اجرای شدن سامانه هوشمند اجرا در ساخت و ساز ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی

اجرای شدن سامانه هوشمند اجرا در ساخت و ساز

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی بیان کرد: قانون 'ارجاع نظارت کار' از طریق سیستم هوشمند ارجاع نظام مهندسی ساختمان مجددا اجرایی می گردد.

کد خبر: 971208018 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷ - ۴:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی بیان کرد: قانون ‘ارجاع نظارت کار’ از طریق سیستم هوشمند ارجاع نظام مهندسی ساختمان مجددا اجرایی می گردد.

اجرای شدن سامانه هوشمند اجرا در ساخت و ساز

اجرای شدن سامانه هوشمند اجرا در ساخت و ساز

سامانه هوشمند ارجاع در ساخت و ساز مجددا اجرایی می گردد

رحیم نجاتی اسلاملو گفت: وزارت کشور و به تبع آن استانداران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، بخشنامه ابلاغی از طرف وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر حق انتخاب ناظر توسط مالک بجای سازمان نظام مهندسی ساختمان را غیرقانونی ارزیابی کرد که به تبع آن، وظیفه انتخاب ناظر به این سازمان ارجاع گردید.
نجاتی بیان کرد: با اجرای این قانون، تعرفه خدمات نظام مهندسی و حق الزحمه نظارت به حساب سازمان نظام مهندسی واریز و مهندسان ناظر از طرف سامانه هوشمند به مالک معرفی می گردند.
نجاتی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی هفده هزار نفر عضو دارد که چهل درصد از آن ها دارای پروانه اشتغال هستند، ادامه داد: از مجموع اعضای نظام مهندسی استان، پنجاه درصد در مرکز استان مستقر و بیش ترین اعضا مربوطه به رشته عمران هستند.
وی با عنوان این که بزرگ‌ترین چالش جامعه مهندسان استان، رکود بازار ساخت و ساز است، اظهار داشت: ساخت و ساز و صنعت ساختمان در کشور سالانه با گردش مالی صد و بیست هزار میلیارد تومانی، بزرگترین گردش مالی را به خود اختصاص میدهد.

اجرای شدن سامانه هوشمند اجرا در ساخت و ساز

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با اشاره به نقش ساخت و ساز در ایجاد اشتغال در جامعه گفت: هر صد مترمربع ساخت و ساز میتواند هر سال ۳ شغل دایم ایجاد کند و علاوه بر این هم اکنون سیصد صنعت بصورت مستقیم و یک هزار و سیصد شغل نیز بصورت غیرمستقیم به صنعت ساختمان وابسته است.
وی یاد آور شد: در قانون مقررات ملی ساختمان مسایلی نظیر مبحث نوزدهم شامل صرفه جویی در مصرف انرژی و مبحث بیست و یک شامل مسایل مربوط به پدافند غیرعامل، مسکوت مانده که تلاش میشود این مباحث در ساخت و سازها عملیاتی گردد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان از سازمانهای تخصصی دخیل در حوزه ساخت و ساز در کشور است که نقش خیلی مهمی در این حوزه ایفا میکند.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۷
745 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0