همایش ملی

برگزاری گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان/ از افزایش تعداد مهندسان خرده نگیریم.

مهندسان خرده نگیریم.دبیر و عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران از برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: این همایش در روزهای10و11اسفندماه سال جاری در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود..

کد خبر: 9126 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵ - ۱۰:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فرهاد مقدمرادبا اعلام این خبر افزود: گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان با حمایت معنوی نهادهایمربوطه ازجملهوزارت راه وشهرسازی، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت امورخارجه، وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی، سازمان توسعه تجارت ایران، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات، جامعه مهندسان مشاورایران، اتاق بازرگانی ایران و… برگزار می شود..برگزاری گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

برگزاری گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

برگزاری گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

برگزاری گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

مقدم راد با بیان اینکه این گردهمایی با محوریت توسعه صادرات خدمات فنی ومهندسی بخصوص در صنعت ساختمان برگزارمیشودافزود: گردهمایی مذکور مصوبه هیئترئیسه شورای مرکزی وروسای سازمانهای نظام مهندسی استانها مورخ بیست و پنج  مهرماه نودو پنج استو بصورت مشترک بهمت شورای مرکزی وسازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار می‌شود.

دبیر همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان همچنین تصریح کرد:سازمان نظام مهندسی استان تهران بعنوان دبیرخانه این همایش انتخاب شده و اقداماتاجرایی وعملی دراین بخش رااجرا میکند.

او در عین حال با تشریح اهداف این گردهمایی بیان کرد: اولین موضوعی که در اینرابطه مدنظرماست، این است که مانند تمامی کشورهای پیشرفته اگر تعداد مهندسانافزایش پیدا میکند، به دانشگاههاخرده نگیریم که چرامهندس تولید می‌کنند؛ بلکهاز خودمان خرده بگیریم که باید بتوانیم در امر صادرات غیرنفتی بیش از پیش فعالباشیم و چه بهتر که این امر درصادرات درخدمات فنی و مهندسی تحقق پیدا کند.

آقای مقدم راد در ادامه با اعلام اینکه بیش از سی درصد سرمایه گذاریها درتمامی جوامع در بخش مسکن‌ انجام می‌شود گفت: این موضوع میتواند بازار بسیارخوبی برای فعالیت مهندسان باشد و در خارج از کشور هم اجرایی شود.

او با ابرازخرسندی ازهمراهی وهمگامی وزارتخانه‌های متولی این موضوعدر این راستا گفت: حداقل بیش از سی جلسه و نشست در شورای سیاستگذاری برگزارشده و توضیحات لازم را داده ایم و با همفکری توانسته‌ایم به این خروجی دستیابیم.

مقدمراد همچنین عنوان کرد: اولین ومهمترین هدف ما تبیین جایگاهسازمانهای نظام مهندسی درتوسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در۷رشته درگیر دربخشساختمان و شهرسازی است. همچنین معرفی خدمات شایسته وبیان خودکفایی سازمان نظاممهندسی در تامین هزینه‌های خود در طول بیست سال گذشته، بیان نقش سازمان درهمراهی باسیاست صادرات کالا و خدمات غیرنفتی در مسیر خودکفایی کشور و قطع وابستگی به نفت ازدیگرهدفهای این گردهمایی است.

عضو هسیئت مدیره ساختمان مهندسی استان تهران همچنین گفت: بیان چگونگی مشارکت و حضور سازمانها درحرکت بزرگصادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و ایجاد اعتماد بنفس در میان اعضا که واقعا علمو توان لازم را در این حوزه دارند، از اهداف دیگر این گردهمایی است و برگزاری آن می‌تواندجرقه خوبی برای انجام این موضوع باشد.

وی در ادامه به محورهایگردهمایی اشاره کرد واذعان کرد: محورها در ۵یا ۶ بند خلاصه شده که اولین مسئله دانش وآگاهیسازی است. ما در۷ رشته از نظر مهندسی کمبودی نداریم اما برای تحقق صادراتباید مراحل ایجاد استقرار و تبیین ضرورت بالابردن دانش و آگاه کردن جامعه مهندسان کشور به منظور حضور در عرصه‌های بین‌المللی را طی کنیم.

او ادامه داد: در این راستا آموزش محور دوم است که در بسیاری از مواردحتما نیاز به آموزش داریم، ازجمله در مورد مصالح استاندارد و فناوریهای جدید وآماده‌سازی علمی جامعه مهندسان در توسعه صادرات که در این مرحله باید ثبت و انجامشود.

آقای مقدمراد سازماندهی علمی گروههای تخصصی درهفت رشته سازمان نظام مهندسیکشور و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی از دیگر مباحث تخصصی در اینگردهمایی دانست وافزود: محوربعدی ترویج، اشاعه و تبلیغ راهکارهای علمی و عملی حضور سازمان نظاممهندسی در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

به گفته دبیر کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی و روابط بین‌الملل، معیارهای ارزیابی اقتصادی و دانش‌بنیانبازارهای تبادل صادرات خدمات فنی ومهندسی، یک محوردیگراست و به لحاظ بیش از بیست سال تجربه سازمان نظام مهندسی مبنای عملی دارد و نشان میدهد که جای کاربسیاری دارد.

این دبیرخاطرنشان کرد: همچنین دراینحوزه مسئله علمی مطرح است کهبتوانیم اعضا را به سمتی ببریم که در امر صادرات خدمات فنی و مهندسی و تخصصهای بهروز جهان، به بالاترین درجه دانش دست پیدا کنند. بنابراین سازماندهی توانمندیهای علمی وعملی، نتیجه نهایی ما خواهد بود.

وی در پایان گفت: این گردهمایی با حضور رجبی رئیس شورای مرکزیسازمان نظام مهندسی، ترکان مشاور عالی رئیس جمهوری و مسئولان عالی رتبه وزارت خانههای کار، امور خارجه، راه وشهرسازی ومعاونت‌ نهادهای متولی امرصادرات برگزار می شود.

منبع: مازندشورا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۵
1198 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0