برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی جلسه مشترک

برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری بجنورد

جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری بجنورد در راستای تهیه تفاهم نامه تهیه نقشه های پیش تفکیک و تفکیک آپارتمان برگزار شد.

کد خبر: 971108010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ بهمن ۹۷ - ۳:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری بجنورد در راستای تهیه تفاهم نامه تهیه نقشه های پیش تفکیک و تفکیک آپارتمان برگزار شد.

برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شهرداری بجنورد برگزار شد.

ریاست سازمان استان در این جلسه بیان کرد: دستگاه های مرتبط در بحث تفکیک آپارتمان در استان با ارائه پیشنهادات سازنده میتوانند به ما در این زمینه کمک شایانی کنند.
علی اکبر رمضانی ادامه داد: هماهنگی بین بخشی میان این دستگاه ها باید در جهت تسریع امورات مردم صورت گیرد.
رمضانی با اشاره به این که صدور سند مالکیت باید با پایان کار منطبق باشد، گفت: اجرای این تفاهم نامه مستلزم همکاری ۳ جانبه شهرداری، ثبت اسناد و سازمان نظام مهندسی است و باید در نقشه های پیش تفکیک از مهندسان سازمان نظام مهندسی استفاده و همان فرد را بعنوان نقشه کش به سازمان ثبت اسناد معرفی و باید همه در این چهار چوب حرکت کنند.
وی تصریح کرد: تهیه پیش نقشه و نقشه اصلی که چهار چوب اصلی است نباید در انعقاد تفاهم نامه فراموش گردد و مسئولیتهای مورد نیاز بصورت مجزا در تفاهم نامه لحاظ گردد.
شهردار بجنورد نیز در این جلسه عنوان کرد: تفاهم نامه ۳ جانبه باید تهیه گردد و سازمان نظام مهندسی باید در تهیه نقشه ها امین شهرداری بجنورد و ثبت اسناد و املاک باشد.
براتیان تصریح کرد: مالکینی که برای پایان کار به شهرداری مراجعه میکنند، طبق این تفاهم نامه میتوانیم بر همان مبنای تایید نقشه های نظام مهندسی، پایان کار را صادر کنیم که شهروندان مجددا برای اخذ پایان کار به سازمان های مربوطه مراجعه نکنند.
براتیان گفت: اداره ثبت اسناد و املاک باید پایان کار شهرداری را بر مبنای نقشه مورد تایید نظام مهندسی بپذیرد زیرا با این روش مشکلات مردم راحت تر حل می گردد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی نیز در این جلسه افزود: به علت کمبود نیرو و تخصص در این زمینه یکی از دغدغه های اصلی ما برون سپاری و صدور اسناد مالکیت بود که به کمک سازمان نظام مهندسی این مشکل حل گردید.

برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

قدرت حاجی پور ادامع داد: مهندسی که از طریق سازمان نظام مهندسی برای پیش تفکیک و تفکیک آپارتمان معرفی می گردد همان مهندسی باشد که به سازمان ثبت اسناد و املاک معرفی می گردد تا تعارض ایجاد نگردد.
لازم به ذکر است در این نشست مقرر شد با حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی، شهرداری بجنورد و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کمیته ای تشکیل و انعقاد این تفاهم نامه پیگیری گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ بهمن ۹۷
645 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0