارد، هیات مدیره دوره هفتم هم در این راه حامی شما است و زیرساخت لازم را فراهم می کند.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته نما به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و مواردی مانند اعمال تغییرات در دفترچه ضوابط نما، فراهم سازی زیرساختها، نحوه برگزاری نشست ها، گرداوری ضوابط مطابق با اقلیم و ویژگیهای شهر اهواز و… را بیان کردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتشارات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۹۸
731 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0