روی کاغذ ماندن مسکن اجتماعی آخوندی دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

روی کاغذ ماندن مسکن اجتماعی آخوندی

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شامگاه یکشنبه در جلسه خبری با جمعی از خبرنگاران رسانه های استان ایلام گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان یک سازمان غیر انتفاعی و غیرخصوصی است و از سال هفتاد و چهار طبق مصوبه مجلس ایجاد شده و شروع بکار کرده است.

کد خبر: 970730003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مهر ۹۷ - ۸:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شامگاه یکشنبه در جلسه خبری با جمعی از خبرنگاران رسانه های استان ایلام گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان یک سازمان غیر انتفاعی و غیرخصوصی است و از سال هفتاد و چهار طبق مصوبه مجلس ایجاد شده و شروع بکار کرده است.

روی کاغذ ماندن مسکن اجتماعی آخوندی

روی کاغذ ماندن مسکن اجتماعی آخوندی

روی کاغذ ماندن مسکن اجتماعی  آخوندی

منصور بهادری بیان کرد:

در حال حاضر بیش از سه هزار و هفتصد مهندس در سطح کشور در این مجموعه صنفی و تخصصی عضویت دارند.

بهادری ادامه داد:

همه دستگاه ‌ها و افراد ذی ربط در برابر ساخت و سازها مسئولیت دارند

و این سازمان به تنهایی پاسخگوی مسائل و مشکلات فراروی پروژه های ساختمانی نیست.
وی با اشاره به این نکته که اگر نیروی کار ماهر، مصالح استاندارد و باکیفیت وجود نداشته باشد

و شهرداری ‌ها و دیگر متولیان امر بخوبی پای کار  نباشند، از ناظران و مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز کار شاق و خارق العاده ای ساخته نیست و نمیتوان پروژه های ایمن، با کیفیت و بدون تخلفات ایجاد کرد،

افزود: طبق ماده سی و پنج قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد بر کلیه ساخت و سازها نظارت داشته باشد.

بهادری به اقدامات شهرداریها گریزی زد و گفت:

در اغلب اوقات شهرداری ‌ها بمنظور کسب درآمد بیش تر از محل جریمه‌ها، از تخلفات متعدد در ساخت و سازها چشم پوشی می‌ کنند و گزارش تخلفات ناظران سازمان نظام مهندسی را نادیده می ‌گیرند.

بهادری، میانگین عمر مفید هر ساختمان در دنیا حداقل صد سال و در ایران بیست و پنج سال دانست

و اظهار داشت:  متاسفانه ساختمان‌ های ما در اوج جوانی جوانمرگ میشوند.

وی به بیش تر‌ رای ‌هایی که در کمیسیون‌ های ماده پنج صادر می گردند

 

و با اشاره به  تخصصی و کارشناسی نبودن رای ‌‌های صادره، گفت:

قوانین باید بجای قائم به شخص، قائم به سیستم باشند.

بهادری تصریح کرد:

بیش از هفتاد و پنج درصد پروژه های ساخت و ساز در ایلام فاقد تابلو مشخصات و هشتاد و هفت درصد پروژه‌های ساخت و ساز در سطح استان دفتر کاری و کارگاهی ندارند.


بهادری ادامه داد: بیش از نود و هشت درصد پروژه ها دارای تخلفات ساختمانی  هستند و بیش از  شصت و پنج درصد تخلفات از سوی ناظران به شهرداری ‌ها اعلام می گردد و حدود سی و پنج درصد ناظران به علت ندانم کاری و سهل انگاری از گزارش تخلفات پروژه ها تعلل میورزند.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به فاقد نقشه بودن هفتاد درصد پروژه‌های ساخت و ساز و نداشتن نقشه دوم تایید شده و تخلفات نود و پنج درصدی افزایش بنا، عدم قلع و قَم بنا توسط شهرداری‌ها، مطرح کرد: این اقدام و عدم توجه به قانون سبب کاهش عمر مفید ساختمان و تخلفات در این حوزه شده است.

وی در ادامه به نقد برنامه‌های آخوندی پرداخت و افزود: وزیرراه و شهرسازی به خرد و نظر جمعی اعتقاد نداشت،

خود رای بود و دستورات شخصی را جایگزین قانون کرده بود و دیکتاتور مآبانه رفتار می ‌کرد به مسکن مهر خرده میگرفت و نظام مهندسی ساختمان را مقصر همه چیز میدانست در حالیکه مسکن اجتماعی مورد نظر وزیر مستعفی راه و شهرسازی فقط روی کاغذ ماند و عملیاتی نگردیده است.

بهادری، انتخابات اخیر نظام مهندسی ساختمان در استان ایلام فرمایشی و انتصابی دانست و گفت: عوامل اجرایی و نظارتی همگی انتصاب یک مرجع بودند و برای انتخاب پانزده عضو مورد نیاز، فقط یازده نفر تایید صلاحیت شده بود و عملاً انتخابات و رای گیری بی معنی بوده است.

منبع : آفتاب ایلام

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۷
1351 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0