کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است

کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است

کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است ، اگر شکایتی از این سازمان شود در دیوان عدالت اداری بررسی نمی‌شود

کد خبر: 020417003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۰۲ - ۶:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است ، اگر شکایتی از این سازمان شود در دیوان عدالت اداری بررسی نمی‌شود

کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است

کریمی: پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است
پرونده‌ های نظام مهندسی در دیوان عدالت اداری پرتکرار است
رئیس گروه تخصصی شهرسازی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه برخی از پرونده‌های نظام مهندسی در دست ما پرتکرار است، افزود: در مورد رشته‌های مرتبط شکایات زیادی است که در برخی موارد دیوان عدالت اداری شکایات را پذیرفته است ولی پیشنهاد می‌گردد که یک بازنگری در رشته‌های اصلی داشته باشیم و تعداد و عناوین آن را زیاد کنیم.
کریمی، رئیس گروه تخصصی شهرسازی دیوان عدالت اداری امروز در بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: دیوان عدالت اداری برای هشت بخش است و موضوعات مربوط به شهرسازی در این هیات بررسی و ممیزی می‌ شود.
کریمی با بیان اینکه نظام مهندسی یک بخش غیردولتی است، افزود: اگر شکایتی از این سازمان شود در دیوان عدالت اداری بررسی نمی‌شود ولی بخش اجرای قوانین توسط این سازمان توسط دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: جدول ساختار حق‌الزحمه بین رشته‌ای یکی از موضوعاتی بود که هنوز مصوبات سال ۷۹ برای آن در حال اجراست و به دلیل اینکه مصوبات قانونی را طی نکرده است، از این‌رو هم‌چنان همانند سابق است.
رئیس گروه تخصصی شهرسازی دیوان عدالت اداری گفت: ضرورت دریافت درخواست‌های مردم یکی از معضلات ما بود که مردم به دستگاه‌ها مراجعه کرده ولی پاسخ دریافت نمی‌کردند، از این‌رو مصوب گردید تا همه دستگاه‌ها درخواست‌ها را ثبت کنند و حداکثر تا سه ماه به این درخواست‌ها پاسخ دهند و هیچ درخواستی بی‌پاسخ نماند.
وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌های نظام مهندسی در دست ما پرتکرار است، متذکر گردید: در مورد رشته‌های مرتبط شکایات زیادی است که در برخی موارد دیوان عدالت اداری شکایات را پذیرفته است ولی پیشنهاد می‌شود که یک بازنگری در رشته‌های اصلی داشته باشیم و تعداد و عناوین آن را زیاد کنیم.
کریمی با اشاره بر اینکه مصوبات هیات‌های ۴ نفره از مصوبات پرتکرار است؛ گفت: با توجه به اینکه اختیارات هیات‌ها محدود است و سعی بر این است این محدودیت‌ها رفع گردد و هیات‌ها بتوانند در برخی قوانین با هم‌اندیشی و متناسب با استان خود، اصلاحاتی انجام دهند.
رئیس گروه تخصصی شهرسازی دیوان عدالت اداری، پیشنهاد تشکیل هیات داوری در تشکلات را داد و گفت: سیاست قوه قضائیه نیز بر این است که در قراردادهای مشارکت املاک موضوع داوری حاکم باشد.
کریمی ادامه داد: اگر یک شورای حل اختلاف، شورای داوری در سازمان مستقر گردد تا همه شکایات کوچک و بزرگ به دیوان عدالت نیاید، چرا که پرونده‌های زیادی داریم که با یک داوری داخل مجموعه‌ای می‌تواند حل شود و اصلا نیازی به بزرگ کردن آن و سوق دادن به دیوان عدالت اداری نیست.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۲
195 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0