معرفی طرح چندمنظوره کنترل و ارزیابی خدمات مهندسی طراحی، اجرا و نظارت با الگوبرداری از اقدامات مشابه در نوسازی بافتهای فرسوده
نویسندگان: محمدحسین مسعودی - کارشناس ارشد مهندسی پدافند غیرعامل(سازه های امن)- دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محمدرضا کریمی - عضو هیئت علمی دانشگاه و مشاور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
پایگاه خبری اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir):
هم اکنون در بازار کار، کنترل و افزایش کیفیت خدمات جهت جلب رضایت مشتری، یک اصل کلیدی است تا جایی که ارائه اطلاعات در قالب آمار و ارقام مستند و دقیق از افزایش کیفیت ساخت ناشی از اقدامات کنترل کیفیت خدمات در حوزه های مختلف برای بهره برداران و عموم مردم بعنوان مشتریان این خدمات ضروریست که طبق بند ۵ از اهداف و خط مشی ۱۰گانه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در ماده ۲ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز به این مهم تأکید شده است.معرفی طرح چندمنظوره کنترل و ارزیابی خدمات مهندسی طراحی
معرفی طرح چندمنظوره کنترل و ارزیابی خدمات مهندسی طراحی
تجربه فعالیت یکساله کنترل مضاعف خدمات مهندسی در بیش از ۵۰۰ پروژه در ۱۲ منطقه بافت فرسوده شهر تهران، در کنار ارائه ظرفیتهای بالای جامعه مهندسی، واقعیت تلخ کیفیت نازل خدمات مهندسی را نشان میدهد. اگرچه علل مختلفی، این نتایج را حادث نموده اند ولی در این میان سهم قصور سازمان نظام مهندسی ساختمان به دلیل عدم کنترل کیفیت و بالتبع آن عدم ارائه راهکارهای اساسی برای افزایش کیفیت خدمات مهندسی، از همه عوامل دیگر بیشتر نمایان می باشد و لذا براین اساس طرحی تهیه شده که درصورت اجرایی شدن آن (البته منوط به رعایت ملزومات دقیق آن) می تواند بیش از پیش به حیثیت حرفه ای و پررنگ نمودن ارزش خدمات مهندسان در جامعه کمک نماید.