تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

در مسیر اجرایی ‌سازی برنامه توسعه تولید و هم چنین تقاضای محصولات دانش‏ بنیان، همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور توسعه می ‌یابد.

کد خبر: 970424010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷ - ۳:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در مسیر اجرایی ‌سازی برنامه توسعه تولید و هم چنین تقاضای محصولات دانش‏ بنیان، همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور توسعه می ‌یابد.

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی   و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منعقد گردید

در مسیر اجرایی ‌سازی برنامه توسعه تولید و هم چنین تقاضای محصولات دانش ‏بنیان، موضوع ماده چهل و سه قانون رفع موانع تولید رقابت ‏پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تفاهم‌ نامه همکاری، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان، در بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی کشور روز ۴ شنبه مورخ بیستم تیرماه نود و هفت امضا شد.
پیمان صالحی _ معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اهداف کلان این تفاهم ‌نامه را حمایت از ایده‏ های نوآورانه و فناورانه در حوزه ساخت‌ و ساز و شتابدهی به روند تجاری ‏سازی نوآوری‏ های این حوزه، توسعه توان علمی، فنی، حرفه‌ای و تخصصی افراد دارای پروانه اشتغال سازمان ‏های نظام مهندسی ساختمان در فناوری ‌های جدید، سعی در جهت توسعه تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانش‌ بنیان صنعت ساختمان بویژه در بخش ‏های انرژی و ساختمان‏ های هوشمند و هم چنین حمایت از شکل‌گیری و ارتقای توانمندی شرکت ‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت‌ و ساز عنوان کرد.
صالحی گفت: بمنظور عملیاتی شدن اهداف تفاهم‍ نامه، برنامه ‌های مشترکی برنامه‌دریزی گردیده‌، که از آن جمله می توان به ایجاد «مرکز نوآوری سازمان نظام مهندسی کشور» اشاره کرد، که با مأموریت ‌هایی همچون مدیریت و همکاری در برگزاری رویدادهای کارآفرینانه، ایجاد نهاد سرمایه‌ گذاری خطر پذیر با همکاری شرکت ‌های بزرگ بخش خصوصی، ایجاد تسهیلات و شبکه تخصصی برای استقرار شرکت ‌های استارتاپی و نوپا، هسته ‌ها و شرکت‌ های فناور و مواردی مشغول فعالیت است.
وی تصریح کرد: بمنظور افزایش هماهنگی، تصمیم ‌سازی و ارتقای وحدت رویه حول فعالیت‌ های بازار، صنعت و دانشگاه‌ ها و مؤسسات پژوهشی و ارتقای نظام نوآوری بخش ساخت ‌و ساز کشور در عرصه توسعه و تولید کالا یا خدمت اولویت‌ دار ملی در این حوزه، امکان تشکیل کانون‌ های تخصصی هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه ساخت‌ و ساز با هدف شناسایی محصولات اولویت ‌دار ملی و حل چالش‌ های توسعه تولید و تقاضای محصولات این حوزه ذیل معاونت علمی و فناوری وجود خواهد داشت.

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ادامه داد: از دیگر برنامه های مشترک ذیل این تفاهم‌ نامه می‌توان به برنامه «نظام ارائه نشان ‌های ساختمان هوشمند، ساختمان سبز و ساختمان مقاوم» بمنظور فرهنگ‌سازی توسعه تولید محصولات دانش ‌بنیان و ساختمان‌ های با کیفیت که منجر به افزایش تقاضا برای این محصولات می ‌شود، اشاره کرد.
در بخش دیگر این جلسه، فرج‌الله رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن بیان لزوم ارتقای توانمندی نیروی انسانی دانشی و به ‌روز در حوزه ساخت ‌و ساز، از بازبینی آیین ‌نامه‌های ارتقا و ارزیابی سطح صلاحیت بازرسی اعضای این سازمان با توجه به فناوری ‌های پیشرفته در قالب دوره ‌های آموزشی تخصصی خبر داد و افزود:  فناوری‌ های جدید و محتوای دوره‌های آموزشی مورد نظر برای بهبود صلاحیت اعضای سازمان با همکاری معاونت علمی و فناوری مشخص و برای تصویب سازمان به کمیته راهبری ارائه خواهد شد.
لازم به ذکر است: بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی کشور با حضور علی لاریجانی _ ریاست مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی _ وزیر راه و شهرسازی در تهران برگزار گردید.
منبع : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۷
1176 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0