باز شدن دست چینی‌ها در فرآوری فولاد ایران عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

باز شدن دست چینی‌ها در فرآوری فولاد ایران

کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: دست چینیها در فراوری فولاد ایران بازشد.

کد خبر: 190706006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ تیر ۹۸ - ۱۱:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: دست چینیها در فراوری فولاد ایران بازشد.

باز شدن دست چینی‌ها در فرآوری فولاد ایران

باز شدن دست چینی‌ها در فرآوری فولاد ایران

باز شدن دست چینی‌ها در فرآوری  فولاد ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: امروز چینیها در ایران مشغول فراوری هستند و کشورهای دیگر نیز در این حوزه سرمایه گذاری میکنند.

سبحانی فر با تأکید بر این که ظرفیت معدنی به عنوان جایگزین نفت قابل استفاده است، افزود: متاسفانه تا به الان کم‌ترین استفاده ها را از این ظرفیت بالا داشتیم.
سبحانی فر با اشاره به وجود تنوع و ذخیره بالای مواد معدنی گفت: مجلس با اصلاح “قانون معادن” و تفویض اختیارات جدید به شورایعالی معادن و شورای معادن استان‌ها طی سال‌های اخیر توجه ویژه ای به این بخش کرده است.
وی در رابطه با سهم یک درصدی روستا از درآمد معادن تصریح کرد: در پی تخریب معدن در استان‌ها روستاییها بیچاره و بدبخت و منابع کشاورزی آنها نابود می گردند، لذا درصدی از درآمد معدن کاران باید به روستاها بازگردد. کامیونهای معدن کاران، جاده ها و منابع روستایی را خراب کرده و همه سود برای معدن‌کار است و این در حالی است که هیچ توجهی به روستاها نمیشود.
سبحانی فر، اقدامات اخیر در این حوزه را رضایت بخش دانست و ادامه داد: طی سالهای اخیر برنامه های خوبی در این زمینه دید شده ؛ نمونه آن هم افزایش تولید فولاد از هجده میلیون تن به بیش از سی و دو میلیون تن در سال است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در گذشته واردات فولاد داشتیم اما امروز فولاد صادرات می گردد ضمن این که امروز چینیها در ایران مشغول فراوری هستند و کشورهای دیگر نیز در این حوزه سرمایه گذاری میکنند.
وی با تأکید بر ضرورت شکل گیری صندوق ضمانت معدن کاران ادامه داد: این صندوقها میتوانند توانایی و ذخیره معادن را بررسی کنند تا مشکلات حوزه بانکی و وثیقه معدن کاران برطرف گردد.

باز شدن دست چینی‌ها در فرآوری فولاد ایران

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی ادامه داد: کشور ایران جزو ده کشور معدنی دنیا محسوب می گردد، ولی تا به الان موفق به استفاده از این پتانسیل نشده ایم.
ترشیزیان بیان کرد: اگر وزارت معادن و فلزات داشتیم مسائل مربوط به معدن بصورت راهبردی برنامه ریزی میشد ولی ادغام آن با صنایع و بعد هم با تجارت آسیبهای زیادی به بخش معدن وارد ساخت. ما ظرفیتهای زیادی در بخش معادن داریم کما این که هم اکنون فلزات و صنایع فلزی در صدر بورس ما قرار گرفته است.
وی با اشاره به علل عدم بهره برداری کامل از ظرفیتهای معدنی ایران تصریح کرد: مهمترین علت چشم داشتن به درآمدهای نفتی است در صورتی که اگر درآمدهای سهل الوصول نفتی نبود توجه بیشتری به حوزه های درآمدزای دیگر میکردیم.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، هم‌چنین از کم توجهی مسئولان و برنامه ریزان و عدم دقت کافی به بخش معدن، تکنولوژی ضعیف و سرمایه انتقاد کرد و افزود: عمق متوسط اکتشافات معدنی کشورهای پیشرفته دنیا حدود صد و پنجاه تا دویست متر است در حالی که عمق اکتشافات در ایران به نیم متر میرسد و این نشانه عقب افتادگی کشور از نظر تکنولوژی در این عرصه است.
ترشیزیان یاد آور شد: البته این مشکلات با استفاده از نیروهای جوان و مستعد قابل حل است و فقط باید به جوانان اعتماد کرده و به آن ها میدان دهیم.

منبع: فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ تیر ۹۸
777 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0