ساخت و سازها در اردبیل، نیازمند نظارت دقیق معاون استاندار اردبیل بیان کرد:

ساخت و سازها در اردبیل، نیازمند نظارت دقیق

بهروز ندایی تصریح کرد: ساخت و سازهای انجام شده در اردبیل نیازمند نظارت دقیق زیر نظر دستگاه‌ های صاحب صلاحیت است.

کد خبر: 971215001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بهروز ندایی تصریح کرد: ساخت و سازهای انجام شده در اردبیل نیازمند نظارت دقیق زیر نظر دستگاه‌ های صاحب صلاحیت است.

ساخت و سازها در اردبیل، نیازمند نظارت دقیق

ساخت و سازها در اردبیل، نیازمند نظارت دقیق

ساخت و سازها در اردبیل نیازمند  نظارت دقیق است

وی در نشست بررسی محدوده‌های واقع در حریم داخل و خارج شهرها، عنوان داشت: نظارت بر کلیه ساختمان‌ های استان با هر گونه کاربری، اعم از مسکونی، گردشگری، صنعتی و… باید با نظارت دستگاه ‌های صاحب صلاحیت همچون نظام مهندسی، دفاتر فنی و… انجام گردد.
ندایی گفت: روند ساخت و سازها در داخل شهرها و داخل حریم مشخص است ولی این روند در خارج از روستاها و حریم شهر، نواقصی دارد که باید به سرعت مرتفع گردد.
وی با تاکید بر مسئولیت پذیری نهادهای ناظر نسبت به ساخت و سازها ادامه داد: وقتی سازه‌ای، بدون اخذ پروانه و نظارت فنی آغاز به ساخت و ساز می ‌کند، هیچ دستگاهی بعد از حوادث احتمالی پاسخگو نخواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در ساخت پروژه‌های بزرگ گردشگری و سرمایه گذاری، شرکت ‌های سرمایه گذار، با پرداخت مبالغ بالا به شرکت‌ های مشاور، نقشه‌های خود را طراحی می‌ کنند در حالیکه در صورت بروز هر گونه حوادث غیر مترقبه، مثل زمین لرزه و … این شرکت ‌ها هیچ مسئولیتی نمی ‌پذیرند.

ساخت و سازها در اردبیل، نیازمند نظارت دقیق

وی خاطر نشان کرد: برطرف شدن این خلاء هم به نفع مهندسان و هم به نفع مردم و سرمایه گذاران است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: دفتر فنی استانداری با همکاری سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ های مرتبط باید با تنظیم جلسات متعدد نسبت به گردآوری دستورالعمل ‌ها اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اسفند ۹۷
540 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0