الزام به اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی برای ساختمانها اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی

الزام به اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی برای ساختمانهای گروه های “ج” و “د” در استان یزد

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ‌‌اجرای مرحله ای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان را براي تمامی ساختمان هاي گروههای "ج" و "د" الزامي کرد.

کد خبر: 970730013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مهر ۹۷ - ۱:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ‌‌اجرای مرحله ای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان را براي تمامی ساختمان هاي گروههای “ج” و “د” الزامي کرد.

الزام به اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی برای ساختمانها

الزام به اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی برای ساختمانها

الزام به اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی برای ساختمانهای  گروه های “ج” و “د” در استان یزد

این اقدام به دنبال تشكيل كميسيون انرژي در سال نود و پنج در این سازمان و برگزاري سمينارها، نشست ها و دوره هاي آموزشي بالغ بر پانصد نفر- ساعت براي مهندسان در رشته هاي ۷ گانه با حضور اساتيد مجرب كشوري و استاني انجام یافت.

به گفته اسدی _ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در این دوره ها جزئيات اجرايي مبحث نوزدهم، تحليل هزينه – فايده راهكارهاي كاهش هدررفت انرژي و تشريح قوانين، آئين نامه و دستورالعملهاي مرتبط و ترويج آن میان مهندسان طراح، دفاتر طراحي ساختمان، ناظرين و مجريان تبيين شد و نهايتاً با همكاري گروههاي تخصصي سازمان وكميسيون انرژي شوراي مركزي، براي پيشبرد و تكميل اجراي مبحث نوزدهم، بسته پيشنهاد اجراي مرحله اي مبحث به هيأت مديره ارائه و براساس مصوبه هيأت مديره از ‌‌تاريخ ۱/۵/۹۷درمرحله اول، براي تمامی ساختمان هاي گروه “ج” و “د” الزامي شده و حاصل آن در چند نقشه ورودي به سازمان اعمال شده است.


عضو کمیسیون انرژی شورای مرکزی در گزارش خود با تشکر از همکاریهای استانداری، شهرداری، شورای شهر و اداره کل راه و شهرسازی بیان کرده است: با توسعه آموزش و مهارت و براساس نتايج ارزيابي فعاليت هاي فوق، براي ساختمان هاي “ب” و”الف” نيز این طرح اجرايي و توسط گروه نظارت مضاعف سازمان نيز كنترل می شود.
در این گزارش اضافه گردیده است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با برخورداری از پتانسيل مناسب در بخش ساختار و مهندسان مجرب در حوزه انرژي آمادگي كامل دارد با همكاري شوراي مركزي نسبت به فعال نمودن بيش تر بخش بازرسي و مميزي انرژي در ساختمان ها و موتورخانه ها براساس تفاهم نامه با شركت بهينه سازي مصرف سوخت و هم چنين هماهنگي دردست اقدام با وزارت نيرو بعنوان پايلوت رعايت مبحث نوزدهم مقررات ملي ساختمان در كشور اقدام کند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۷
1168 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0