برگزاری جلسه سازندگان ذی صلاح استان يزد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان يزد

برگزاری جلسه سازندگان ذی صلاح استان يزد

دومین جلسه سازندگان ذی صلاح با حضور رئیس و تني چند از اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و جمع کثیری از مجریان حوزه ساخت و ساز استان یزد برگزار گردید.

کد خبر: 191010008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ مهر ۹۸ - ۱:۲۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دومین جلسه سازندگان ذی صلاح با حضور رئیس و تني چند از اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و جمع کثیری از مجریان حوزه ساخت و ساز استان یزد برگزار گردید.

برگزاری جلسه سازندگان ذی صلاح استان يزد

برگزاری جلسه سازندگان ذی صلاح استان يزد

برگزاری جلسه سازندگان ذی صلاح  استان يزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان يزد در اين جلسه با عنوان این که صنعت ساختمان نوعی اکوسیستم است، اظهار داشت: برای موفقیت كل سيستم ، همه اجزاء باید با هم کار کنند.

مهدی سالاری با اشاره به این که چرخه ساخت و ساز در استان یزد معیوب است، تصریح کرد: از آن جا که در استان، اکوسیستم تعریف نشده و بخش‌های مختلف (شهرداری، اداره كل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی) بصورت حوزه محور کار خود را انجام ميدهند، از اين رو بايستي برای اصلاح امور، تعامل جدی بین دستگاه‌ها صورت گیرد.

سالاری ادامه داد: در نظام مهندسی نیز خدمات طراحی، نظارت و اجرا ارائه مي گردد و اگر هر کدام بدرستی انجام نگردد، سایر خدمات نمی توانند بخوبی ارائه گردند.

وی با اشاره به این که بمنظور جلب اعتماد مهندسان، شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم، افزود: طبق این اساس هر چهار ماه یک‌بار جزئیات عملکرد اعضاي سازمان و کارکرد آن ها را منتشر می‌کنیم تا مهندسان با اعتماد بیش تری کار خود را ادامه دهند.

نايب رئيس اول سازمان هم در اين جلسه با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین اهداف هیئت مدیره هشتم جلوگیری از صوری کاری و حذف فرایند دو نقشه ای است، تصریح کرد: در این راستا جراحی‌هایی انجام شده که البته با مقاومت‌هایی نیز مواجه بوده، با این حال ما رسالت خود را ادامه این روند می ‌دانیم.

«احمد علی فلاح» با اشاره به این که برای توانمند سازی مجریان، دوره های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: یکی از مشکلات عمده مجریان، عدم آشنایی آنها با تمام جنبه های وظایف خود است و این موضوع باید در ابتداي کار به آن ها آموزش داده شود.

برگزاری جلسه سازندگان ذی صلاح استان يزد

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از مجریان، ادامه داد: در همين راستا اقدامات حمایتی هم چون اعطای تسهیلات به مجریان را در نظر داريم.

در ادامه این جلسه، گزارشي از اهم اقدامات انجام شده در واحد سازندگان ذي صلاح ارائه شد.

تشكيل حوزه مستقل سازندگان ذی صلاح در واحد فنی و مشارکت‌های حرفه ای، تفکیک مجریان فعال از غیر فعال، تهیه چک لیست کنترل مدارک مجریان، تهیه چک لیست بازدید از پروژه ها و در ادامه تذكر به مجرياني كه كار صوري انجام ميدهند، برگزاری نشست های توجیهی با مالکین و سازندگان پیش از عقد قرارداد جهت آگاه سازي مالكين با حقوق خود، بررسی پرونده سازندگان و به روزرسانی آن ها، گرداوری فلوچارت پیشنهادی خروج کار از پروژه های سازندگان و کنترل وضعیت سازندگان ذی صلاح قبل از هرگونه تغییرات در پروانه اشتغال از اقدامات انجام شده در اين مورد است.

در بخشی از اين جلسه دوره آموزشي باحضور يكي از مدرسين و پژوهش‌گران حوزه ساخت و ساز كشور بمنظور تبيين نقش و مسئوليت هاي مجريان برگزار ودر پايان به شركت كنندگان گواهي حضور در دوره اعطاء شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۹۸
525 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0