اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی به گفته سالاری

اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی

تخلفات ساختمانی در یزد محدود به ساختمانهای تک واحدی و بناهای گروه "الف" و "ب" نمی گردد و در برخی موارد ساختمانهای بزرگ و بلند مرتبه نیز بدون پروانه در حال احداث است که بایستی با جدیت با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد و مشخص گردد چه افراد و یا دستگاههایی در این باره مسامحه کرده اند.

کد خبر: 971107024 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ - ۴:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نطام مهندسی کشور،تخلفات ساختمانی در یزد محدود به ساختمانهای تک واحدی و بناهای گروه “الف” و “ب” نمی گردد و در برخی موارد ساختمانهای بزرگ و بلند مرتبه نیز بدون پروانه در حال احداث است که بایستی با جدیت با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد و مشخص گردد چه افراد و یا دستگاههایی در این باره مسامحه کرده اند.

اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی

اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی

هم اکنون شاهد اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی هستیم

این مطلب را رییس سازمان استان یزد در نشست دوازدهم هیئت مدیره که روز شنبه ۶ بهمن برگزار گردید، بیان کرد و گفت: خوشبختانه همکاری خوب و سازنده‌ای در کمیسیون ماده پنج برای برخورد با تخلفات ساختمانی وجود دارد و مقرر گردیده بخشی از وظایف در این حوزه به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار گردد که از جمله آن ها مشارکت در بررسی وضعیت مجوز چند ساختمان بزرگ است.
به گفته سالاری، سازمان نظام مهندسی ساختمان کم کم در حال اعتمادسازی در میان مسئولان و به عهده گیری کارهای کلان است و در همین زمینه اخیراً پروژه ای را که شامل تهیه فهرستی از ساختمانهای بزرگ یا در حال گودبرداری است برای بررسی وضعیت پروانه آن ها تعریف کرده و به مورد اجرا گذاشته است. همچنین به دنبال ابراز نگرانی معاونت عمرانی استانداری در مورد معماری ناهمگون طرفین بلوار امام جعفر صادق (ع) اکیپی از طرف سازمان مامور تهیه گزارش مستند و تحلیل وضع موجود برای اقدامات بعدی شده است.
در نشست هیات مدیره بعد از توضیحات و پیشنهادات اعضای هیات‌مدیره مقرر گردید، بودجه لازم جهت اجرای طرح مطالعاتی نحوه تصدی برخورد با تخلفات ساختمانی، تخصیص یابد. در این ارتباط فلاح _ نایب رئیس اول سازمان با اشاره به این که بسیاری از تخلفات به علت ناآگاهی مالکان و مرسوم شدن ۲ نقشه ای است، خواستار دقت نظر سازمان در برخورد با موضوع گردید و زحمت کش _ نایب رئیس دوم سازمان نیز لزوم توانمندسازی علمی و فنی سازمان را خاطر نشان ساخت تا بعد از مشاهده ای تخلف و ۲ نقشه بودن یک ساختمان برای اصلاح وضعیت تسریع شود. در این زمینه سالاری _ ریاست سازمان با اشاره به برنامه فعال‌سازی کمیسیون آموزش و تهیه طرح آموزشهای الزامی برای هفت رشته بعنوان شرط تمدید پروانه اشتغال و هر چه واقعی تر شدن اطلاعات شناسنامه فنی و ملکی سخن گفت و بر لزوم بهبود فرایندها، همگام با توانمندسازی اعضا تأکید کرد.

اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی

در این نشست، خبرهای دیگری چون حضور مدیر منطقه دو شهرداری و معاونان وی در سازمان و هم فکری در برخورد مناسب با تخلفات ساختمانی از طریق تعامل سازنده با شهرداری و نیز تشکیل جلسه ای متشکل از مهندسان عضو هیئت نظارت مضاعف با هدف اصلاح فرایند نظارت و تناسب میان تعرفه‌ها و خدمات نظارت مهندسان و تکمیل چک لیستهای شناسنامه فنی و ملکی عنوان گردید که در هر مورد اعضای هیات مدیره دیدگاه‌ های خود را برای اصلاح شیوه ها بیات داشتند.
طرح و بررسی موافقت نامه احیای مجموعه کارخانه درخشان با مشارکت سازمان، پیگیری تفاهم مربوط به پروژه خلیج فارس، تسریع در انتشار فصل نامه گنجینه و استفاده از ظرفیت محتوایی آن برای پیشبرد اهداف سازمان از دیگر موارد مذاکرات هیئت مدیره بود. در این نشست، جواهری _ دبیر اجرایی شورای مرکزی از دیدار هیئت رئیسه این شورا با معاونت جدید مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارائه نمود و سید علاقه بند _ دبیر هیئت مدیره نیز در گزارش خود از نتیجه برگزاری نشست ها با منتخبان دفاتر طراحی مهندسی، خواستار تعیین فرد یا افرادی برای تهیه گزارشی مستند از فرآیند صدور پروانه در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان شد.
هیئت مدیره سازمان همچنین استفاده از نظرات کارشناسی عنوان و مستند شده در نشست های کانون تفکر سازمان که هر ۲ هفته یک بار با موضوعات مورد علاقه سازمان و یا بررسی مسائل شهری برگزار می گردد، مورد استقبال قرار دادند تا در تصمیمگیری ها بعنوان نظرات کارشناسی مورد عمل قرار گیرد.
در حال حاضر شاهد اراده ای قوی میان مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی هستیم هم اکنون شاهد اراده ای قوی بین مسئولان برای برخورد با تخلفات ساختمانی هستیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۷
609 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0