افزایش رفاه اجتماعی ساختمانها، نیازمند مشارکت شهروندان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

افزایش رفاه اجتماعی ساختمانها، نیازمند مشارکت شهروندان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: ارتقای کیفیت ساختمانها و افزایش ایمنی و رفاه اجتماعی شهروندان به تعامل و مشارکت مردم نیازمند است.

کد خبر: 971210003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ اسفند ۹۷ - ۳:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: ارتقای کیفیت ساختمانها و افزایش ایمنی و رفاه اجتماعی شهروندان به تعامل و مشارکت مردم نیازمند است.

افزایش رفاه اجتماعی ساختمانها، نیازمند مشارکت شهروندان

افزایش رفاه اجتماعی ساختمانها، نیازمند مشارکت شهروندان

افزایش رفاه اجتماعی  ساختمانها، نیازمند مشارکت شهروندان است

سید کاظم مجابی، در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر قزوین گفت: شاخه های مختلف مهندسی از ترافیک، شهرسازی، عمران و… در تلاش‌ هستند تا میزان کیفیت ساختمان را همواره از نظر فیزیکی و اجتماعی افزایش دهند و این مهم مستلزم رعایت برخی نکات از طرف شهروندان است.
مجابی با عنوان این که نوع ساخت و سازهای ساختمانی تغییر کرده و جمعیت شهرها روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: در گذشته منازل مسکونی به شکل ویلایی احداث میشد و تعداد کمی خانوار در یک مساحت بزرگ زندگی میکردند ولی اکنون بلند مرتبه سازی در جامعه شکل گرفته و جمعیت بالایی در یک مساحت کوچک کنار یک دیگر زندگی میکنند.
وی با تاکید بر این که ساختمان نباید صرفا سرپناه باشد و باید موضوعات رفاه و آرامش نیز در آن لحاظ گردد، افزود: تامین امنیت اجتماعی و روانی ساکنان ساختمانهای مسکونی یکی از اولویتهای مدرن جهان امروز است که باید در دستور کار مهندسان ساختمانی قرار گیرد.‌
وی تصریح کرد: روش ساخت ساختمانها نسبت به گذشته ها تغییر کرده و چون قبلا لوله کشی و تاسیساتی در کار نبود، بنای ساختمانها از کیفیت بالایی برخوردار بودند و اکنون همین تاسیسات نامناسب و غیر فنی صدمات زیادی هنگام زمین لرزه به ساکنان وارد میسازد.

افزایش رفاه اجتماعی ساختمانها، نیازمند مشارکت شهروندان

این مسئول همچنین گفت: گرفتار شدن در آسانسور و گاز گرفتگی در ساختمانها امنیت جانی شهروندان را تحت تاثیر قرار میدهد، طبق همین اساس مقوله اچ اس ای و موضوعات ایمنی و بهداشت در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، وجود نور طبیعی خورشید برای تامین ویتامین دی ساکنان ساختمانها و رعایت مسائل زیست محیطی را در آن ها خیلی مهم ذکر کرد و افزود: یکی از معضلات موجود در قزوین دفع نخاله های ساختمانی است که به دغدغه اصلی مجموعه مدیریت شهری تبدیل شده است و باید مصالحی که در ساختمان بکار میرود دارای ویژگیهای خاصی باشند.
مجابی خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در حفظ و نگهداری ساختمان از پیچیدگی بالایی برخوردار است و سازمان نظام مهندسی ساختمان آماده است تا همواره در کنار مردم مشاوره های رایگان در این زمینه ارائه دهد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۹۷
749 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0