برگزاری جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان و معماران شهرستان شیروان نائب رئیس سازمان استان

برگزاری جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان و معماران شهرستان شیروان

جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی و معماران شهرستان شیروان بمناسبت روز معمار در محل دفتر نمایندگی شهرستان برگزار شد.

کد خبر: 980212013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۱۱:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی و معماران شهرستان شیروان بمناسبت روز معمار در محل دفتر نمایندگی شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان و معماران شهرستان شیروان

برگزاری جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان و معماران شهرستان شیروان

جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان و معماران  شهرستان شیروان برگزار شد.

نائب رئیس سازمان استان در این آیین بیان کرد: جایگاه معماری و توقعی که مردم از یک معمار دارند و خلاقیت، توانایی و روحیات یک معمار در ساختمان مشخص است.
محمد قلی پور ادامه داد: استان ما در منطقه ای قرار گرفته که بیشتر مواقع با بحران سیل و زمین لرزه روبرو است و این بحران آسیبهای جدی به محصول ساختمان وارد میکند بنابراین وظیفه شما معماران در ساخت و ساز توجه ویژه به این موضوع است.
قلی پور گفت: پس از زمین لرزه سال نود و شش اتفاق خوبی که در استان رخ داد این بود که کارفرمایان ساختمان به سمت مقاوم سازی روی آوردند و دیگر با موضوع مقاوم سازی مخالفت نمیکنند.
وی اظهار داشت: سال نود و هشت سال پرجنب و جوشی برای مهندسان بخصوص معماران خواهد بود و امسال تمام توجه شورای مرکزی به مبحث نوزدهم است که ابتکار و خلاقیتهای زیادی در این زمینه وجود دارد که معماران و مهندسان میتوانند رعایت کنند‌
قلی پور با اشاره به این که متاسفانه معماری ایرانی فراموش شده است، گفت: در گذشته ساختمانها با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه ساخته میشد اما متاسفانه امروزه یک الگوی یکسان برای مصالح و ساختمان داریم در صورتیکه در گذشته این‌گونه نبود.

برگزاری جلسه مشترک هیأت مدیره سازمان و معماران شهرستان شیروان

قلی پور تصریح کرد: معماران باید الگوهای ایرانی را مجددا تکرار و مردم را به این سمت تشویق کنند تا از بحران زیست محیطی و اتلاف انرژی جلوگیری گردد.
نائب رئیس سازمان استان، در ادامه از ایجاد خانه گفتمان معماری و دپارتمان خلاقیت در مرکز استان طی سال جاری خبر داد و افرود: تمام معماران میتوانند ایده های خوب خود را به سایرین منتقل کنند و در این گفتمانها شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای این طرح در مرکز استان بخوبی پیش برود سال آینده در شهرستانهای شیروان و اسفراین نیز خانه گفتمان معماری ایجاد خواهد شد.
در خاتمه نشست، به پرسش ها و دغدغه های معماران در شهرستان توسط اعضای هیأت مدیره پاسخ داده شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
526 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0