افزایش همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران

افزایش همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران در جلسه مشترک با کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران به اعضای این کمیسیون سه وعده داد

کد خبر: 190709002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران در جلسه مشترک با کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران به اعضای این کمیسیون سه وعده داد

افزایش همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

افزایش همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

افزایش همکاری سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی

شاهرخ رمضان نژاد در جلسه ای با تعاونگران حوزه کشاورزی، امضای تفاهم نامه با اتاق تعاون در راستای تعامل و همکاری، بهره گیری از تخصص روسای اتحادیه‌های این بخش بعنوان مشاور رئیس سازمان و ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تا پایان سال را وعده کرد.

وی گفت: افزایش پروانه اجرایی در سه ماه با کمک اتاق تعاون انجام خواهد شد.
رمضان نژاد ادامه داد: اگر پروانه‌ها بیش از ۱ ماه طول کشید اتاق تعاون و اتحادیه‌ها موظفند به سازمان نظام مهندسی کشاورزی اطلاع دهند، باید علت موافقت نداشتن با پروانه‌ها از طریق سازمان نظام مهندسی بصورت مکتوب به استانداری‌ها اطلاع رسانی گردد.

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسان کشاورزی نیست، ما بدنبال اشتغالزایی نیستیم، ولی بر دانش افزایی و ضریب نفوذ دانش تاکید داریم.

رمضان نژاد اظهار داشت: راه اندازی سامانه ارجاع کار در دست اقدام است. بهره وری در تولید خیلی مهم است و باید به بازاریابی آن هم توجه کنیم لذا باید ساز و کاری در این زمینه فراهم گردد تا تولید کننده متضرر نشود.

افزایش همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

پی تصریح کرد: ما در کنار مهندسی کردن کشاورزی در حوزه مسائل اجتماعی نیاز به مهندسی اجتماعی هم داریم و باید همه کلیه ها و سازمان مهندسی کشاورزی در کنار هم با حفظ مرز‌ها یکی و قوی شویم.
بررسی تشکیل کنسرسیوم در حوزه صنعت برای ورود به واگذاری ‌ها
هم‌چنین در جلسه کمیسیون تخصصی صنعت و معدن با حضور نمایندگان اتاق‌های تعاون با هدف بررسی تشکیل کنسرسیوم در حوزه صنعت بخش تعاون برای خرید شرکت‌ های دولتی در اتاق تعاون ایران برگزار گردید.
به گفته فاضل همامی، ریاست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران، این کنسرسیوم در کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران تشکیل شده است.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران تصریح کرد: برای بازدید از برخی شرکت‌ های شستا که موضوع واگذاری آن‌ ها مطرح است، رایزنی‌هایی در حال انجام است.
وی، تشکیل این کنسرسیوم را بعنوان قدم مهمی در راستای حضور و ورود بخش تعاون در حوزه صنعت در واگذاری‌ ها توصیف کرد.
ثبت ششصد و چهل و چهار تعاونی در ۳ ماهه نخست سال
در ۳ ماهه اول سالجاری تعداد ششصد و چهل و چهار تعاونی با عضویت ۱۵۲۰۲ نفر در کل کشور به ثبت رسیده که زمینه اشتغال برای ۱۰۳۰۰ نفر را ایجاد کرده است.
استان فارس با ثبت هشتاد و هفت شرکت تعاونی بیشترین تعداد ثبت را در بین کلیه استان‌ ها داشته است که فرصت شغلی برای ۱۱۴۰ نفر را به وجود آورده اند.
به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، کشاورزی با ثبت صد و نود و دو شرکت تعاونی و ایجاد فرصت شغلی ۲۱۸۰ نفر و صنعت با ثبت صد و هفتاد شرکت تعاونی و ایجاد فرصت شغلی ۲۴۹۲ نفر اشتغال زایی را در ۳ ماهه اول سال نود و هشت ایجاد کرده است.
در این مدت شش شرکت تعاونی دانش بنیان به ثبت رسیده است. هم‌چنین هشتاد و شش شرکت تعاونی بانوان با اشتغال زایی ۱۵۰۹ نفر در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۸ پا به عرصه اقتصاد نهاده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۸
793 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0