اساس توسعه پایدار در قم مبتنی بر مسائل زیست محیطی استاندار قم

اساس توسعه پایدار در قم مبتنی بر مسائل زیست محیطی

استاندار قم بیان داشت: اساس و پایه توسعه پایدار در این استان مبتنی بر مسائل زیست‌محیطی است و بدون توجه به این مقوله امکان هیچ ‌گونه توسعه متوازن و پایداری وجود ندارد.

کد خبر: 980215013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استاندار قم بیان داشت: اساس و پایه توسعه پایدار در این استان مبتنی بر مسائل زیست‌محیطی است و بدون توجه به این مقوله امکان هیچ ‌گونه توسعه متوازن و پایداری وجود ندارد.

اساس توسعه پایدار در قم مبتنی بر مسائل زیست محیطی

اساس توسعه پایدار در قم مبتنی بر مسائل زیست محیطی

اساس توسعه پایدار در قم  مبتنی بر مسائل زیست محیطی است

بهرام سرمست عصر ۱ شنبه در نشست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی در سالن جلسات استانداری گفت: طبق همین اساس، کلیه طرحهای عمرانی استان باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد و اینکار بمعنای سربار شدن محیط ‌زیست در مسیر توسعه استان نیست.
سرمست افزود: محور توسعه پایدار بر اهمیت و نقش‌آفرینی نیروی انسانی است، در بخش صنعت و کشاورزی قم توازن درستی وجود ندارد، نمونه عدم توازن صنعت در قم در استان‌ های دیگر مشاهده نمی‌ گردد.
وی گفت: بخش خدمات مهم ‌ترین و اولویت دارترین مبحث توسعه آینده قم بوده و بعد از آن نیز بخش ‌های صنعت و کشاورزی از اهمیت بیش تری برخوردار است.
سرمست با انتقاد از عدم توسعه متوازن شهرنشینی در استان قم ادامه داد: توزیع اراضی و زیرساخت‌های شهری بصورت عادلانه در قم صورت نگرفته است.
استاندار قم، هم‌چنین با اشاره به اهمیت فعالیت تشکل‌ ها در استان تصریح کرد: تشکل‌های تخصصی و صنفی مختلف باید به تصمیم سازان دستگاه ‌های مرتبط با خود تبدیل‌شده و در سیاست‌گذاری‌ های استان موثر باشند.
وی، در بخش دیگر اظهارات خود گفت: ادامه فرایند اصلاحی در رابطه با واحدهای آلاینده موجود و اجرای الزامات قانونی در صدور مجوز واحدهای صنعتی جدید به ‌صورت جدی در قم دنبال خواهد شد.
وی افزود: میزان آلایندگی برخی از واحدهای صنعتی به‌ هیچ‌وجه برای استان قابل‌قبول نیست، تعداد این قبیل از واحدها در منطقه سلفچگان بیش تر از سایر شهرک ‌های صنعتی است.
سرمست، حفظ اشتغال موجود را از اولویت ‌های قم دانست و گفت: تعطیلی واحدهای آلاینده با بیکاری افراد شاغل در آن همراه بوده که موجب می ‌شود تا در تصمیم‌گیری‌ های استانی ملاحظات دیگر نیز مدنظر گرفته شود.
دو هزار و سیصد واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود نود درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ هم‌چنین بیش از پنجاه و سه هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می ‌کنند.

قم دارای ۷ شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن‌الائمه (ع)- قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
وی ادامه داد: با وجود سهم اندک قم در نظام کشاورزی کشور ولی تاثیرگذاری تشکل ‌های بخش کشاورزی و روستایی از نظر دانش فنی و مهارت از تشکل‌ های مدنی قوی‌تر است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر هفتصد و چهل و شش هزار تن شامل چهارصد و بیست و پنج هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و دویست و هشتاد تن آبزیان و سیصد و بیست هزار تن محصولات دامی است.
بیش تر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌ دهند که براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال نود و پنج، قم دارای صد و بیست و هفت روستا با جمعیت بالای بیست خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از پنجاه و پنج هزار و هشتصد و شصت و پنج تن است که در قالب هفده هزار و سیصد و هشتاد و پنج خانوار زندگی می‌ کنند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
740 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0