بی احترامی به حقوق شهروندی در بلندمرتبه سازیها ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

بی احترامی به حقوق شهروندی در بلندمرتبه سازیها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: به علت عدم رعایت ضوابط شهرسازی، حقوق شهروندی در ساختمان سازی به ویژه بلندمرتبه سازیها در مشهد نادیده گرفته شده است.

کد خبر: 971213003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ اسفند ۹۷ - ۸:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: به علت عدم رعایت ضوابط شهرسازی، حقوق شهروندی در ساختمان سازی به ویژه بلندمرتبه سازیها در مشهد نادیده گرفته شده است.

بی احترامی به حقوق شهروندی در بلندمرتبه سازیها

بی احترامی به حقوق شهروندی در بلندمرتبه سازیها

حقوق شهروندی در بلندمرتبه سازیها  نادیده گرفته شده است

حسین شرکا افزود: بلندمرتبه سازی، بهره گیری از فناوریها و مصالح نوین در ساختمان سازی مبحثی جداگانه از موضوع ضوابط شهرسازی است لذا برگزاری گردهمایی فناوری‌های نوین ساختمان تنها فراهم کردن بستری برای استفاده از فناوری‌های نوین در این بخش است.
شرکا گفت: بلندمرتبه سازیها سبب گره ترافیکی در شهر شده، آرامش روحی را از مردم می گیرد و سبب آلودگی صوتی و آلودگی هوا می گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تصریح کرد: طی ۱ ماه اخیر چند کار مناسب در این سازمان انجام شده که شامل حذف کمیسیونهای منفعل، راه اندازی دپارتمان نخبگان برای بهره گیری از نقطه نظرات آنها و هم‌چنین نظارت الکترونیکی بر عملکرد مهندسی و راه اندازی سی و هفت هزار و پانصد کارتابل در این زمینه است.
وی با تاکید بر توسعه علمی ساختمان سازی اظهار داشت: اکنون سیستم میراگر برای خنثی کردن حرکات جانبی ساختمان در اغلب نقاط جهان بکار گرفته میشود و بکارگیری این سیستم جزو بدیهیات ساختمان سازی است ولی ما هنوز در ترویج استفاده از این سیستم در ابتدای کار قرار داریم.
شرکا، طولانی بودن زمان صدور پروانه ساختمانی را از دیگر معضلات حوزه ساختمان سازی عنوان کرد و گفت: در صورتیکه مدارک در این زمینه کامل باشد، صدور پروانه نیم ساعت زمان میبرد.

بی احترامی به حقوق شهروندی در بلندمرتبه سازیها

شرکا ادامه داد: اقداماتی برای کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی از طریق ارتباط گیری با شهرداری، برون سپاری بخشی از مسئولیتها، اجرای قوانین و بررسی الکترونیکی پرونده ها انجام گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات شهر مشهد، تراکم و طبقه فروشی است، تا زمانیکه تامین بودجه شهرداری از طریق طبقه فروشی انجام گیرد، این معضلات رفع نمی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: اگر از محل ورود سالانه سی میلیون زائر به مشهد درآمدزایی کافی انجام گیرد، دیگر به تخلفات در ساختمان سازی برای کسب درآمد اتکا نمی گردد.
شرکا یاد آور شد: پدیده امضا فروشی نیز حیثیت جامعه مهندسان ساختمان را بر باد داده و علت اصلی بروز این پدیده عدم نظارت بر حسن اجرای خدمات مهندسی و اجرای قانون در این زمینه است.
وی بیان داشت: بند پنج قانون نظام مهندسی ساختمان تاکید دارد که سازمان نظام مهندسی باید نظارت بر حسن اجرای خدمات داشته باشد که عدم اجرای این بند قانونی و نظارت کافی بر عملکرد مهندسین سبب بروز پدیده ای به نام امضا فروشی شده است.
شرکا افزود: اینک سازمان نظام مهندسی کنترل عملکرد مهندسین را در دستور کار خود قرار داده است و مهندسین از طریق سی و هفت هزار و پانصد کارتابل الکترونیکی عملکرد خود را به این سازمان گزارش میدهند.
شرکا عنوان کرد: در صورت بروز تخلف از سوی مهندس ساختمان، ۲ مرتبه اخطار به وی داده میشود و در صورت بروز تخلف سوم، فرد به شورای انتظامی بعنوان یکی از ۴ رکن نظام مهندسی ساختمان ارجاع داده میشود.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۷
769 بازدید
2 نظر
امتیاز به این خبر:
0 0