انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان است رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان مطرح کرد:

انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان است

علی عموشاهی بیان کرد: مبنای توسعه پایدار استفاده از تکنولوژیهای نو در استفاده از انرژی است.

کد خبر: 961017018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  علی عموشاهی بیان کرد: مبنای توسعه پایدار استفاده از تکنولوژیهای نو در استفاده از انرژی است.انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان است

انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان است

انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان است

انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان  است

وی در جلسه خبری شانزدهمین نمایشگاه تأسیسات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه، نقش حلقه واسط میان تولیدکنندگان، بهره برداران و صاحبان ایده و اختراع را دارد، ادامه داد: انرژی بخش زنده ساختمان است و ما باید سعی کنیم ساختمانهای کشور را به سیستمهای استفاده از انرژیهای نو مجهز کنیم.
عموشاهی افزود: انرژی و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، بخش زنده یک ساختمان است و بهمین علت باید بصورت مرتب مورد بررسی و بازنگری صورت گیرد تا علاوه بر کاهش مصرف، افزایش بهره وری و بهینه سازی، صرفه جویی و کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد.
وی عنوان داشت: امیدوار هستیم مصرف ‌کنندگان و مجریان ساختمان ‌ها از این نمایشگاه دیدن کرده و جدیدترین تجهیزات و محصولات ارایه گردیده در این نمایشگاه را در ساختمانهای خود مورد استفاده قرار دهند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در استان اصفهان، تصریح کرد: فعالیت‌ های اجرایی مربوط به مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان از ابتدای بهمن ‌ماه شروع میگردد و نظارتهای دقیقی بر این روند صورت خواهد گرفت.
وی به برگزاری ورک شاپها و سمینارهای تخصصی رایگان همزمان با این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم نتیجه این نمایشگاه و سمینارهای جانبی آن، بهبود عملکرد سیستمهای انرژی در شهر و استان اصفهان باشد و موضوع حیاتی انرژی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم در این نشست، با اشاره به اینکه در ازای بیست و چهار میلیون خانوار ایرانی، بیست وهفت میلیون باب ساختمان در کشور وجود دارد، ادامه داد: در کشور بیش از ۳ میلیون مسکن مازاد وجود دارد و این به این معنا است که بیش از آن که به احداث مسکن جدید نیاز باشد به بازسازی و بازنگری بر روی ساختمانهای موجود نیاز است.

انرژی و تأسیسات، بخش زنده ساختمان است

احمدرضا طاهری گفت: شیوه نامه بهره گیری از انرژیهای نو در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حال گرداوری است و این شیوه نامه در قالب ویرایش مبحث سیزده و نوزده مقررات ملی ساختمان ارایه خواهد شد.
طاهری اظهار داشت: هم چنین شیوه نامه ممیزی انرژی، شیوه نامه برچسب انرژی ساختمانها و گواهینامه ساختمان سبز هم تا پایان سال به استانها ابلاغ می گردد.
ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: مهرماه سال جاری آیین ‌نامه اجرایی بهینه‌ سازی مصرف انرژی در ساختمانها توسط هیأت دولت تصویب گردید که شامل ممیزی انرژی ساختمانها، رده بندی انرژی ساختمانها و تعبیه سامانه های کنترلی است.
وی تصریح کرد: سازمانهای دولتی نیز از سال آینده مکلف به استفاده حداقل بیست درصد از انرژیهای تجدید پذیر طبق این مصوبه هیأت دولت هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان هم در این جلسه بیان داشت: بدترین شیوه گرم کردن منازل استفاده از بخاری است زیرا دود ناشی از آن نقش بسیاری در آلودگی هوا دارد.
سید مصطفی علوی با بیان این که مصرف گاز سالیانه استان اصفهان، بیست و یک میلیارد متر مکعب است، گفت: یکی از معضلات امروز ساختمانها اتلاف حرارت و انرژی از دیوار و سقفهای ساختمانهاست و بنظر میرسد زمان اقدام جدی در زمینه عایق کاری دیوارها و سقف ساختمانها در مقابل انرژی، فرا رسیده است.
علوی با اعلام اینکه تأکید بر لزوم صرفه‌ جویی در مصرف گاز علاوه بر موضوع هزینه به علت تولید محصولات خطرناک ناشی از سوخت گاز نیز هست، خاطر نشان کرد: اگر عایق‌ کاری و تنظیم هوای موتورخانه ساختمان ‌ها بدرستی انجام گردد، کاهش بیست تا سی درصدی مصرف انرژی را مشاهده خواهیم کرد.
علوی، فرهنگ سازی در این زمینه را یکی از نقشهای مهم نمایشگاهها ذکر کرد و گفت: امیدوار هستیم این نمایشگاه نیز در زمینه فرهنگ سازی، ایمنی و کاهش مصرف موثر باشد.
هم چنین مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان به استفاده از انرژیهای نو و سیستمهای جدید انرژی در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم از انرژی خورشیدی در این پروژه استفاده کرده و هم چنین برای آبیاری فضای سبز از آب خاکستری استفاده کنیم.
علی یارمحمدیان اظهار داشت: خوشحال هستیم که با برگزاری هر هفته یک رویداد نمایشگاهی، نقشی در رونق کسب و کار و اقتصاد استان داریم و امیدوار هستم این نمایشگاه بگونه ای باشد که بازدیدکنندگان بتوانند از آن بطور مناسب استفاده کرده و با آخرین دستاوردهای کشور در این حوزه آشنا گردند.
یار محمدیان ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و آلودگیهای زیست محیطی همه ما باید در زمینه کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی آن اقدام کنیم.
لازم به ذکر است؛ شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی استان با حضور صد و پانزده مشارکت کننده از شانزدهم تا نوزدهم دی ماه در محل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان در حال برگزاری است.

منبع : ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی همدان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
978 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0