اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی قم معاون استاندار قم بیان کرد:

اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم اظهار داشت: از گذشته برخی واحدهای آلاینده در استان وجود داشته که امکان تعطیلی آن‌ ها وجود نداشته و باید فرایند اصلاحی را برای کاهش و کنترل آلایندگی ادامه داد.

کد خبر: 980215014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم اظهار داشت: از گذشته برخی واحدهای آلاینده در استان وجود داشته که امکان تعطیلی آن‌ ها وجود نداشته و باید فرایند اصلاحی را برای کاهش و کنترل آلایندگی ادامه داد.

اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی قم

اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی قم

فرآیند اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده  صنعتی قم ادامه پیدا می‌ کند

مهرداد غضنفری عصر ۱ شنبه در نشست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی در سالن جلسات استانداری گفت: مساله محیط‌زیست در صدر تمام برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار داشته و هیچ طرح کلان و بزرگ اقتصادی و صنعتی بدون پیوست ‌های محیط زیستی امکان استقرار در قم را نخواهد داشت.
غضنفری ادامه داد: دستگاه ‌های اجرایی استان حق هیچ‌گونه صدور مجوز جدیدی را به واحدهای آلاینده ندارند، در صورتی‌که سازمان محیط ‌زیست تا پانزده روز نظر خود را درباره واحدهای آلاینده ارائه ندهد، امکان ورود استان در آن برای تصمیمگیری ممکن می ‌شود.
معاون استاندار قم گفت: محیط ‌زیست در برخورد با واحدهای آلاینده‌ منفعلانه برخورد نکند ولی ملاحظات و اولویت‌ های استان را نیز در برخورد و صدور مجوز واحدهای صنعتی در نظر بگیرد.
وی افزود: در برخورد با واحدهای آلاینده زمان‌بندی مشخصی به واحدها برای اصلاح فرآیند اختصاص پیداکرده و تلاش می ‌شود از تعطیلی آن‌ ها خودداری گردد.
دو هزار و سیصد واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود نود درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ هم‌چنین بیش از پنجاه و سه هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می ‌کنند.
قم دارای ۷ شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن‌الائمه (علیه السلام)- قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و ۴ ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

اصلاح فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی قم

غضنفری در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: اگر نگاه‌های مدیران در مساله توسعه استان نزدیک‌ تر گردد، بسیاری از مشکلات کنونی در رابطه با اقتصاد و توسعه پایدار از بین می ‌رود.
معاون استاندار قم با عنوان الزامات توسعه پایدار بیان داشت: در مبحث توسعه پایدار استان باید به کلیه جنبه‌های مختلف توسعه به‌ صورت متوازن توجه گردد، نباید به بهای توجه زیاد به یک بخش به بخش ‌های دیگر آسیب برسد.
غضنفری گفت: هیچ ‌گونه مشکلی ازنظر تامین منابع مالی در قم وجود ندارد، برای ارائه تسهیلات کشاورزی و روستایی باید جهاد کشاورزی استان پیش‌قدم گردد.
غضنفری در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی قم گفت: مشکلات این سازمان از راه‌ های مختلف قابل‌پیگیری است ولی مشکلات باید به‌ صورت دسته‌بندی و اولویت‌بندی دنبال گردد.
معاون استاندار قم افزود: برای رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان بخش نظام‌مهندسی کشاورزی در ابتدا جهاد کشاورزی باید وارد عرصه شده و سپس بدنبال رایزنی با دستگاه ‌های دیگر برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این بخش باشد.
غضنفری، اهمیت نظام‌مهندسی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: اهمیت نظام‌مهندسی در امنیت غذایی و تامین غذای سالم بسیار ویژه است.
غضنفری هم‌چنین افزود: زمینه‌های فراوانی برای اشتغال در استان وجود داشته که ارائه منابع مالی برای آن‌ ها نیازمند ارائه طرح‌ های توجیه‌پذیر است.
معاون استاندار قم، در ادامه آب را مهم‌ ترین محور فعالیت ‌های کشاورزی دانست و یاد آور شد: امکان هیچ‌ گونه واگذاری عرصه برای فعالیت ‌های کشاورزی بدون تامین منابع آبی وجود ندارد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
652 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0